IGROVJE
stranka » igrovje » DS » Final Fantasy Tactics A2
Final Fantasy Tactics A2

Sneti

Včasih se je kar težko ozreti nazaj po vseh urah, ki si jih vložil v nek špil, in priznati, da si metal čas stran. To definitivno velja za FFTA2: Grimoire of the Rift, kajti čeprav zadeva spočetka obeta, se sprevrže v enolično tlako. Zato je ne gre metati v isti koš s subtilnejšo in naprednejšo FF Tactics za PSP (J172, 89). Špila sta videzno podobna in sprva se zdi, da DS zmore nekaj sličnega tej veličastnosti. A ne mine dolgo, da ugotoviš, da ni ravno tako.
A2 vsekakor ne boš igral zaradi štorije, saj je ta plitka in vsakdanja že sama po sebi, kaj šele v primerjavi s šekspirjanskim epom iz FFT. Te

Na gornjem zaslončku vidiš vrstni red in akcije, spodaj pa nivo.
žaven mladenič se zaradi čarobne knjige znajde v pravljični deželi Ivalice, kjer ga čaka teta Pustolovščina. Toda navzlic ne­­kaj povezavam s šir­šo fabulo je A2 mimohod ohlapno povezanih, lahkotnih dogodkcev, ki komajda tvorijo kaj koherentnega, kaj šele bolj daljnosežnega. Barviti, malce odbiti liki, nekaj smeha zaradi dia­logov – in to je to. Poenostavljenost štorije glede na FFT je podobna kot v FFT Advance za GBA.
Ker je špil potezna taktična strategija, bi človek pričakoval obilo, no, taktike in strategije. V štartu se spričo šestih likov v druščini, spodobnega nabora ukazov in vsaj malo naprednih elementov, kot so večje poškodbe ob udarcu od zadaj, strani ali spredaj, zdi, da A2 ne zaostaja dosti za FF Tactics. Vendar se situacija kmalu razjasni, saj ugotoviš, da ves čas uporabljaš dva ali tri temeljne pristope, pri čemer jih več itak ni. Pač postaviš fajterje v prvo vrsto in mage v zadnjo, tepeš od zadaj, suvaš z lokostrelcem, zdraviš z belim magom in to je to. Sistem kvestov je vzet iz FFXII, se pravi, d

Če prekršiš sodnikove pogoje, gredo mrtvi liki v čuzo.
a greš v krčmo, kjer je na voljo kup nalog, za katere dobiš cekin, opremo in izkušnje. Nato odbluziš v določen del dežele, kar storiš s premikanjem med pokrajinami in vročimi točkami v njih, ter se dotakneš tiste, kjer je klicaj. Operi, ponovi.
Res je sicer, da se špil diči z veliko poklici in dinamičnim menjavanjem med njimi, kar je od nekdaj odlika FFTjev. Prav tako je tu kup opreme, od krepelc do oklepov, ki jo ustvarjaš sam iz uplenjenih predmetov, pa trud za boljši položaj v klanu in celo dražbe za nadzor nad regijami. Umetna pamet na trenutke sploh ni slaba in šefov ne manjka. Nekaj ekstra poskočnosti skušajo v boje vnesti Sodniki, ki pred vsakim postavijo pogoj, ki ga ne smeš prekršiti, če želiš biti deležen bonusa in bi rad oživel mrtve sotrpine, recimo 'ne uporabljaj ledenih coprnij' ali 'ne ponovi tistega, kar je pred tabo storil kolega'.
Žal pa je večina tega blažev žegen oziroma kinčanje utrujene osnove, ki se zanaša na stotnijo zelo podobnih si, lahkih, taktično in strateško plitkih nalog. Primerjave s FFT za PSP enostavno ni, saj je slednji dosti globlji, sodniške zapovedi naposled izpadejo povsem nepotrebne, takisto pa motijo druge traparije, od počasnega odvijanja, ki se ga ne da pohitriti niti za kanec, do velikokrat slabe preglednosti. A2 pride tako v poštev za tiste, ki si želijo nekaj frpjsko luštkanega, ob čemer bodo izklopili možgane … ter jih ne bo kap, ko bodo pogledali, koliko ur so vložili v besen grind. In kaj boljšega bi lahko z njimi storili.

Final Fantasy Tactics A2
Square Enix za DS
objavljeno: Joker 181
avgust 2008

65