IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Disney Infinity
Disney Infinity

Disney meni, da je Sneti Jaka Racman. Moti se. Stric Skopušnik je.

Pridite, otroci, posedite se okrog starčka Snetija in dovolite, da vam pove o drugačni dobi! Tisti jugoslovanski, ko nismo imeli premalo, a vendar ne toliko, da bi si ne želeli več. Če si si v socializmu lastil kovinski avtomobilček ter lopar za pink ponk, si bil knez ulice. S stolnim fudbalom pa kralj. A kljub skromnosti smo se imeli lepo, kajti polno rit je težko premikati.
Na to pomislim, ko dandanes opazujem trgovine. Pre­več je vsega, sploh ker izdelovalci agresivno dostavljajo klone uspešnic. Recimo Disney, ki je izdelal lastno navezo digitalne igre ter otipljivih figuric po zgledu Skylanderjev. Infinity ji rečejo in vanjo so zmetali več kot sto milijonov dolarjev. Upravičeno?

Enako kot pri Skylanders s konzolo povežeš podstavek, na katerega lahko daš do dve figurici. Prav tako na bazo polagaš 'power diske', okrogle ali šesterokotne kose plastike, ki krepijo like, odklepajo orožja, spreminjajo okolico in podobno. V začetnem paketu dobiš igro, podstavek, en power disk in tri kipce – kapitana Sparrowa iz Piratov s Karibov, gospoda Neverjetnega iz, ne boš verjel, Neverjetnih in kosmatinca Sullyja iz Pošasti z univerze. Figure so narejene iz dobre plastike, so pa nepremične in s tem manj primerne za samostojno igro. Za nov svet je treba kupiti posamično figuro ali paket. Za zdaj prodajajo Avtomobile, Samotnega jezdeca in Svet ig­rač, do januarja pridejo Ralph, Zlatolaska, Ledena past, Phineas & Ferb in Fantazija – ter z njo čarodejski Miki.

Hecni trojček
Čeprav so zgled Skylanders, pri Infinityju ne gre venomer za lahkotno bojevalno arkado, marveč za tri samostojne skakalno-strelsko-raziskovalno-miselne odprave. Vsaka figurica ima svojo. V Pirates moraš z udejstvovanjem na otoku najprej kupiti ladjo, nakar se podaš na odprto morje, kjer s topovi streljaš po gusarjih in pristajaš na otokih, kjer opravljaš naloge. Tu ne manjka udrihanja z mečem in streljanja s pihalnikom; oboje je enostavno, primerno ciljni starostni skupini igre nekje od šest do devet let. Včasih je treba malo pomisliti, na primer obrniti dele kipa tako, da lahko splezaš na vrh.
Odprt svet imajo takisto Incredibles, kjer se furaš po mestu, mlatiš robote in izpopolnjuješ bazo. Metropola je nekam prazna, misije pa nasprotno razgibane in humorne. Tretja rajža vodi na Pošastni faks, kjer nagajaš študentski bratovščini z metanjem sekret papirja na drevesa, razvijanjem zastav, reševanjem ugrabljenih sotrpinov in strašenjem. Lahkotno skrivalno se je treba ogibati stražarjem in se prikrasti žrtvi od zadaj, nakar zarjoveš, da jo odnese iz gat.
Tri odprave niso slabe, med drugim zato, ker liki z napre­dovanjem odklepajo novo opremo. A ne morem jih niti posebej pohvaliti. Razvlečene so, saj vsebujejo kup rutinskih, v nedogled ponavljajočih se obstranskih nalog tipa 'tega vrzi v morje' na Karibih ali 'prestraši onega' pri Pošastih. Prav tako je dosti delov, kjer dolgočasno tekaš sem in tja, in junaki imajo malo veščin. Vsaka avantura traja kake štiri ure, od tega je prave vsebine pol. Skylanders so bolj razgibani in daljši. Obenem zamerim nekvalitetno skakanje, pri katerem je občutek lebdeč in liki brž zgrešijo robove. Podpira pa Infinity sodelovalno igranje po netu za do štiri like (Skylanders so le lokalni za dva).

Od zgoraj navzdol vidiš prizore iz Incredibles, Monsters University in Pirates of the Caribbean. V prvi veliko tekaš in voziš po mestu ter tepeš robote, v drugi se skrivaš, v tretji pa ploveš in se mečuješ. Povsod je dosti skakanja, ki bi bilo lahko kvalitetnejše. Ne vem, če si bo Disney povrnil veliki vložek v igro.

Naredi si sam
V teh skupkih misij sam ali s še enim soigralcem na isti konzoli dobiš kup predmetov, ki jih uporabiš v drugem glavnem modusu, toy box. Tu si deležen krajine, v katero svobodno postavljaš zbrano. Bi rad z avtom gazil robote? Sko­čiš v 3D-urejevalnik, na livado daš portal za nastajanje spak, pričaraš štirikolesnik, sko­čiš vanj in gaziš. Ho­češ prede­lati Pepelkin grad? Kar. Urejevalnik ni tako močan kot oni v LittleBigPlanetu, omogoča pa kreacijo dokaj zapletenih nivojev z osnovno pretikalno logiko. Škoda, da je deljenje po internetu oteženo, saj mora Disney vsako odobriti.
Heroji izkušnje nabirajo čisto pov­sod. Višje stopnje kot je junak - podatki se shranjujejo v figurico, da jo lahko odneseš na obisk -, več 'spinov' imaš. Spini so vrtenja rulete, pri kateri številke nadomestijo predmeti, ki jih torej dobivaš naključno. Ker je sreča opoteča, seveda ne dobiš tistega, kar bi rad.

Za prehod na naslednji izkušenjski nivo lik dobi \'spin\' – pravico do igranja rulete, kjer prejme enega od naključno dodeljenih predmetov. To vidiš zgoraj, spodaj pa je slika iz urejevalnika. V 3D-prostoru izbiraš in razporejaš objekte, ujete v žično mrežo, nakar lahko v realnem času preizkusiš, kako nivo deluje.

Brez stare druščine
Infinity je kot celota v redu, a treba je upoštevati ceno. Starter pack za PS3 velja 75 evrov, dodatne figurice so po 12 in kompleti z dvema power diskoma po 6. Nekateri novi liki imajo samosvoje moči (podalj­ša­ne roke Violete iz Neverjetnih), drugi ne. Da kon­čaš osnov­no igro, ti ni treba dokupiti ničesar, toda vabijo te nedostopne naloge in za lokalni multiplayer potrebuješ vsaj še en lik iz istega sveta. Se nabere in igra ni tako kakovostna, da bi povsem upravičila izdatek. Če mladič ni mahnjen na figurice, bolj svetujem eno od Lego iger ali Minecraft. Drugače pa sosednje Skylanders.
Mnogi prav tako ne bodo navdušeni nad tematiko, saj ni klasičnih Disneyjevih likov. Miki pride šele januarja, Jaka, Pepe in ostali bogve kdaj. Prav tako ni vsebine, usmerjene k punčkam, saj je trenutno vse pisano fantom na kožo. Bomo čakali v ne­skočnost?

Disney Infinity
Disney za xbox 360, playstation 3
objavljeno: Joker 244
november 2013

67