IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Street Fighter III: 3rd Strike Online Edition
Street Fighter III: 3rd Strike Online Edition

Sneti

Ta dobre pretepačine odlično prenašajo zob časa. Zalaufaj recimo Street Fighter 2 iz daljnega 1991 in ob njegovi brezčasni mehaniki ter risankasti grafiki se boš dodobra zabaval. Isto velja za Street Fighter III: 3rd St­ri­ke, dvorazsežno eden-na-enega borilščino, ki se je po izidu leta 1999 uveljavila tako na avtomatih kot na dreamcastu, playstationu 2 in xboxu. Zdaj pa je v dopolnjeni obliki izšla še za PS3 in xbox 360, koder jo za 15 evrov kupiš v njunih spletnih trgovinah.

Igra beleži poteze, ki jih izvajaš, in ko jih narediš določeno število, dobiš priznanje za odklep mejnika ter izkušenjske točke. Te nato porabiš za ne preveč vzburljive dobrote, kot so dodatne melodije in slike. Vleče pa!

Čeprav lahko vklopiš prikazovalne filtre in se s tem znebiš kockavosti, grafika ni tako lepa kot v novejših Super SF4, BlazBlue in Marvel vs Capcom 3. Manjka učinkov, gibljivih ozadij (vodenkasta so, meglena in nepremična) ter svetlobnih efektov. A ipak se rotoskopirane animacije drži poseben čar. Vidiš podroben oris vsakega daljšega giba in prav čutiš energijo številnih udarcev. Boji med Ryujem in Kenom so neznansko pravomoški, ko kinetično žreš joudan sokotou gerije in dragon punche. 
Tistih par grafičnih filtrov in prikazovanje v stisnjenem formatu ali na širokokotnem zalonu ne vpliva na igranje, ki ostaja do pičice enako. Capcom bi sicer lahko nanovo uravnotežil like, a so se odločili, da bodo tako kot doslej nekateri opazno močnejši (Ken, Chun-Li, Yun ...). Enim, zlasti izkušenim, bo to všeč, drugi bodo bentili, ker bo moral njihov Sean / Hugo / Remy v zmago vložiti toliko več kot Makoto, Dudley in Yang. 
Likov je drugače dvajset in zvečine niso tisti, ki smo jih vajeni iz 'običajnih' Street Fighterjev. Od stare posadke so ostali le Ryu, Ken in Akuma, vsi ostali so bili novinci – boksar Dudley, afriška capoeirašinja Elena, nindža Ibuki, trupelnik v dežnem plašču Q, izginjajoče dolgoudo šejpšiftersko zmene Twelve, košar­kaš Sean, pederski šef Gill in tako dalje. 

Roster ni tak naključno – drugačna kot v ostalih SFjih je tudi mehanika bojevanja. Jasno, znova uporabljaš šest gumbov za udarce in z zapletenejšimi vnosi pro­žiš specialke ter superce. Toda bistvena razlika je v pa­riranju, prestrezanju. Če v trenutku, ko bi te nekaj zadelo, pritisneš naprej za pariranje (parry) visokega ali napada oziroma dol za nizkega, boš izničil silo udarca in si pridobil rahlo prednost za takojšen odgovor. V teoriji lahko to počneš pri še tako dolgih zaporedjih in v nekaj sekundah izničiš deset udarov v kom­binaciji. Moč mehanike je najbolje demonstriral japonski profi Daigo Umehara v kultnem Evo Momentu #37 (vpiši v YouTube), ko je na koncu runde z alienskim tajmingom izničil kompleksen napad in poraz spremenil v veličastno zmago. 
Ko SF3 res obvladaš, je lahko pariranje res nekoliko zoprno in dolgočasno, saj zna prihajati do situacij, ko borca skušata zgolj izzvati napačen parry. Možnost blokiranja prav vseh groženj pa je na teoretičnem nivoju strašljiva – v SF4 so to omilili s focus attackom, ki aktivno blokira natanko en zadetek. A do tja, ko boš udarce znal prestreči na refleks in jim pripeti protinapad, je dolga, zahtevna pot. SF3 je namreč tako kot naslovi v poklicnih gejmerskih ligah špil, ki poudarja tekmovanje in za obvladanje zahteva veliko vaje ter razumskega napora. Ne bom rekel, da ni za začetnike, je pa v njem teže doseči otipljive uspehe kot v štirici, kjer so časovna okna za izvedbo udarcev in kombinacij večja. 

Če si 3rd Strike prednaročil za PS3, si imel šefa Gilla odklenjenega takoj, namesto da bi moral zanj enoigralstvo končati z vsakim likom. Je pa res, da v tem primeru nekaterih verjetno niti povohal ne boš (Q, Twelve).

Da skapiraš, kako se reč igra, je v inačico za PS3 in X360 vdelan spodoben trening prestrezanja in kup izzivov. In čeprav bi si namesto remiksane house glasbe želel boljšega učenja za zelence, se da z nekaj truda in branja fakjujev dobro dojeti sistem. Kleč pa je nato v vaji z živimi nasprotniki. Saj umetna pamet ni zanič, a je goljufiva in ne nudi tistega pravega igranja. 
Idealno je, če imaš koga fizično ob sebi, gre pa tudi po internetu. V ta namen SF3 Online uporablja spletno kodo virtualne igralnice GGPO(.net), ki na peceju omogoča, da emuliran 3rd Strike brezplačno igraš po vsemreži. Je gladka in ima zanimivo lastnost, da dogajanje prevrti nazaj, če pride v neskladja v povezavi. Na izbiro so rangirane in nerangirane tekme, pri če­mer slednje delujejo v obliki soban z do osmimi prostorčki, kjer se sodelujoči zvrstijo po sistemu 'zmagovalec ostane', ali v turnirju. Posnetke borb lahko poš­lješ na YouTube. Škoda pa, da rangiranih izzivalcev ne vidiš kot v SF4, zaradi česar si obsojen na samodejno iskanje, ki fajte išče predolgo. 
Za malo nadrkavat s kolegi ti raje priporočam SSF4 ali Mortal Kombat. Toda če imaš voljo, čas in arkadno palico za resen študij, je 3rd Strike odličen, zaradi pariranja pa se dovolj razlikuje od naslednikov ter predhodnic, da je še danes svež. 

Street Fighter III: 3rd Strike Online Edition
Capcom za xbox 360, playstation 3
objavljeno: Joker 218
september 2011