IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » NBA Live 08
NBA Live 08

Je nad to košarkaško serijo sploh še vredno beSneti?

Electronic Arts zastopijo ameriški fuzbal, razumejo se na hokej in niti evropski žogobrc jim ni več ukrajinska vas. Košarka pa ostaja pastorka, na katere rdeči riti se opečejo vsako leto znova. Live 2005 je sicer nakazal poudarek na resničnih elementih igre pod košem, pri čemer je ohranil arkadno zabavnost. Od tedaj pa je serija polna neposrečenih katastrof, tako na stari kot novi generaciji konzol ter na računalih. Še posebej so si gleženj zlomile next-gen izvedenke, saj sta bila tako Live 06 za xbox 360 kot Live 07 za XB360 ter PS3 zmedi brez repa in glave. Letos je bolje, a ne še dovolj.

Naj še enkrat razjasnim: problem ni v tem, da bi bil NBA Live 08 bolj arkaden kot NBA 2K8 ...

Tako kot uživantski 2005 skuša 08 za Microsoftovo in Sonyjevo konzolo združiti akcijskost ter realizem. Na prvi otip ji to uspe. Prijetni grafični motor v družbi pisanega, le rahlo zaspanega komentarja prikazuje ravno prav oznojene igralce in fura animacijski sistem, ki nekoliko bolj kot prejšnji deli poudarja košarkaške finese. Ker je moč v obrambi samodejno spremljati kritega igralca in od tu stopati v blok, popravljati smer, skakati za banano, zbijati žogo, dvigati roke ter podobno, prodori pod koš niso tako enostavni kot lani. Več je stika med igralci, rinjenja in potiskanja, medtem ko uspeh trikov, ki jih izvaja desna gobica, bolj zavisi od tega, če imaš dovolj prostora. Čeprav superzvezdniki po zmogljivostih izstopajo, jih je mogoče dodobra zatreti z dvojnim pokrivanjem (morda celo preveč!), ostali pa takisto niso levaki in lahko prevzamejo breme ključnosti. Dobra novost je diagram, ki ga med igranjem prikličeš s knofom in ki pokaže, od kje je igralec najbolj, manj in najmanj učinkovit. To lahko spremeni strategijo, čeprav se vroče in hladne cone spreminjajo bore malo.

... saj je lahko arkada ravno tako uživantska oziroma prelomna kot simulacija. Nak, težava je v mnogih napol pečenih elementih in ne najboljšem splošnem občutku.

Vendar Live 08 ostaja arkada, na katero so zdaj bolj, zdaj manj posrečeno nabiti elementi realizma. Mestoma so le-ti kul, recimo ko ustaviš butasto prodirajočega napadalca, raztalaš banano z Nesterovičem in v O'Neillovem slogu zrineš iz rakete malega tečneža. A s tem vidikom se bodejo prehitre osebne v napadu in nelogični zgrešeni meti iz odprtih situacij, s čimer so skušali avtorji umetno ukrotiti tempo ter izid. Nadalje so tu elementi, kot so hitri preskoki animacije pod košem, kar botruje teleportaciji z roba rakete v zabijanje; še vedno pretirano enostavna prehajanja skozi obrambo, ki se lahko v dosti situacijah vrže na zobe, pa bo fasala koš; in zabrisane vloge, ki se dosti premalo razlikujejo. Centri, ki niso namenjeni doseganju pik, gredo recimo s parketa z dvajset in več točkami, shooting guardi ostajajo malodane praznih rok, višina ni ravno pomemben faktor. Takisto moti, da je utrujenost trivialen dejavnik in da lahko vso tekmo odigraš z isto peterico. Arkada gor ali dol, če ni povoda za menjave, se s tem izgubi del globine. Nekaj reči se da v enoigralstvu popraviti z drsniki in nasploh se v puščavništvu Live 08 še igra kot delna simulacija, ki razumno posrečeno združuje svetova akcije ter premisleka. Iluzija pa razpade na liniji, kjer je pozornost usmerjena na čim več točk in špil izpade kot malo boljši NBA Jam, še dosti bolj kot 2K7, ki je imel podobno težavo.

Tekmovanje v trojkah je primer lenobnosti, saj imajo igralci enake vroče točke za izmet. Finese tako že vnaprej odpadejo.

In nato so tu problemi, ki verjetno izvirajo iz tega, da avtorji niso imeli dovolj časa za piljenje. Pod košem so soigralci prevečkrat neaktivni, saj se niti trudijo ne, da bi dobili skok. Športniki so nasploh kozlovsko okorni, ko gre žoga v out. Meti izza table so pogosti. Umetna pamet igra dobro, a nasprotne ekipe vodi skoraj enako. Primanjkuje strateških opcij - resda lahko izbiraš napadalne in obrambne igre iz kar zajetne knjige, določaš nivo pokrivanja, odrejaš dvojno kritje, spreminjaš matchupe in izbiraš med splošnima napadalnima taktikama. A to je premalo, saj je imel že NBA 2K7 petkrat več opcij. In naposled je tu manko svežih načinov. Igraš lahko skoraj nespremenjeno, standardno dinastijo (ta je okej, a lepo bi bilo doživeti nekaj bolj izvirnega ali mesnatega), furaš posamezna srečanja, sodeluješ v tekmovanju v trojkah in zabijanju, nastopiš na all-star ali rookie proti sophomore srečanju, rešuješ naključne ali namenske scenarije, sodeluješ v spletnih ligah ali se, kar je še največje presenečenje, udeležiš Fibinega svetovnega prvenstva. Poleg moštev iz lige NBA je v Live 08 namreč osem reprezentanc, in sicer ameriška, francoska, italijanska, argentinska, kitajska, nemška, grška ter španska. Kul, ampak prvenstvo je hudo omejen turnirčič na izpadanje brez predtekmovanja, zlasti pa z ubožnim naborom ekip, saj je osem za 'FIBA World Championship' kljub vsemu jako nizka cifra. Kdaj bo povabilo za predelavo v digitalno obliko dobila naša košarka, sedma z EP, ve samo EA-Bog.
Live 08 za xbox 360 in PS3 je sicer opazno boljša od lanske in predlanske verzije. Toda ravnotežje med arkado in simulacijo še vedno ni dobro in prisotnih je preveč težav ter pomanjkljivosti, da bi bila igra priporočljiva.

Letos je fris na šatulji Gilbert Arenas, športnik, ki igra in je goljufal v Halu 3. Brez heca.

NBA Live 08
Electronic Arts za xbox 360, playstation 3
objavljeno: Joker 172
november 2007

66