IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Meteos Wars
Meteos Wars

Sneti

Kot je bil Lumines Live predelava izvirnika z roč­ne drkalice PSP, je Meteos Wars za xboxov splet­­ni servis inačica originala z Nintendovega DSa (J150, 78). Smisel je enak: gre za dvorazsežno arkadno miselnico, ki se zgleduje po Tetrisu in Super Puzzle Fighterju, pa čak i Columns za mega drive. V vodnjak na zaslonu, ki predstavlja planet, padajo bloki raznih oblik in barv, ki jih je treba razporejati po sistemu 'najmanj tri enake v vrsto'. Medtem ko si na DSu to počel s tapkanjem in vlečenjem po dotikabilnem zaslonu, nalogo tu prevzamejo desna gobica ali gumbi. Ko v navpično ali vodoravno linijo postaviš tri ali več simbolov, spod njih švigne plamen in odletijo proti vrhu ekrana, kjer izginejo. Ni pa ziher, da ga bodo dosegli, saj je to odvisno od teže kvadrov in gravitacijskih pogojev na planetu. Ponekod je dovolj osnovni vžig in že v orbito odfrči gruča simbolov, drugod pa je treba za najbolj osnovno raketniško odpošiljanje garati kot vol. Če začne masa padati nazaj proti tlom, ji je treba pomagati z dodatnim vzgonom, kar storiš z dodajanjem blokov nad pogonskimi, z dodajanjem takih, ki letijo proti stropu, ali s kako drugo tehniko. Da ti ni lahko, se trudi bodisi računalniški, bodisi živ nasprotnik na drugi polovici ekrana. Bloki, ki jih odstraniš iz svojega vodnjaka, končajo v njegovem in obratno, tako da sta stalno na tehtniški natezalnici.

Predmetki, ki jih zbiraš z udejstvovanjem, segajo od rožic do kosa šunke. Za­de­gaš jih na glavo svojemu ali nasprotnemu liku na platformi.

Vse bi bilo dosti bolj preprosto, če ne bi bilo finte: položaj kosov moreš spreminjati le navpično, vodorav­no ne. Tako je potrebnega dosti svojstvenega razmiš­ljanja, zlasti ko začne nasprotnik pospešeno sipati kvadre na tvojo stran. Ultimativni zajeb je posebni napad 'planet impact', novost v inačici Meteos Wars za X360, za katerega energijo nabiraš sproti. Na voljo je v štirih okusih, odvisno od planeta, in vsak po svoje za sovraga pomeni resne težave. Ali narobe, če se do impacta prej dokoplje on.
Tehnično igra ni napredna, saj komaj dosega HD-videz. A vzdušje je kljub temu izvrstno zaradi futurističnega minimalizma in tehno glasbe, ki se v slogu Lu­mines prilagaja tvojim dejanjem. Ne manjka niti na­činov – tu je kampanja, v kateri se na planetih, ki jih sproti odklepaš, boriš proti vse bolj zajebanim računalniškim nasprotnikom na treh okvirnih zahtevnostnih stopnjah, tu so spopadi na posameznih svetovih, izzivi (čim več točk v eni minuti, čim boljši čas, nabijanje pik do smrti), spletne lestvice ter več­ig­ralst­vo za dva osebka na eni konzoli ali po Livu.
V temelju je izpeljanka za sobno konzolo krepko prijetnejša od DSove. Zaradi pisane na­čič­ka­nosti in številnih simbolov raznoraznih vrst, katerih nabori se med partijami spreminjajo, je neprimerno udobneje igrati na velikem zaslonu kot se mrščiti nad drobnima deesovima. In čeprav je premeščanje blokov z joypadom manj intuitivno kot s peresom, zdaj ni goljufanja s hitrimi potegi po zaslonu, ki je na nintendu rešilo mnoge kočljive situacije. Za nameček so powerupe, ki so prej situacijo nadalje zapletali, zd­ruz­nili v bombo, ki se je je dobro znebiti pred eksplozijo, in napade, imenovane planet impacti. In naposled špil stane le 800 pik oziroma evrskega desetaka, kar je dosti manj od DSovega.

Presenetljivo je, da je so nabori simbolov na blokih tako raznoliki, a povečini tako razumljivi. Igranje na večjem ekranu od DSovega ima konkretne prednosti.

Toda vse ni matematično perfek­t­no. Za začetek je Meteos Wars nenavadno težek že na najnižji zahtevnosti. Ničesar nimam proti težkim igram, a ker tovrstne miselnice dostikrat kupijo čisto navadni ljudje, bi moral biti nivo easy lažji. Pri tem je dosti pojmov slabo razloženih. Umetna pamet je robotska in redko imaš občutek, da igraš proti živemu nasprotniku. Zlasti ker ne narašča toliko njena spretnost, kot pada moč tvojih sposobnosti. Planetov je občutno manj kot na DSu, dvaindvajset proti dvaintridesetim, in manj je reči za zbiranje. Tako kot izvirnik špil iz začetne zaspanosti hitro preskoči v morilski ritem stalnega bombardiranja, ki se neusmiljeno nadaljuje in te dobesedno izžame. Na DSu je bilo to še razumljivo, saj je bilo zaradi prenosnosti sistema zaželeno, da so bile partije kratke. Na xboxu pa bi lahko tempo uredili drugače. Največja zoprnija je pak hud zamik pri internetnem udejstvovanju. S tem, da na spletu skoraj ni nasprotnikov.
Meteos ni slaba arkadna miselščina, vendar ima preveč nerodnosti, da bi jo šlo počez priporo­čiti. Skoraj gotovo boste bolj uživali ob Lumines Live.

Meteos Wars
Q Entertainment za xbox 360
objavljeno: Joker 190
maj 2009


 
 
sorodni članki