IGROVJE
stranka » igrovje » DS » Super Scribblenauts
Super Scribblenauts

Navi

Scribblenauts so pogumna vizija pustolovščine. Zaupan ti je deček Maxwell, ki ima za igralnico ves svet. Uganke rešuješ tako, da iz vdelanega slovarja v resničnost vlečeš samostalnike. Gori? Prikliči vodo! Je treba doseči kaj visokega? Natakni si krila! Ker so predvideni tisoči besed, je domišljija v devetih nebesih. A zamisel kljub svežini ni v celoti zaživela. Pred letom dni (J196, 68) smo ji očitali grozen nadzor, zatekanje k preizkušenim strategijam in umetno nespamet. Ustvarjalci so kritikam prisluhnili in nadaljevanje zasnovali bolj premišljeno.

Hodeča drevesa in hiše niso nič neobičajnega, umetna pamet pa je boljša kot prej. Če te kak element bega, izbereš poimenovalno lupo.

Čeprav ozadno kolesje melje po podobnih poteh, je občutek zdaj drugačen. Stopnje so krajše in bolj osredotočene, več poudarka je na ustvarjalnem iskanju rešitev in manj na akcijskem izogibanju nevarnostim. To je sploh dobro, ker Maxwellova motorika kljub mož­nosti nadzora s križcem ali perescem še ni čisto zadovoljiva, sploh pri plezanju po lestvah.
Nabor besed je okrepljen, ob čemer so pomembna novost pridevniki. Ti samostalnikom določijo velikost, barvo, material in celo čustveno stanje. Robotski grm,

Število svinčnikov pomeni okvirno težavnost. Zeleni krogci ob zgornjem robu povedo, koliko od pogojev za zvezdo si že izpolnil.
kosmata hiša, jezen hladilnik in zaljubljen zombi niso nobena redkost, čeprav se da večino izzivov rešiti brez besedotvornih norosti. Kar ne pomeni, da se jih ne lotevaš, saj so presneto zabavne.
Stopnje so nanizane v ozvezdja, kjer igralno zaporedje ni zakoličeno, temveč odvisno od volje in navdiha. Ta lahkotnost se odraža v nalogah, ki so raznolike kot koralde. Zdaj popravljaš pregret dirkalnik, nato preskakuješ vrsto, se oblačiš po okusu različnih sodnikov, iztrebiš dinozavre, pomagaš Božičku razdeliti darila in službuješ kot zobna miška. Ali pa svet rešiš pred kugo tako, da sredi srednjega veka pričaraš skafander in ekipo znanstvenikov, ki iz okuženih podgan naredijo cepivo. Noro. Večina scenarijev ima več rešitev in spodbujan si, da poiščeš vsaj tri.
Naloge so grižljajne in se merijo v minutah ali celo sekundah. A v stotniji se vseeno najde šop takih, ki slabo predvidijo igralčev tok razmišljanja, ne sprejmejo očitnih rešitev ali imajo nejasna navodila. Posebej čudaške znajo biti stopnje s pridevniki. Tu moraš iz danih predmetov izluščiti logiko za dopolnitev mreže ali zaporedja. V okencu se recimo križata pravilo belega in vnetljivega, a bel cepelin ali balon nista pravi rešitvi. Papir pač. Vtis kvarijo še druge nedodelanos

Grafična podoba je zelo podobna enici. Črke lahko poleg tipkovnice vpi­suješ s perescem, pridevnike pa neposredno spajaš s samostalniki.
ti. Maxwell umira na bizarne na­či­ne, med drugim zaradi napada pobesnelih hrčkov. Pospravljanje presežnih predmetov je nezanesljivo, večji artikli so nerodni in na delu je slovarska cenzura, saj poleg porednih manjkajo nekateri pomembni pojmi, kot je kri. Enako ni kul, da moraš v daljših stopnjah ob najmanjši napaki od začetka.
No, las si kljub temu ne puliš preveč, saj se sčasoma pojavijo uporabni namigi. Ako si neučakan, jih lahko dobiš pred­časno, vendar moraš zanje odšteti cekin. Ta je hkrati vir novih preoblek za Maxwella. Maske so le kozmetika, saj se te nihče ne boji, četudi okrog kolovratiš kot vampir ali jaga baba.
Igranje je instantno in grižljajno, tako da do konca priguraš že po nekaj urah. Ob tem ostane približno tretjina nepreigranih stopenj, plus urejevalnik lastnih. Svo­boda tu ni tako silna kot v WarioWare: DIY, a je delavnička vseeno lušt­­n­­a. Osrednjo dejavnost določi eno od šestnajstih prednastavljenih ogrodij. Tako dirkaš, strašiš, obdaruješ, futraš in ščitiš, a tudi uničuješ ter kolješ. Risanje okolij je enostavno, prav tako načrto­vanje dogajanja, saj v prazne prostore zgolj vpišeš želene objekte ali osebe. Čeprav rok nimaš tako razvezanih kot v predpripravljenih stopnjah, so izdelki kljub temu vir ponosa.
No, kakor je prešerna razdrobljenost bistven del igranja, bi špilu koristilo več kohezije. Mimohod stopnjic je brez vsakršnega pridiha zgodbe nekam igračast in na meji tehnološkega dema. Je pa res, da so s tako obliko sklenili kompromis. Škriblonavti so zdaj vsekakor dovolj igralni, ob čemer se ne oddaljijo pre­več od izvirne zamisli.

Super Scribblenauts
Nintendo za DS
objavljeno: Joker 208
november 2010

75

 
sorodni članki