IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 3 » Dust 514
Dust 514

Vesoljski turizem prihodnosti si je Case predstavljal malce drugače.

Masovna prvoosebna streljanka s stalnim svetom na konzoli? Špil kova Planetside, ki je povezan z računalniškim vesoljskim mmorpgjem Eve Online?? Kaj je ta coprnija!? Tako smo se spraševali, ko je islandski razvijalec CCP najavil Dust 514 in se ob mecenski podpori Sonyja zarekel, da ga bo izdal izključno za playstation 3. Štiri leta kasneje je ta v osnovi zastonjski naslov v Playstation Storu na voljo imetnikom črnega monolita. Spodobi se, da preverimo, kaj je na stvari.

V spopadih se je prve dni dobro držati izkušenih in bolje opremljenih igralcev. Z vojnimi točkami (WP) te špil nagradi tudi za asistirane uboje.

Praško in Eva, to je lepi par
Najprej je treba vedeti, da si Dust 514 in Eve Online delita unikatno vesolje. Dobesedno, saj si v obeh priklopljen v edino omrežje Tranquility, na katerem se v danem trenutku v povprečju zadržuje kakih šest tisoč dušic. Z ostalimi igralci lahko prosto komuniciraš in se pri­­­­družiš isti korporaciji - igrini različici cehov oziroma klanov. Zanje kot kloniran najemnik opravljaš misije na planetih - teh je v igri več kot 66.000! - prostranega skupnega univerzuma.
Slednje je poanta v osrednjem igralnem načinu Dusta 514, ki se mu reče planetary conquest. Tu se na planetih spopadaš za posamezna okrožja (districts), ki so osnovna lokacijska enota, in kajpak dalje za prevlado nad celotnimi svetovi, sončnimi sistemi ter ozvezdji. Vse za dobiček svoje strani. Zadeva je v praksi sicer bolj komplicirana, ampak v grobem velja, da z nadzorovanjem znanega vesolja vplivaš na zalogo klonov, s katerimi oborožena roka tvoje korporacije razpolaga, ko se za prevlado nekega vesoljskega okoliša v Dustu 514 spopade z nasprotno tvrdko. Vsakič, ko število klonov, ki se izdelujejo v zavzetem planetnem okrožju, doseže zgornjo mejo, je presežna trupla na primer moč pretvoriti v igrino valuto (ISK), ki nato roma v mošnjiček korporacije in naprej do tebe.
Na tem mestu vstopi direktna povezava z igralci Eve Online, ki morejo tvojemu (in svojemu!) podjetju priskočiti na pomoč iz vesolja. In sicer z realnočasovnim orbitalnim bombardiranjem terenskih tarč oziroma sovražnih enot, ki jih v Dustu označi vodja najemniške enote. Predpogoj je, da imajo igralci Eve primerno opremljene ladjice in da so neposredno nad tistim okrožjem na planetu, kjer poteka srdita talna bitka. Dustovci pa morajo za naročilo napada z uspešnim streljanjem najprej dobiti potrebno število bojnih točk (war points).

Pokalice so v Dustu 514 kar primerno uravnotežene. Močnejše, kakr­šen je kinetični forge gun, se načeloma polnijo in streljajo počasneje.

Warthogu podobni džip je osnovno prevozno sredstvo. S spretnim volaniziranjem lahko povoziš več nasprotnikov, kot jih postreli kolega.

Iz zvezd v blato
Sliši se blazno kul in napredno ter v nekem smislu tudi je. Sploh če pomisliš, da se razvijalci drugod krčevito otepajo povezovanja igralcev, ki si določeno igro lastijo na različnih platformah. Kaj šele, da bi na konzolah in abakih med seboj povezali povsem različna špila! A dejstvo je, da se boš moral za doživetje zgoraj naštetega prebiti skozi več slojev blata, ki bo marsikomu že v štartu skazilo izkušnjo in ga vrnilo v objem dostopnejšega Call of Dutyja in Battlefielda.
Če se ne boš pridružil korporaciji, za katero moraš upati, da jo vodi sposoben osebek in da je dejansko aktivna, oziroma ne boš imel te sreče, da bo eno od podjetij najelo tvoje strelske usluge, boš večino časa preživel v alternativnem načinu igranja faction warfare. To je generični univerzum, kjer se boš v 'instantnih bitkah' boril na strani 'računalniško' vodenih korporacij in se udeleževal spopadov, ki jih špil nudi v štirih okusih. Dveh inačicah timskega deathmatcha in dveh izvedenkah zavzemanja topov, razporejenih po karti in naperjenih proti tvoji ter sovražnikovi matični ladji. Uspeš­nej­ši kot si pri zavzemanju teh oporišč, prej se bo nasprotnikovo komandno plovilo razletelo na prafaktorje. Slednje hkrati rabi kot točka ponovnega oživetja, od koder se na začetku vsake runde vzdušno spustiš na tla.

Pri izbiri mesta, kamor ti zavezniški pilot dostavi vozilo, moraš biti previden, saj ti ga nasprotniki mimogrede sunejo.

Prvoosebno streljanje, ki predstavlja - no, bi moralo, a do tega še pridemo - glavnino tvojega početja v Dustu 514, je roko na srce povprečno. Pozna se, da je izdelek ne glede na javno dostopnost in uradni status še vedno precej globoko v beti. Najbolj očitna nevščenost je nihajoče število sličic na sekundo, ki občutno otežuje natančnost merjenja. Tako s ploščkom kot s tipkovnico in glodalcem, ki ju špil resda podpira, a žal precej polovičarsko. Občutljivosti miške recimo na noben način ni moč dvigniti do zadovoljivega nivoja.
Dalje ima ne več rosno mladi PS3 ima pri izrisovanju tekstur in objektov na sorazmerno velikih, naključno ustvarjenih kartah, kjer se more pomeriti največ 32 igralcev, mestoma neznanske težave. Tu so dalje številni grafični in igralni hrošči, nedodelanosti ter čudnosti. Pri vožnji s futurističnimi džipi, tanki in transportnimi plovili ti denimo rada zagode fizika. Enkrat obtičiš pri plezanju po lestvi ali ob navidez nedolžni železni ogradi, drugič so živci na preizkušnji zaradi mehanike zdravljenja padlih kompanjonov, ki zdaj deluje, zdaj ne. Odvisno od tega, s kakšno vnemo so CCPjevci v zadnji softverski nadgradnji oziroma zaplati vrtali po kodi. Work in progress je tole, skratka.

Pokalice so v Dustu 514 kar primerno uravnotežene. Močnejše, kakr­šen je kinetični forge gun, se načeloma polnijo in streljajo počasneje.

Najemniška trgovina
Če se ti morebiti dozdeva, da si Dust 514 ne glede na povezavo z vesoljem Eve Online in podporo (za konzole) velikemu številu igralcev ne zasluži oznake masovne igre, počakaj, da vidiš, kakšne možnosti nudi na področju razvoja lika. Spopadi ne glede na njihovo vrsto prinašajo goldinarje (ISK) in veščinske točke (SP), ki jih vlagaš v orožja, opremo in sposobnosti. O vsaki kategoriji bi se dalo napisati roman ali dva, toliko je tega. Poglavje zase je kompleksni sistem nadgrajevanja, ki ti zna pojesti več časa kot samo streljanje.
Da si boš lahko nadel in uporabljal eno od ležernih, srednjih in težkih bojnih oblek (dropsuit), ki so v spopadih osnovna pot­rebš­čina, boš moral denimo najprej zakupiti tri ali več z njimi po­vezane veščine. Posamezne talente pa nato z vlaganjem sposobnostnih točk razviti do prve, tretje, pete stopnje. Na enak način si boš prislužil pravico do rabe boljših pokalic in manjšega oceana dodatkov, s katerimi okrasiš in okrepiš svojo bojno op­ra­vo. Da bi bilo vse skupaj še bolj zakomplicirano, si z bojnimi potrebščinami količinsko omejen. Izjema je osnovna oprema, ki jo v igrini trgovini najdeš pod zavihkom 'militia'. Vse ostale bolj ali manj prestižne dropsuite, orožja, tanke in tako dalje moraš pred bojem obnoviti. To stane, a ni hujšega - vsaj takrat ne, ko se enkrat preleviš v kolikor-toliko sposobnega vojš­ča­ka in se obkrožiš s podobno resnimi kameradi.

Orožje menjaš ob ponovni oživitvi. Privzeto so na voljo jurišniški, zd­ravniški in snajperski paketi, dočim si lahko ustvariš lastne.

Alternativno lahko v zameno za resnični denar kupiš valuto aurum (AUR). Dobrine, nabavljene z dotičnim plačniškim sredstvom, ti nikdar ne poidejo, se pa po temeljnih lastnostnih ne razlikujejo od običajnih. S plačevanjem se takisto prikradeš do boosterjev, ki pospešijo pridobivanje veščinskih točk. Ti pridejo prav zlasti na začetku izkušnje, saj je prvi teden sicer malce mučen. Hja, CCPjevci na nek način pač morajo služiti.
Stežka bi rekel, da je Dust 514 zaradi slednjega naslov tipa 'pay to win', saj je oprema po učinkovitosti poravnana. Slab priokus ostane, a vse je pozabljeno, ko sredi bojne vihre z osnovnim krepelom prerešetaš kakega nadmočno opremljenega igralca in se nasmehneš ob misli, da si ga spravil ob najmanj 50.000 ISKjev. Bvahaha! Nekoč naslednjič si potem seveda ti tisti, ki nasrka. Quid pro quo.

Bojne oblekice – dropsuiti se razlikujejo po teži, številu razširitvenih prostorč­kov in električni / procesni moči. Določena oprema je bolj potratna od druge.

Deset let kasneje

Potenciala, da bi kot Eve postal nekaj zares posebnega in unikatnega, ima Dust 514 ogromno. Vendar mu do uresničitve v zdajšnji fazi razvoja še dosti manjka. Ne toliko, kar se tiče vsebine in seznama naprednih pritiklin, kolikor po dodelanosti akcije, ki je tisto, kar dobre prvoosebne streljanke loči od slabših. Na playstationu 3 bodo podjetni Islandci špil stežka korenito izboljšali, saj je očitno, da jih sedem let star hardver močno omejuje. Šušlja se, da bodo naslov v bližnji prihodnosti presadili na PS4 in PC. Idej imajo na pretek - obeta se način, v katerem se bomo spopadali z umetnopametnimi kanaljami ... karte na zasneženih in vulkanskih planetih, ki bodo odpravile rjavo monotonost zdajšnjih ... brezšivna sparitev ekonomij Dusta 514 in Eve Online ... dvig maksimalnega števila igralcev in še marsikaj. Takrat si ga nemara spet ogledamo.

Instantne bitke so polne n00bov. Premisli, preden se vkrcaš na transportno ladjico. Hribi in poslopja so za začetniške pilote dostikrat prehuda ovira, hehe.

Dust 514
CCP / Sony za playstation 3
objavljeno: Joker 239
junij 2013