IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Blue Dragon
Blue Dragon

Jurčev zmaj resda ni moder, je pa zato vsaj tako velik.

Ko so najavili, da se bo za Blue Dragon po Chrono Triggerju ponovno združilo sanjsko moštvo japonskega frpjaštva, so množice od veselja zaploskale z ritmi. Akira Torijama da bo ustvaril like, Nobuo Uematsu da bode poskrbel za muzikalno podlago, duhovni oče in legenda japonskih frpjk Hironobu Sakaguči pa da bo spisal epsko, srce parajočo štorijo, ki ji ne bo para in bo vredna frpjke naslednje generacije. In skorajda jim je ratalo.

Mogoče smo pričakovali preveč ali nekaj drugega, toda Modri zmaj ni frpjka, ki bi odvzela prestol najboljšim Končnim domišljijam. Za to ji manjka tisti vau efekt, značilen za zadnje epizode Squarove serije. Zatakne se že pri zgodbi, ki je sicer luštna in zabavna, široke epskosti pa ji ni moč pripisati. Trije mladostniki iz idilične vasice na robu sveta dobijo moč čarobnih senc, ki jim omogočajo uporabo magije. Tekom štorije se jim pridružita rumeni škrat in hladna vojakinja, oba z modrimi sencami, ki imajo važno pripovedno vlogo. Samo z njimi je namreč moč premagati zlobnega starca Neneja, ki nadleguje svet z umetno ustvarjenimi naravnimi ka

Corporeali so übermočni specialni napadi, ki žoknejo vse sovrage in ti povrnejo magične točke. Škoda, da jih dobiš šele čisto na koncu.
tastrofami. Vmes se najde kak zanimiv preobrat in to je v glavnem to. Ne trdim, da je zgodba slaba; ne, čisto solidna je, vendar ji manjka nekaj metrov globine, več ozadja in preteklosti likov ter, najpomembneje, prepričljiv zlobnež. Nene je proti legendarnemu Sephirothu pač navaden fičfirič. Drugače je z glavnimi igralnimi liki, s katerimi dobesedno odrasteš. Če so na začetku le tečneži s pubertetniškimi forami, ki požirajo živce (na to vpliva neprepričljiva sinhronizacija), jih na koncu vzljubiš in ti ostanejo v spominu.
Kar se bojev tiče, je Blue Dragon zvest japonski tradiciji, vseeno pa skriva več, kot se zdi na začetku. V poteznih bojih z druščino na eni in kanaljami na drugi strani lahko namreč magiji (in kasneje navadnim napadom) povečamo moč tako, da jo zamaknemo za nekaj potez naprej. Sliši se nespektakularno, vendar prijem skriva mešanico taktičnega razmišljanja in sreče. Merilnik za navijanje napadov se premika od coprnije do coprnije različno in od tebe je odvisno, ali se boš šel ziheraša, ki bo moč napadov navil manj in ne bo tvegal udarca sovraga, ali boš previdnost

Dizajn beštij po Torijami: roza kakcu s kačjo glavo daj v roke sulico in imaš izvirno pošast. Spomni na DQ8.
odvrgel. Bojevalni sistem kljub poteznosti ni počasen in se ga ne naveličaš, dočim k napetosti prispeva mlatenje z več beštijami naenkrat. Nekatere vrste njih se začno celo bojevati med sabo in ti tako odvzamejo nekaj dela. Sistem daje veliko svobode, prav tako pa odpade tečno grindanje, ki marsikomu zagreni večino frpjk. Masakri podležejo le dokaj pogostim grafičnim upočasnitvam pri bolj pompoznih napadih in v večjih temnicah. Predvsem v dveh to postane skorajda kritično.
Ko smo že pri temnicah: ne spomnim se frpja, ki bi toliko stavil na raziskovanje kot Blue Dragon. Stare zgradbe, gozdovi, gore, celo mesta - vse je ogromno, povsod pa se skriva kopica skrinj z bolj ali manj uporabnimi predmeti. Špil vsebuje velikanski površinski svet, ki ga je mogoče v

Avtorji so se zelo potrudili s številnimi vmesnimi sekvencami, ki so glavni vzrok, da špil domuje na treh dvoslojnih DVDjih.
celoti prečiti samo peš, če se ti ljubi. To je za marsikoga pomembno, saj tak svet v sodobnih frpjkah postaja ogrožena vrsta.
Pri pridobivanju novih sposobnosti pa igra spet ne odkriva tople vode, niti je dodatno ne pogreje. Vsaki od petih senc lahko pripišemo enega od osmih poklicev, tako kot smo vajeni iz zgodnejših Final Fantasyjev. Pri tem je osem nekam majhno število in gotovo bi prav prišla kaka posebnost, recimo hibridne sposobnosti, ki bi jih dobili z mešanjem dveh poklicev, oziroma kaj čisto frišnega, saj smo vse že videli pred več kot desetimi leti. Resda imaš na razpolago posebne sposobnosti, s katerimi lahko pred začetkom boja omamiš, privabiš ali odženeš sovrage oziroma z njimi manipuliraš še kako drugače. A tudi to ni novost.
Seveda Blue Dragon, kot se za velikopotezno frpjko spodobi, vsebuje kopico mini iger, ki so usmerjene predvsem strelsko, obilico stranskih kvestov in nadmočne ekstra šefe, ki ti sprašijo rit, če nisi stoodstotno pripravljen. Frpjaše s tristošestdesetico čaka torej dobrih petdeset ur dobrega, klasično japonskega bildanja likov - in razmišljanja o tem, da bi bil lahko Zmaj klasika, če bi mu dream team zgladil ostre luske.

Grafični slog je značilen za Akiro Torijamo: vsi, ki ste gledali njegove animeje in brali mange, boste prepoznali številne detajle.

Blue Dragon
Microsoft za xbox 360
objavljeno: Joker 170
september 2007

79