IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Bastion
Bastion

Sneti pametno pove, da Bastion po­meni branik. Nato se skotali v prepad.

Microsoftova promocija Summer of Arcade je v času trgovinskega zatišja prava osve­ži­tev. Xbox 360 namreč zdaj že četrto leto zapored julija in avgusta dobiva izbrane ne­odvisniške odličnice za petnajst evrov (1200 MS-točk), ki jih kupiš na Live Arcade. Ne le, da so vredne svoje ugodne cene, po kakovosti in prodornosti prekosijo marsikako igro na srebrni okroglini.
Mednje sodi Bastion, ki sicer ne doseže Shadow Com­plexa, Braida in Trials HD (90+ material) kot prvakov minulih Arkadnih poletij, a je vseeno upoš­te­vanja vreden. Ne le za lastnike xboxa, marveč tudi ra­ču­nal­nikov, saj nanje prispe dan po izidu tegale Jokerja, se pravi 16. avgusta.

Skakanja po ploščadih ne pričakuj, saj je v vsej igri en sam tak vložek. Prav tako si ne boš zaposlil možganov. Škoda, kaka dobra puzla bi čisto sedla.


Paša za čute
V srži gre za ne preveč zapleteno solersko frpjsko akcijsko sekljačino (rpg hack'n'slash). Izdelana je v izometrični 2D-perspektivi, in sicer edinstvenem, že prav kičasto barvitem grafičnem slogu. Okolico so narisali svinčnik in vodenke, sestoji pa ne iz klasičnih temnic, marveč iz gostih džungel, mest v oblakih, skalnih puščav in krajev, kjer tla tvorijo plošče iz pisanega stekla. Naokoli so razmetani kavči, blazine in drevesa, kar je po tisočerih kopijah Tolkiena velika osvežitev. Tako kot fantastična ideja, da okolica nastaja sproti. Ko vandraš okoli v osmih smereh, se iz praznine pod tabo sproti jemljejo kosi stopnje in se zlagajo kot kocke. Oko izdirajoče!
Obenem je neločljiv del vtisa izvrstna zvočna podlaga, začenši z muziko, ki združuje bluesovsko in rock kitaro z ženskim petjem. Vzdušne melodije se zgledujejo po kavbojskih, kar je smiselno, saj je slog zmes futurizma, pravljice in Divjega zahoda. Med drugim se glavni lik čisto po vesternovsko imenuje The Kid. Res, sliši se kot krneki čobodra, a se izkaže, da je daleč od tega.
Še ena originalnost je robat govorec, ki plete zgodbo. Ta baja o razsuti deželi, ki jo bo zacelilo čarodejno mesto Bastion - dotičnega sestavljaš ti z nabiranjem velikih kristalov. Fabula je žalostna, mistična in visoko prispodobna, a žal pretirano nerazumljiva in z mla­havim koncem. Oziroma koncema. No, čvekača bolj zanima vzdušje kot vsebina, saj zdaj skriptano, zdaj dinamično komentira dogajanje na zaslonu, vse v obliki spominov. Ko belolasi junak v boju razbije vse sovražnike, pove, da je The Kid razturil z novim krepelcem, in ko naleti na novo območje, nostalgično razkrije podrobnosti o njem. Na ta briljantni način je pripoved vpletena v dogajanje bolj, kot če bi bila v obliki sekvenc ali besedila.

Središče, iz katerega dostopaš do nivojev, je vedno popolnejše. V njem op­ravljaš tudi kratke pogovore z nekaj liki, ki malce dodatno osvetlijo zgodbo.


Solidnost za prste
Škoda, da Bastion igralno malo zaostaja za izvedbeno prelestjo, čeprav niti po tej plati ni švoh. Poanta je v tem, da z enim orožjem za boj od blizu in enim od daleč razmontiraš vse tolovaje, ki jih igra radodarno kliče nadte. Naskočijo te lebdeči črviči, coprniki s kosami, zblazneli ptiči, rastline, ki razpošiljajo salve trnov, topovski stolpiči, samurajski kopjaniki, biki na paro ... V veliko pomoč sta ti ščit, ki prestreza napade, in premet vstran za izogibanje. Na praviloma kratkih nivojih, kjer moraš paziti, da med premikanjem ne strmoglaviš v okoliško globino (kazen je srečoma mila, le nekaj izgubljene energije), prožiš loke, samostrele in puške ter vihtiš kladiva, meče in meh, ki bruha ogenj. To dopolniš s specialkami, kot so sukanje v krogu, mine in priklic pomagača. Iz crknjene nesnage dobiš kristale, s katerimi nadgradiš orožja, če si hkrati našel ali kupil prave sestavine (naključnih dropov ni), ter frpjske izkušnje. Naslednji izkustveni nivo ti ne izboljša statistik, marveč ti da pravico, da si nadeneš nov talisman, ki te okrepi.
Udrihanje po capinih ni globoko, a je zabavno in uživantsko. Bolj kot zapletene kombinacije so važni pravočasno blokiranje, iskanje varnih kotičkov, zlasti z delanjem prevalov po prostoru, in učinkovita raba skoraj ducata krepelc. Dvojec izmed njih si določiš sam in vpliva na to, kako boš pristopil k masakru. Nekatera so učinkovitejša proti enim rokomavhom, druga proti drugim. Vzorci sovražnih napadov niso pretirano raznoliki, a lahko si dvigneš težavnost s tem, da vklopiš različne idole. En barabine okrepi, drugi jih dela naključno nevidne, tretji odstrani zdravilne napitke in napoje za izvajanje specialk. Če si želiš še več kaznovanja, so tu spodobni ločeni izzivi, ki jih odpiraš z napredovanjem po sicer linearno razporejenih nivojih. Nagrada za spretnost so redki materiali.

Skakanja po ploščadih ne pričakuj, saj je v vsej igri en sam tak vložek. Prav tako si ne boš zaposlil možganov. Škoda, kaka dobra puzla bi čisto sedla.

Žal zna biti boj zaradi splošne pisanosti nepregleden, težave so z jemanjem na muho in orožja za boj od daleč so nadmočna onim za od blizu. Prav tako je Bastion šefovsko šibek, nima miselnih ugank, stopnje so kljub hvalevrednemu slogu enolično ploske, padanje v prepade zna biti sitno, večigralstva ni in konec pride že po kakih petih urah. A po drugi strani se nato odklene opcija 'new game +', kjer začneš s pridobljenimi izkušnjami in orožji ter skušaš maxati vse. Nivoji pa so idejno razgibani, saj se katapultiraš med odskočnimi točkami, bežiš pred rušečim se podnom, se pelješ na nebeški ploščadi ...
Bastion ima sicer svoj delež težav in daleč od tega, da bo prijal vsem, ki čakajo Diabla 3. Toda če se boš omejil na klikotavo tamanjenje hudičevcev, boš zamudil poletno klavsko presenečenje!

Bastion
Supergiant Games / Warner za xbox 360
objavljeno: Joker 217
avgust 2011

85