IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Skylanders: Swap Force
Skylanders: Swap Force

Sneti spodnji del telesa zame­nja s stolom. Itak stalno sedi.

Edinstvena franšiza Skylanders je pri številnih na slabem glasu. Pravijo, da gre za bu­tasto igrico, s katero Activision pone­umlja froce, starše pa tolče po denarnicah z oderuškimi cenami plastičnih figuric. Te so srž izdelka, saj jih dajemo na posebni podsta­­vek, klican 'portal moči', nakar oživijo v špilu.
Taki kritiki Skylanderjev verjetno še niso igrali (oziroma so jezni, ker si ne morejo omisliti piratske inačice, saj brez figurinic ni nič). Gre za barvito, simpatično in razgibano tretjeosebno akcijsko avanturo, ki ima marsikaj skupnega z Diablom ter elegantno zmeša otroške klišeje, od piratov prek nindž do čarodejev in robotov. V tret­je je lahkotno erpegejstvo obogateno z novimi prijemi in rezultat je znova nekaj posebnega.

Pri šestnajstih novih Skyladerjih je moč zamenjati zgornji in spodnji del, ki ju spajajo magneti. Glava hobotnice tako dobi robotove noge, nastalo bitje pa bljuva mehurje in raketno drvi.

Žlahta strgana plahta
V matinejski zgodbički za v nedeljsko risanko eden bolj zabavnih negativcev, režeči se škrat Kaos, dobi na grbo rodbino, iz česar nastajajo res smešne situacije. Vzporedno spremljamo temno tvar, ki dobra bitja spreminja v žlehtna, česar Skylanderji ne morejo dopustiti. Druščina zdirja na pomoč pravljični dimenziji, kar vpelje dolgo odpravo, nekje petnajst ur za en skozihod. Nivoji so nanizani premočrtno in ni odprtega ustroja, je pa kup obstranskih zadolžitev in luštnih skrivnosti, ki igralni čas vsaj podvojijo.
Dasi ostaneš v okviru istega sloga in sveta, je opazen premik k bolj mastnim, živim barvam. Zlasti pa hitro ugotoviš, da se Swap Force ne igra enako kot Giants in Spyro's Adventure. Dodano je namreč skakanje, tako da se tokrat ubadaš s hibridom akcijske frpjke in razšir­je­ne­ga žanra 'action adventure', kjer raziskuješ, se bojuješ, skačeš in rešuješ uganke. Nič od tega ni zapleteno, a tudi ne samoumevno.

Šefov je kar dosti, od te razkačene kače, ki emulira zverine iz God of War, do oklepnika spodaj. Šibke točke so seveda vidne.

Ena, dve tri - tolci!
To zlasti velja za boj, ki je občutno kompleksnejši kot v serijah Lego in Disney Infinity. Na nižjih težavnostih lahko sicer knofodrkaš do onemoglosti, na višjih pa na tak način hitro um­reš. Ne le, da tedaj ob stiku s sovražniki in njihovimi napadi izgubiš veliko energije, bolj moraš upoštevati lastnosti nepridipravov. Nasproti ti stojijo ognjeni kolosi, ki udarijo po tleh, da švigne plamen, z bazukami opremljeni pritlikavci, čarodeji, ki zdravijo kolege, letečneži in še dolga vrsta raznolikih sitnob. Če se jih denimo lotiš z gromozanskim Skylanderjem, kot so velikani iz Giants (uporabiti je kajpak moč figure iz prejšnjih delov), boš moral veliko truda vložiti v izmikanje. Bo bolje, če boš na portal dal manj­še­ga, gibčnega junačka?

Ker lahko zdaj skačeš, so nivoji pridobili na zanimivosti in plat­formskih izzivih. Poskakovanje je občutno boljše kot v Infinity.

Če si želiš izziva, ga Swap Force nekaj ima, in take taktične odločitve je dejansko treba sprejemati. Mednje sodi tudi novost, izmenjevanje sestavnih delov. Šestnajst novih Skylanderjev je izdelanih tako, da jih lahko potegneš narazen v pasu in zamenjaš polovice. Tako na primer glava in prsi zračnega heroja Boom Jeta dobita sveder kopaškega robota Grilla Drilla, kar zme­ša njune veščine. Nastala spaka izstreljuje rakete, hkrati pa vrta v tla in zna aktivirati sukaške portalčke. V Swap Force zbrani denar prav tako vlagaš posebej v zgornji in spodnji del izmenjevalnega lika, in to po dveh izključujočih se poteh. Vse to 'izmenljivčke' naredi zanimivejše od kiklopov v Giants.

V tej areni se ubadaš s poglavarjem, v slični pa se ločeno boriš proti valovom sovražnikov in okolici. Ti spopadi so fini.

Niti trenutka miru
Seveda je novost pripravna za služenje, saj na poti srečaš kup zaprtih vrat, ki jih odklenejo samo Skylanderji neke vrste ali določen združek. Po drugi strani pa to ni nujno, saj lahko špil mir­no končaš s tremi figurami v štartnem paketu. Skriti deli doprinesejo k bogastvu in raziskovanju ter dajejo raznovrstne izzive.
Nasploh je raznovrstnost odlika trojke, tako kot obeh predhodnic. Osnova se resda ponavlja: ho­di naprej, mlati, skači, nabiraj, kar prileti iz uničenega, in občasno reši miselni orešek. Toda prijemi se nenehno zamenjujejo in dopolnjujejo, saj rešuješ velika bitja, se dričaš po tirih (vez s serijo Ratchet & Clank je jasna!), iščeš ključe, se arensko bojuješ, si pomanjšan in povečan, prvoosebno streljaš ... Naposled so vdelali nadzorne točke, čeprav se položaj ob njih ne posname, uganke pa so drugačne - v labirintkih moraš tokrat združevati dve kocki. 

Skylanderji od prej so uporabni in obdržijo nabrane veš­čine. Je pa res, da imajo novejši, od Giants naprej, dve razvojni poti.

Skylanderji, vsi skupaj!
Roko na srce je učinek boljši, če nisi igral Spyro's Adventure in Giants, saj Swap Force reciklirajo marsikaj. Druga zamera je, da razdelilni herojčki niso zadosti izkoriščeni, kajti izven učinka v boju in vstopanja v zaklenjene predele so sami sebi namen. Glede na konkretno ceno osnovnega paketa, ki znaša 75 evrov, plus 12 apoenov za dodatne figure, bi sedlo več osmisljenja.
Toda prestrog ne velja biti, saj je igra dolga, razvejana, dinamična in za otroški izdelek presenetljivo globoka, igrače pa ji dajejo svojstven čar. Sicer nima urejevalnika kakor Disney Infinity, toda igralno je občutno boljša kot ta konkurent. Ko na podstavek rukneš svojega Skylanderja in greš sodelovalno v kampanjo ali tekmovalno v areno, je občutek preprosto sijajen. Vnovič.

Skylanders: Swap Force
Activision za xbox 360, playstation 3, wii
objavljeno: Joker 244
november 2013

79