IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » The War of the Worlds
The War of the Worlds

Sneti

V tejle desetevrski digitalni cenenki z Liva in Stora Zemljani srečajo Marsovce, Flashback Limbo, igre pa literaturo. Patrick Stewart s kraljevskim britanskim naglasom čita skrčeno inačico kultnega ZF-romana H. G. Wellsa, medtem ko mi v vlogi protagonista knjige v pogledu od strani tečemo z leve proti desni, skačemo, plezamo, potiskamo zaboje, se ogibamo vesoljskih napadalcev in se skrivamo pred njimi. Smo navaden podeželski možak, ki v Londonu rešuje brata, zato nimamo nobenih posebnih moči, kaj šele orožij, ki bi bila učinkovita proti alienom. Nemalo časa zato preždimo trepetaje, da nas ne opazijo tečni pajki, smrtonosni krožniki ali, bognedaj, tripodi, ki nas poberejo vase ali nas s trumami drugih ubož­cev sežgejo z vročinskim žarkom. Kakor hitro naredimo napačen korak ali se na nevarnost ne odzovemo z andahtjo, crknemo in gremo od nazadnje obiskane kontrolne točke. Ta je lahko tik pred kočljivim delom ali več minut (in s tem nemalo priložnosti za crkot) nazaj. Za občasno drugačnost skrbi nekaj lahkotnih ugankarskih vložkov, kjer je treba s pretikanjem stikal spuščati in zapirati pot pogubnemu črnemu dimu.

Bežanje pred tripodi v spregi z ducati izgubljenih londonskih duš je pretresljiv prizor. Še bolj se treseš, ko te scvrejo desetkrat zapored.

Največja odlika igre je vzdušje. Stewartov žametni glas se meša z ambientalnimi zvoki, kot so starikav ra­dijski program, zavijanje siren in vreščanje poklanih. Najhuje je, ko izostane sleherni šum razen prihuljenega oglašanja ali grozečega molka marsovskih strojev. Temna, po Limbu ukrojena grafika z omejeno barv­no paleto, ki sili v črno, belo, rjavo in sivo, ust­var­ja mrtvaški občutek, ki je docela v skladu s stalnim umiranjem. Do tega prihaja tudi, ker je lik po­ča­sen, obotavljaje ubira korake, 'realistično' teče in se težko ustavi ali spremeni smer.
Prepričan sem, da bi se avtorji crkavanju lahko izognili, a se niso hoteli. Težaško, smrtnjaško igranje se namreč organsko prepleta z Wellsovo pripovedjo o koncu človeške vrste. Vojna svetov zato ni zabavna, je pa pretresljiva.

Ta špil je nov dokaz, kako odlična in vzdušna zmo­re biti dvorazsežna grafika. Realizem na svojstven način izvira iz stilizma.

The War of the Worlds
Paramount za xbox 360, playstation 3
objavljeno: Joker 223
februar 2012