|
IGROVJE
Metal Gear Rising: Revengeance Nindža kirurg Sneti oskrbuje bližnje mesarije in bolnišnice. V žepih kibersuknjiča tovori natančno odrezane prepucije in priželjce.
Ne bom rekel, da živimo v dobi samega uživaštva in lenobe. Gotovo pa so čislane dostopnost, lahkotnost in običajnost. Ker se človek nagiba k ugodju, mnogim daleč najbolj godijo izdelki iz sladkorne pene, ki so videti vabljivi in zlahka zdrknejo po goltancu. V filmih razni Transformerji, v muziki te in one Rihanne, v igrah pa plehko antiteroristični Call of Dutyji in Fife na avtomatskih nastavitvah.
MGS, MGR in PMC Revengeance je umeščen v Metal Gearov futuristični svet, kjer se z vojnami ubadajo tako države kot zasebne družbe, PMCji (Private Military Company). Raiden nastopa v službi ene takih, katere gonilo ni denar, marveč pravica. A čistunska podoba, ki jo simbolizira začetni izlet v prenovljeno afriško deželico, se kmalu razblini. Scenarij mu z žarometi posveti naravnost v obraz in razkrije njegovo večno nagnjenost h klanju. Istočasno komentira trenutno geopolitično stanje in se obilno iztrebi na ameriški hedonizem. Dočim je Raiden predstavljen kot oseba, ki si utira svojo pot in se ne podreja ovčjerejskim smericam, ljudstvo uživa in gnije. Arbeit macht frei! Pogumno od 'igrice', ki je tržni izdelek, taki pa se bojijo zameriti občinstvu. Je pa res, da se protestantskega nauka, ki se poklopi z delavno naravo igranja, načakamo. Prej se moramo prebiti skozi ne ravno spretno spisane prigode, ki Raidena pošiljajo od črne celine do Detroita in divje grabijo na kup dramo ter humor. Kakor je pač tipično za MGSje in njihovega idejnega očeta Hidea Kojimo, ki je pri MGR sodeloval. V enem trenutku zremo, kako se stražar slini nad joškačami v mangah in se Raiden v Mehiki neefektivno preobleče v mariačija, v naslednjem že sledita razpadanje teles in debata z jeklenim leopardom o naravi umetne pameti ter smislu življenja. Vmes padajo reference na Metal Gear, od pogovorov po videozvezi z značilnim zvokom klica do krika RAIDEEN? RAIIIDEEEEN! po protagonistovi smrti. Je pa res, da v filozofijo ne cepamo tako pogosto kot v epskem MGS4 in da vmesne sekvence niso ponedeljkasto dolge. Filmčki so zvečine naphani s krasnimi bojnimi prizori in se končajo v par minutah, nakar je znova na vrsti akcija v režiji tvojih prstov. Ti si mesar. Oni so meso.
Kovinski iaido Naj bo jasno: Revengeance NI sproščujoča, lahkotna igra ugodja, storjena za najširšo publiko. Je brezkompromisen, hardcoraški, ozko usmerjen hack'n'slash v tradiciji Ninja Gaidena Black in Devil May Cryja 3, ki ne grabi elementov na kup zato, da bi pridobil širino in s tem kupce. Ima način easy, ampak celo tu bodo ljudje, ki niso vajeni ploščka oziroma niso sposobni reakcij v delcih sekunde, scali kri. Obvladače pa bosta ponižnosti naučila zahtevnosti very hard in revengeance, ob katerih se mi zdi novi DmC otroški. Jasno, saj so špil naredili PlatinumGames, ki ne le, da so Japonci, ampak so mojstri žanra (Bayonetta!). Od nas hočejo, da se učimo in naučimo, ker iger ne jemljejo le kot zabavo, marveč tudi kot orodje za izboljšanje sebe. Če hočemo od Revengeanca kaj imeti, se moramo z njimi strinjati. V srčiki izdelka leži pariranje - odbijanje udarcev. Raiden je sicer sposoben hitrega 'nindža teka', med katerim se ga krogle ne morejo dotakniti. Vendar ne poseduje tako učinkovitega izmika, kakršnega smo od tovrstnih iger vajeni. Zato je namesto serijskega delanja premetov treba hrabro odbijati prihajajoče zamahe, kar je tolikanj teže, kolikor višja je zahtevnost in kolikor bolj smo nerodni. Pariranje izvedemo tako, da levo gobico usmerimo proti grožnji in pritisnemo gumb za lahni udarec. Napad običajno naznani rdeči poblisk iz sovragovih oči, a trenutek, ko nas bo zadel, lahko sledi takoj ali šele čez nekaj sekund. Prej kot izvedemo odboj, bolj se bomo po zadetku opotekli in dlje bo trajalo, da si bomo opomogli. Dokaz prave spretnosti je, da pariramo le trenutek, preden bi bili poškodovani. Tedaj udarca ne le odbijemo, marveč ga kontriramo. S tem nemudoma preidemo v protinapad in imamo priložnost, da capina sesekljamo v material za ražnjiče.
strani [2]: 1 2
|
81
![]() |
|