IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Warhammer 40.000: Dawn of War
Warhammer 40.000: Dawn of War

Unga bunga! Big Mek Aggressor si popraviti kovinsko čeljust in popeljati orkovsko hordo na potep!

Ni miru med zvezdami, le neskončna doba klanja in vojne ter smeha krvi žejnih bogov.' Ne, svet Warhammerja 40.000 ni kraj, kamor bi mirne duše šel na dopust. V tem univerzumu poštenje in usmiljenje ne pomenita ničesar, saj je vse, ampak popolnoma vse, podrejeno nenehni totalni vojni ter uničenju sovražnika. Pozabite na elegantne vilince in plemenite viteze, junaki

Odpornost dreadnoughtov oriše dejstvo, da zgornjih dveh množično eldarsko poziranje z orožjem ni kaj prida presunilo in sta jih vse do zadnjega ročno pokončala.
Warhammerja 40K so žrtvovali vse preostale kvalitete, da so lahko čimbolj učinkoviti bojni stroji. V tem svetu ne boste našli prelepih sončnih poljan, temveč le mrzle, temne, z brazgotinami od vojne posejane razvaline.
Ko je pred leti v deželici pod Alpami prišlo do razmaha imper ..., em, ameriških namiznih iger, je redkokdo ostal ravnodušen ob pogledu na površine, polne lično pobarvanih živopisanih figuric, predstavljajoče slaboritne može velikih futurističnih vojska. Svet WH40K je podrobno razdelan in znan ter zaradi tega še kako vabljiv za ustvarjalce digitalne zabave. Novi poskus je bil zaupan Relicu, stvariteljem Homeworlda, in bržda najresnejša odločitev razvijalcev je bila, da ne bodo delali igre, ki bi do črke posnemala namizniška pravila. Od tam si bodejo sposodili le nekatere like in z vzdušjem nabito zgodbovno podlago ter stvar posadili v oklep realnočasovne akcijske strategije Starcraftovega tipa. Kombinacija se izkaže za posrečeno in udarno. Od začetka uvodne animacije dalje je Dawn of War namreč agresivna, brutalna igra, ki igralca hitro posrka v krvavi svet, kjer velja le nekaj preprostih pravil. Med njimi to, da je najboljši sovražnik / heretik / mutant ... mrtev dotičnež. Za dvom in omahljivost tu ni prostora, kazen je hipna smrt. Liki in enote so zahvaljujoč slikovitemu, Warcraftu 3 podobnemu grafičnemu pogonu izdelani podrobno, kamero pa se da lepo približati do te mere, da lahko orku preštejemo kocine v nosu. Čeprav je ta prijem bolj kozmetične narave, ker je za igranje pripraven le oddaljeni pogled, nam tega ni žal od tistega trenutka, ko od blizu uzremo prvi boj.

V boju z izdajalci cesarja si z višjim položajem žal ne moremo kaj prida pomagati. Najprej zaradi streljanja skozi teren, pa tudi na območje vidnega ni vpliva.
Ne pretiravam, če rečem, da so karafeke večjih enot na bojišču zvezda DOW, od dreadnoughta, ki s kovinsko roko zagrabi nemočno žrtev, jo v slapu krvi zdrobi in zabriše v tla, do avatarja, ki sovraga nabode na meč in ga zlobno pusti nekaj sekund umirati na rezilu. Ena pomenljivih značilnosti okolja WH40K je namreč ta, da kljub futurističnemu orožju redno prihaja do boja na nož, ki odpre novo razsežnost vojskovanja, predvsem pa je zaslužen za srdite neposredne boje do zadnjega moža. Prizori, ko marinec pošlje premaganemu nasprotniku kroglo v glavo ali ga z nogo odrine z rezila motorne žage, so prisotni vseskozi. Dinamika je hitra in doliv kanonfutra stalen, medtem ko napetost dodatno stopnjuje temačna okolica, saj se večino kampanje preganjamo po temnih ruševinah velikih mest in po močvirjih. Počrnela okostja velikih katedral so edini spomenik tako vašim padlim kameradom

Veliki demoni obvladajo pester nabor posebnih prijemov, ki pa se jih žal ne da nadzorovati, temveč jih izvajajo povsem naključno.
kot trumam brezimnih, ki jih pokosi vaš ogenj. Svoje dodajo orkestralna glasbena podlaga in kriki umrlih, razred zase pa so komentarji vodilnih mož, ki vestno recitirajo svojo ideologijo, in zajedljivi orkovski sleng. Besedičenje postane sčasoma malo moteče, ampak ni sile.
Poleg mračnega vzdušja prinaša Dawn of War nekaj dobrodošlih prijemov v bojnem sistemu. Še vedno smo primorani v klasičnem slogu graditi bazo, vendar sistem izdelave enot usmerja več pozornosti v tepežkanje. Soldatov ne uporabljamo posebej, temveč nad nevernike jurišamo v vodih po več mož. Kar na licu mesta, tudi med bitko, lahko vod do določene številke okrepimo z več možmi. Če je torej vod utrpel poškodbe v ognju krivovercev, padajo posamezni soldati, ki jih lahko ročno ali samodejno nadomeščamo; skupinica je uničena šele, ko podležejo vsi. Ker je dodajanje vojakov vključeno v nadzor skupine, število vodov pa dokaj majhno (obstaja omejitev), imamo v bazi manj dela s plojenjem. Zato pa ga je precej z nadgradnjami, ki so dvehsort.

Warhammer 40.000: Dawn of War
založnik: Relic / THQ
demo: natlačenka/tlačenka 135
objavljeno: Joker 135
oktober 2004

86
vrhunsko warhammerjevsko vzdušje
izjemna slikovitost
čarobni ples enot
navdušujoča dinamika
posrečeni novi prijemi
premočrtna in kratka kampanja
nekaj težav z nadzorom
trapasto streljanje skozi hrib
hrošči
leva kamera