IGROVJE
stranka » igrovje » DS » Phoenix Wright: Ace Attorney
Phoenix Wright: Ace Attorney

Navi

Prvoosebne pustolovščine niso najbolj ugledna zvrst in če je v njih poudarek na tekstu, skeptična zmrda na obličju postane še trikrat bolj ekspresivna. Phoenix Wright si privošči oboje in še nekaj: domišljijsko namreč simulira nič drugega kot pravdanje. A kakorkoli prismojena se taka kombinacija zdi, se zaradi zloščenosti in zabavnosti blešči kot le

Svoje trditve moramo kar nekajkrat podpreti z izvlekom ustreznega dokaza.
kaj. Dasi večino časa beremo glomazne količine besedila, kvalitetna izvedba tako štorije kot likov, v katerih sočnost je šlo nemalo truda, tole odvetniščino vredno naredi prav vsake od krepkih dvajsetih ur.
V vlogi zagnanega mladega branilca Phoenixa Wrighta advokatiramo tako, da po krajih zločinov vohljamo za indici ter v sodni dvorani med navzkrižnim ognjem prismuknjenega sodnika in tožilčevih spletk privijamo priče. Gornji zaslonček navadno zaseda trenutno zanimivi osebek, dočim s škrebljanjem po spodnjem napredujemo v dialogih, brskamo po dokaznem gradivu ter prečesavamo statična prizorišča. Animejska grafika in nezapleten vmesnik sta minimalistična, a prefinjena in funkcionalna. Da bi rešili glave varovancev, prežimo na nedoslednosti in laži v pričevanjih, razkrinkujoč jih z vihtenjem pomenljivih predmetov. Obravnave so vsled nenehnega frlenja dokazov in protidokazov, za mišjo sramko privlečenih izgovorov ter nadvse smešnih grimas in osebnostnih sprememb, ki jih izdavljajo v kot stisnjeni zakrknjenci, kljub gomilam teksta iskrive kot le kaj. Brezglavo poskušanje brez pozornega tehtanja se ne obnese, saj p

Detektiv je eden od likov, ki z rednim pojavljanjem pridobivajo na globini.
o petih kiksih primer izgubimo. A ker nas igra že skoraj pokroviteljsko vodi, obiluje z namigi in omogoča kadarkolno shranjevanje, se najhujše skoraj ne more pripetiti. K občutku malce zadušljive varnosti dodatno pripomore linearnost. Občasno ponujenih več poti je le šminka, saj do konca vodi en sam kolovoz, kakorkoli zavit ta že je.
Špil je sicer predelava pet let starega naslova za GBA, ki so ga skupaj z nadaljevanjema ugledali le na Japonskem. Mulčje korenine so kar očitne, saj prve štiri obravnave razen občasnega zadiranja ugovorov v mikrofon ne nudijo ničesar, česar ne bi bilo moč postoriti tudi klikotaje. Peti, posebej za deesovo verzijo udejanjeni primer, pa je drugačen, saj s pršilom odkrivamo sledove krvi, ogledovalno vrtimo inventarsko robo ter iščemo prstne odtise s prašenjem in razpihovanjem smukca. Ti fini vključki nakazujejo, kaj lahko pričakujemo od naslednice, ki ima za DS iziti še letos. In veseliti se je velja že vnaprej, kajti gre za odličen primer, kako se lahko relativno preprosto zasnovan špil potom nadmočne zgodbe, izvirnosti in nezateženosti dvigne v neslutene višave. Drži, da obilica pogovarjalnih sekvenc, med katerimi le drezamo knof za dalje, v navezi s premočrtnostjo in visoko stopnjo vodenja daje včasih občutek, da se igra odvija sama od sebe. Bolj kot pustolovščina bi se ji tako podal naziv interaktivna odvetniška nanizanka. A večini umnih bodo izgruntavanje povezav, Phoenixovo mlatenje po mizi in mletje izprijencev v sončni prah pričarali nepozabno izkušnjo.

Phoenix Wright: Ace Attorney
Capcom za DS
objavljeno: Joker 152
marec 2006

83