IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » NBA 2K7
NBA 2K7

From behind the arc & with a thunderous dunk, iiiit's Snetiiii!

Delfini že čivkajo, da serija 2K spod prstov skupine Visual Concepts nudi dosti bolj pravoveren košarkaški občutek od konkurenčne EAjeve arkade NBA Live, ki je letos zdrsnila v neslutene globine ščiša. Nikjer to ni bolj očividno kot v izpeljanki za xbox 360. Šur, grafično je špil tako ali tako uau: širokozaslonska podpora, izboljšana animacija, realistični dresi, vse več znoja na koži, ob igrišču navijačice in maskote, ki v premorih šibajo na parket, živa publika, materiali dresov, za posameznike značilni meti, tatuji ... Par zgrešenih obrazov ne more pokvariti predstavitvene slastnosti, k čemur obilno prispeva izvrsten komentator z domišljijskimi vstavki javljanja z roba igrišča ter zabavno oceno najboljših oziroma najslabših košarkarjev ob polčasu. Vzdušje je fantastično in verziji za 360ico in PS2/XB1 sta kot noč in dan.

Namesto power bara sta tu oglaševalca Gatorade in Toyota. Bi morala biti igra zato cenejša?

Toda bistvo ni v podobi, ta je le sredstvo za dosego cilja. Sicer gre še vedno za arkadno simulacijo, ki ne pozablja na drk gobic ter knofov in kjer ima veliko vlogo spektakel. Vendar nagib v resničnost kaže že isomotion. Ta sistem v odvisnosti od športnikovih sposobnosti omogoča trike in preigravanja, je na občutno višji ravni kot ustreznica iz NBA Live ter je izboljšan v primerjavi z 2K6. Do koša je z igralcem Wadove pasme mogoče v mnogih situacijah z isomotionovskim driblingom priti na lastno pest. A če ne veš, kaj nek odklon gobice v kombinaciji s petelinoma naredi, boš storil prekršek v napadu ali boš potisnjen nazaj. Naslednja odlika je vnovnična raba desne gobice (shot sticka), namenjene oponašanju gib

Tega sicer nikjer ne piše, a več kot očitno je, da igra vsebuje merilnik morale. Ko jame ...
anja rok. Ne le pri prostih, kjer ima zdaj malodane vsakdo lastno idealno točko izmeta, temveč med akcijami, kar botruje metom vstran, fadeawayem, različnim zabijanjem in polaganjem ter podobnemu. V obrambi je pak shot stick namenjen kraji okrogline, držanju rok pokonci, hopsanju levo in desno. Sicer se da lepo igrati z gumbi, vendar meti z gobico špil potisnejo v novo dimenzijo.
V navezi z izboljšano paleto animacij in drobnarijami, kot so metanja po tleh za žogo, NBA 2K7 za xbox 360 pričara veren košarkaški občutek, kot ga v igrah še ni bilo. Tempo, s katerim se srečanja odvijajo, način, kako tečejo akcije, kako delujeta napad in obramba, eksplozivnost, duša športa, vse to je skorajda perfektno - dosti boljše kot na PS2 in kot v 2K6. K temu nemalo doda umetna pamet. Sicer ume goljufati z zadetimi meti čez roko, pretirano bliskovito blokira, sem ter tja glupo pokriva in dogaja se, da j

... moštvu iti slabo, sta forsiranje in špricanje odmorov nesmiselna. Slišiš, Shaq?!
e ob izteku, ko zaostaja, nedejavna. A na splošno je sposobna, rotira igralce, meša akcije, zavlačuje, izkorišča prednosti ... In ravno tod je najmočnejša, saj verno nadzoruje moštva. Dočim bo računalniško vodeni Miami Heat forsiral prodore, poudarjal obrambo in iskal zaslombo v hrustu O'Nealu, bodo Lakerji igrali na Bryanta ter se borili za čisti šut njegovih sotrpinov. Ostroge rade upočasnijo dogajanje, Raptorji drvijo. Temu se je treba prilagajati in izbirati z ogromnega seznama taktik, kjer ima vsako moštvo svoj playbook (vseeno pogrešam urejevalnik). Igranje sezone je uživancija, zlasti če se greš menedžerja in se poskusiš v modusu Association. Ta je boljši kot na starih konzolah in zajema tako kupoprodajo kot trenerske dolžnosti. Pridruži se mu škaf drugih načinov, od turnirjev prek uličnega 24/7 do nalinijskih. Na spletu je moč igrati posamezne tekme, turnirje in lige, ki jih lahko sam ustvarjaš. Lag je bil na osnovnem ADSLu pri tekmah s Čezlužci minimalen, pri merjenju moči s Slovenci ga pa sploh ni bilo. Izvrstno.

Izjemno kul je, da zvezdniki tipa Bryant ne dominirajo. So močni in znajo sami odločiti tekmo, toda pretiravanje je hitro kaznovano.

Res škoda zategadelj, da Visual Concepts izdelka niso izpilili. Znova se godijo tečnobnosti, kot so nehoteni prestopi, sodnik, ki čaka pol minute, da spravi žogo v igro, čudno raztrgani dresi, košarkaši, ki na mestu tečejo eden v drugega, kot bi laufali v zid. Podaje od blizu proti soigralcu, ki teče pred tabo, se odbijejo od njegove riti, akcije se znajo izjaloviti, ker gre igralec v nenačrtovan gib, podaje letijo k nekomu, ki ga nisi hotel za prejemnika (dobro je naštudirati ikonski passing), stisk gumba za met na vrhu rakete ume povzročiti frčoplanski prodor, meniji so nepraktični ... Bržda pa je največja sitnost dejstvo, da se 2K7 v multiplayerju, zlasti na liniji, igra vsaj malo drugače kot puščavniško. Medtem ko te računalnik nadvse tesno pokriva, je moč v večigralstvu švrcati mimo in zlorabljati tako isomotion kot prestrezanje z zgodnjim pressingom. To in še več ameriška mulčad rada počne in v takih primerih se 2K7 spremeni v malo boljšo arkado, kjer v 20-minutni tekmi nasuješ sto petdeset pik. Z dobrohotnim nasprotnikom, ki ve, kaj je prava košarka in ki ne drka stalno isomotiona, se da imeti lepe tekme. Če imate takega na voljo bodisi v živo, bodisi na Livu, je špil krasen in mnogo naprednejši od 2K6. A ne računajte, da boste realizem stalno prakticirali v rangiranih tekmah z naključnimi oponenti, najboljša košarkaščina gor ali dol ...

NBA 2K7
Take2 za xbox 360, playstation 3
objavljeno: Joker 162
januar 2007

87