IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Halo: Reach
Halo: Reach

Vesoljsko oporišče brani le še Sneti. Utrujen in polnih gat, a zagrizen.

Razkorak je star. Na eni strani je žgoča želja po izvirnosti in napredku, ki ima dostikrat za posledico ambiciozne, toda nedodelane igre. Na drugi pa izpiljenost klasične zasnove, zajeten nabor opcij in konkretna vrednost za denar, pri čemer izdelku manjka inovativnosti. Reach trdno stoji v slednjem taboru in z mrkim glasom izza robokopovske kacige pravi: "Če ti Halo doslej ni bil všeč, ne vsebujem ničesar, da te prepričam v nasprotno. Če ti je Halo srednje dogajal, bo tako tudi z menoj. Če ti je Halo ljub do te mere, da po mestu hodiš v plastičnem oklepu Mas­ter Chiefa in divje strafaš okrog vsakega, ki te čudno gleda, pa boš orgazmiral." Nato si v sklepe nalije svežega olja in gre na sataraš z brutovskimi jetrci, 2 futur-EUR za porcijo.

Nekatere scene so dihjemajoče, recimo prelet nad rejpano prestolnico. Veličastju pomaga mogočna glasba, a tokrat z manj petja.

Ne bi bilo primerneje, da bi jedel grško solato? Navsezadnje se špartanci, elitni vojaki prihodnosti, ki branijo Zemljo, spogledujejo s staro Grčijo. A je že tako, da je planet Reach kolonija z veliko madžarskega prebivalstva. Zaradi česar morda leta 2552 sp­loh pride do golaža, ko napadalci iz vesolja, pisana mešanica različnih bitij pod eno re­ligijo ter enim imenom Covenant, na poti do modrega planeta napadejo oporišče UNSC (United Nations Space Command). Vojna s Covenanti traja že dolgo in če Reach pade, se bo morda hitro končala - na slab način za človeštvo. Vse nas bodo poklali in za pete obesili v shrambe, da si nas bodo rezali na kolobarčke, ko bodo zlakotnjeni! No, srečoma vemo, da iz te moke ne bo kruha, kajti igra se odvije pred dogodki v Halu 1. Reach BO padel, tu ni trtemrte. Toda Master Chief bo v enici, dvojki in trojki prinesel boj k Covenantom ter rešil galaksijo pred parazitskimi Floodi. V koži Nobla 6, enega Chiefovih tovarišev v supersoldatskem programu SPARTAN in ključnega člana reševalne odprave, moraš zgolj rešiti, kar se rešiti da, in samurajsko sprejeti poraz.

Tastar, a teb dela net? Ma ne, kurc, pa dlih sem hotu dat fotomontažo sumljivo prepletenih Master Chiefa in Takerja na gnoj.

S tega stališča je Reacheva zgodba sprejemljiva. Dogodke preveva občutek žalosti in izgubljenosti, mesto kleca pod orjaškimi vesoljskimi križarkami in hordami invaderjev, civilisti so kanonfuter. Bungie, ki ne bodo več delali Halov (kar ne pomeni, da je Reach zadnji del serije, saj ta nese zlata jajca), skušajo razpoloženje dvigniti s poveličevanjem herojstev posameznikov. Toda groza izgube se dviga zanesljivo kot nov dan. Vseeno pa je fabula v dosti pogledih zgrešena priložnost. Pripadniki moštva Noble s tabo vred so zarisani le v osnovnih potezah in trpljenje Reacha spremljaš z razdalje, tako da je človečnost iz ODST oddaljen spomin. Navezava na Halo 1 pa je nekam kilava. Večino časa preživiš med tekanjem od ene rešetalne naloge do druge in šele na koncu se ozki tunel razpre v širšo sliko, a ne prav zadovoljujoče. V primeri z ostalimi Hali je Reacheva pripoved osnovna in neambiciozna, zlasti za nekoga, ki ni čustveno navezan na ta univerzum. Bodo pa ljubitelji veseli slehernega koščka podatkov in videli bodo, da scenarij za igro dopolnjuje onega iz knjige Halo: The Fall of Reach pisatelja Erica Nylunda. (Optimistično predpostavljam, da v teh časih še kdo bere.)

Dual wielda ni, tako kot ne podnapisov za besedičenje izven vmesnih sekvenc. To zna zmotiti, saj govorjenje ni najbolj razločno.

Mrko bo gledal tudi tisti, ki je pričakoval čisto nov svet. Planet tvorijo naselbinice, vmesne širne zaplate s peščenimi ravnicami in skalnimi kanjoni ter mesto Nova Aleksandrija. Toda vsega se drži močan pridih že znanega, kot bi bili še vedno v zemeljski metropoli New Mombasa, po kateri smo se streljali v Halu 2 in ODSTju, in na površini Obroča. Arhitekturno bi reciklažo še razumel, čeprav bi lahko območja, kjer kmetje redijo noje in pridelujejo ljute papričice, naredili prepričljiveje. Nobene potrebe pa ni, da je narava na Reachu videti kot izvleček ogromnih prstanov - halov, po katerih smo že večkrat iskali skrivnosti napredne ancientne civilizacije. Čeprav je grafični pogon v primerjavi s tretjim delom boljši, s čudovitimi vremenskimi in svetlobnimi učinki ter več zaobljenosti, je slog domala enak.

V konzolo se prijavijo lahko do štirje ljudje in se v splitscreenu podajo na linijo igrat vse tekmovalne moduse ter firefight.

Halo: Reach
Bungie / Microsoft za xbox 360
objavljeno: Joker 207
oktober 2010

83

sorodni članki