IGROVJE
stranka » igrovje » PSP » Ratchet & Clank: Size Matters
Ratchet & Clank: Size Matters

Sneti

Za razliko od podnaslova, ki zahteva nekaj znanja angleščine in smisla za prispodobe, je vsebina tega odvrtka kultne playstationove franšize nemudoma dojemljiva. Humorni duet, sestavljen iz mačkoidnega lisjaka Ratcheta in roboteja Clanka, se znajde v novi hecni pustolovščini, ki ne filozofira. Treba je skakati, treba je streljati, treba se je smehljati ob odbitih likih in uživati v luštni štoriji. Ta resda nima ne neke globlje vrednosti, ne blaznega pomena za R&Cjev univerzum in ji manjka tako karizmatičnega osrednjega negativca, kakršen je bil Nefarious. A vseeno kipi od simpatičnih likov in je predstavljena skozi fine animirane sekvence, ki jim vladajo sposobni govorci. Skupaj z bogato, pisano grafiko in včitavanjem samo med svetovi je občutek nadvse dnevnosoben - škoda le, da je muzikalična podlaga tako borna.

Za razliko od iger, ki na drkalih nosijo ime s sobnih sistemov, tole ni predelava, temveč izviren špil, ki si hvalevredno marsikaj deli z Ratchet & Clank 3.

Bistvena odlika Size Matters je dejstvo, da vsebina iz delov za PS2 malodane ni sesekljana. Zgodba sicer ni več režalna, odprava je kanec bolj linearna in nekaj krajša kot običajno (osem, devet ur za glavni kvest) in reciklaža mnogih elementov je ravno toliko očitna, kolikor je logična. Pa vendar je še vedno tu nepremočrtno pojanje med planeti, če ne zaradi glavnega kvesta, pa vsled mnogih skrivnosti ... Mahanje z zvestim mehanikovim ključem in vsrkavanje kupov matic kot valute za nakupe ... Frpjsko nadgrajevanje številnih orožij skozi njih rabo, od šotganke prek bazuke do kislinske granate (znana so od prej, a so vedno uživantska za rabo) ... Zbiralni element, od kopičenja kosov oklepa do kupovanja krepel ter onegajev ... In za serijo klasični prijemi, kot so ukazovanje robotkom v pomanjšani Clankovi obliki, deskanje po ozkih tračnicah in tacanje v magnetnih škornjih. Morda se te reči slišijo komplicirane, ampak redki se ne bodo znašli v objemu intuitivnih kontrol in jasno začrtanih ciljev.

Prizor, še kako znan fanom serije: streljanje sovragov, lomastenje po zabojih in vrtenje šraufov v tleh.

Toda Size Matters ni rutinski klon. Ustvarjalci - grupa High Impact Games, v kateri službujejo bivši uslužbenci Insomniaca - so se resda uklonili znani strukturi, vendar so bistvo od strelskega Gladiatorja pomaknili nazaj proti ploščadnosti, tako da igra spomni na odlično trojko. To pomeni, da dosti nažigaš, da pa tudi veliko skačeš. Pri obojem te kdaj pa kdaj ovira zoprna kamera, ki je ne moreš pomikati gor in dol, toda z nekaj privajanja in potrpljenja ni zares velike težave. Posebej ker Size Matters toliko stavi tako na tradicijo kot na izvirnost, zlasti pa na razgibanost. V zameno za občasne sive lase ob begajočem pogledu dobiš hitro menjavanje pristopov, kjer šmajsaš raznolike sovrage in šefete, pred električnim kombajnom bežiš proti sebi, kot transformirani Clank letiš in pokaš po vesolju, hitrostno surfaš, se zaletavaš v futuristični areni, daš skozi sanjsko sekvenco kot poklon Psychonautom, v varianti fuzbala sipaš kovinkote v gol, napreduješ z zalivanjem hodečih rastlin. Nakar je tu multiplayer tako z bližnjimi PSPji kot po internetu, oboje za četverico in v več načinih, od solo ter timskega deathmatcha do CTFja in smešnega modusa iron lombax, kjer je treba izpolnjevati zadane cilje. Nepuščavništvo je izpeljanka starega, a je dovolj samosvoje in postavljeno na zvito dodelane karte.

Vmesni vesoljski deli, kjer kot ogromen Clank pokamo trume kovinkotov, so dobrodošla popestritev!

Res je, da Size Matters manjka dometa in huronske smešnosti predhodnic, da se odlikuje predvsem z domišljijskim kombiniranjem strelske in ploščadne akcije, ne toliko z izredno izpiljenostjo vsake od njiju (Daxter je recimo boljša čista platformščina), in da eleganca ni na višku. Špil kmalu postane kar težek, in to ne zmerom na prijeten način, saj naletiš na sitno postavljene nadaljevalne točke ter smrti, ki so posledica kamere ter nadzora. Brez potrebe crkuješ tako med običajnim igranjem kot v mini igrah, kjer izstopajo prosti surferski izzivi, v katerih je nadzor preohlapen za tisto, kar igra zahteva. A kljub temu gre za zelo dobro skakalno-strelsko akcijado, ki počasti ime Ratchet & Clank in dokaže, da ni treba, da iz malega raste veliko. Včasih je veliko že v malem.

Ratchet & Clank: Size Matters
Sony za PSP
objavljeno: Joker 167
junij 2007

83