IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Deathsmiles Deluxe Edition
Deathsmiles Deluxe Edition

Se nasmiha smrt ali Misfit? Eh, oba seveda!

Pa smo dočakali uradno evropsko (PAL) verzijo enega bolj razvpitih šutemapov zadnjih let! Gre za od strani gledano, staromodno vesoljsko streljačino podvrste bullet-hell, ki je luč dneva ugledala pred slabimi štirimi leti v igralnicah Dežele vzhajajočega sonca. Reč še vedno fura razmerje zaslona 4:3 in nizkoločljive sprajte namesto HD-poligonov. A zadevica je kljub temu tako nemarno slastna, da te kar zmrazi. Nič čudnega, saj je nastala v japanski hiši Cave, ki ima poleg skupine Treasure najbolj impresiven šutemapski rodovnik.

Puščice nam od časa do časa namignejo, od kod bodo prišli sovragi. Trik je itak v izmikanju kroglam!

Vzporedna dimenzija
Štorijica sledi čarovniškim gospodičnam, ki morajo preprečiti vdor demonske zalege v svoj miroljubni svet. Izgled je primeren zapletu in se napaja iz vodnjaka, v katerem se mešata gotika ter pravljična, pisana animejska domišljija. Osem nepremočrtnih stopenj je tematsko raznolikih (pokopališče, gozd, močvirje, ledena palača, grad ...) in ker jih ne gledaš od zgoraj, je podoba zaradi 'profilne' grafike in velike količine detajlov podrobnejša ter daleč bolj impresivna, kot bi pričakoval. 
A ker ni več leto 1995, gibljive sličice spremljajo tudi impresivni, odlično animirani poligonski 3D-modeli raznoraznih sovražnikov, ki umirajo v nešteto privlačnih eksplozijah – kiklopskih ogrov, peklenskih psov, letečih oči in zmajev. Na koncu nivojev pa nas čakajo velike šefetine, kot so smrt s koso, minotaver in gigantski privezan fris, ki ga raztrgamo dobesedno do kosti. Ali on nas. Vzdušje je noro, pri čemer pomaga za Cave tipsko naspidirana muzika s kančkom klasičnega pridiha, pri čemer nas v zaključnem fajtu spremljata Bachova tokata in fuga v D-molu. Nadvse primerno!

Podšefov ni, kar je za Jamarski šuter skorajda presenetljivo. So pa zato glavarji toliko boljši.



Fundacija
Na voljo imamo štiri dekleta, ki se razlikujejo po hitrosti premikanja in moči oziroma  širini streljanja. Ogenj z dvema gumboma usmerjamo proti levi ali desni, stopnje pa se temu ustrezno ne skrolajo le 'naprej', marveč tudi v druge smeri! A poanta je tokrat v spremljajočih družinčkih (familiars). Ti krožijo okrog nas in šmajsajo, vedno pa se postavijo v nasprotno smer od na­še­ga premikanja. Pri tem se gibljejo le, kadar gumb za strel držimo ali ga tapkamo, odvisno od izbranega lika. Obenem se v prvem načinu na­ša coprnica premika počasneje in natančneje, v drugem pa hitreje. 
Klasičnega nadgrajevanja orožja v Deathsmiles ni. Močnejši strel je za spremembo vezan na bonusne lobanje in krone, ki frčijo iz premagancev. Na dnu zaslona imamo njih števec in ko cifra do­seže tisoč, lahko vklopimo megašus. Tedaj smo neobčutljivi za dotik s capini, nabildano streljanje pa traja, dokler številke ne padejo nazaj na nič oziroma nas ne zadene kak izstrelek. 
Kot se za bullet-hell spodobi, lahko krogle zadenejo le sredino naše punčare, katere zaznavno območje (hit box) ponazarja vrteč se srček. Dobro odmerjeni valovi pošastkov nas vseskozi držijo v napetosti in hkrati servirajo kulske vzorce metkov, skozi katere skušamo med pobesnelim šmajsanjem hladnokrvno slalomirati. Poudarek na skušamo. 

Morda je kriv moj fetiš na lobanje, ampak ubadanje s pričujočim baronom izpade še posebej vzdušno.

A brez skrbi, kakor vse to na papirju morda deluje dokaj zapleteno, se v praksi izkaže za zelo hitro razumljivo in intuitivno. Vaja dela mojstra, pomaga pa tudi, da težavnostna krivulja narašča zelo premiš­lje­no. Če imamo jajca in si petkrat zapored izberemo najvišjo težavnost, ki jo določamo za vsak nivo posebej (razlika se odraža v količini krogel na zaslonu in zajebanostjo šefovskih napadov, tako da so nižje zahtevnosti idealne za manj izkušene), si prislužimo ukvarjanje z metki, ki jih ob smrti puščajo sovragi. Tu pride do izraza uspešnost nadzora nad čarovnico in njenim familiarom, saj morajo naši možgani stalno razbirati stopnjo nevarnosti med tono rumenih in vijoličnih kugel. Slednjim se moramo obvezno izmikati, prve pa s pomočnikom uspešno blokirati, če hočemo preživeti. Dober sistem, ob katerem Ikaruga z zadovoljstvom prikima.

Zvezdaste rumene metke lahko izničimo. Da pa je kljub temu še vedno polno drugih kugel, pravite?
  


Paket
Vse povedano se nanaša le na osnovni modus, ki je prenešen z avtomata. Na ploščku dobimo namreč še verzijo za xbox 360, ki nudi višjo ločljivost (žal ta spet ne velja za pokrajino, tako kot pri prejšnjih Cavovih šuterjih) ... inačico Mega Black Label, ki poleg remiksanih vzorcev ostudnežev ter njihovih krogel dodaja nov lik ... nadtežavnost, ki ekran od samega začetka pospešeno fila s suicidnimi kuglami ... in še način 1.1, ki velja tako za navadno kot črnolabelno izvedbo. V1.1 ima malce spremenjeno toč­ko­vanje, glavna razlika pa je možnost nadzora nad letečim prijateljčkom z desno gobico na plošč­ku. To igranje nekam olajša, a ga še zdaleč ne zbanalizira do te mere, da bi postali supermeni. 
Kleč vsega skupaj itak ni v 'končanju' špila, do če­sar pride po tričetrt ure, temveč v študiranju valov, natančnem nadzorom, višanju težavnosti in lovljenju izmuzljivega rekorda. Svojega ali kakega z internetnih lestvic. V boj z demoni se lahko podamo tudi s kolegom, in sicer za istim zaslonom ali (kon­č­no!) po spletu, svoje (ne)uspehe pa snemamo. Poleg vsega v škatlici dobimo še glasbo iz špila ter cedejko z malenkostmi za osebno računalo – ozadja, oh­ranjevalniki zaslona, koledarček in podobno. 
A Deathsmiles ne boste kupili zaradi tega. Niti zaradi polovične cene, kjer vas bo naročilo iz Anglije s poštnino vred koštalo slabih 20 evrov (v naših štacunah špila po vsej verjetnosti ne bo moč zaslediti). Omislili si ga boste, ker gre za huronsko dober šu­ters­ki, natančneje bullet-hell naslov, ki je istočasno dokaj prijazen do začetnika ter ultra zahteven za mojstre. Ne, Deathsmiles evropskega izida ni do­ži­vel po naključju – Rising Star Games so dobro vedeli, da se jim bo založniški podvig izplačal. Če že ne finančno, pa po ugledu med geeki.

Deathsmiles Deluxe Edition
Cave / Rising Star Games za xbox 360
objavljeno: Joker 212
marec 2011

86