IGROVJE
stranka » igrovje » xbox » Fable
Fable

Sneti prčka po ostankih nečesa večjega.

Ko načrte obelodani Peter Molyneux, prisluhneta tako rulj kot kritik. In dvatisočprvega je bil Peterček poln naprednih zamisli: naredil da bo B&W2, ki bo lepše igralen, B.C., ki bo predstavil dihajoč svet ljudekov in dinozavrov, ter Fable. Nekdaj kodno imenovani Project Ego je bil dragulj v kroni njegovih idej in živo se spomnim, kako sem na E3ju prisostvoval prvemu prikazu frpjke, ki naj bi spremenila obraz zvrsti ter igričarstva. Osrednji lik, je dejal Molyneux, se bo spreminjal glede na dobra ali zlobna dela, pri čemer bo imel povsem proste roke, medtem ko se bo okolica prilagajala njegovemu slovesu. Zamisli so vrele

Nedavno je Molyneux na Fablov forum napisal opravičilo, češ, da je prezgodaj preveč obljubil in da bo naslednjič tiho. Prav!
iz mirnega, že malo plešastega možaka srednjih let, in odtihmal je bil Fable sopomenka za Fantastični, Prelomni, Čudoviti Špil.
Toda Molyneux je docela prenapreden mislec za tako okorelo industrijo. V interesu vsemogočnega goldinarja se je Fable prelevila v standardno tretjeosebno srednjeveško frpjsko sekljačino s par bonbončki, ki pa so več kot očitno koščki nečesa ogromnejšega. (V končni fazi je bil Molyneux le nadzorovalec projekta, ki ga niso ustvarjali v njegovih Lionhead Studios, marveč pri Big Blue Box, sestrski firmi v sosednji stavbi.) Igramo kot Junak - poimenovati se ne moremo, spremeniti spola tudi ne in itak je model vseskozi tiho - ki mu banditje v rosnih letih zakurijo vas ter ugrabijo mater in sestro. Pod kopalni plašč ga vzame organizacija za urjenje herojev in ko diplomira, v poslopju sprejema kveste, obenem pa odkriva sestavljanko, ki ga popelje k izpolnitvi usode. Če bi rekel, da je štorija napredna, bi lagal, saj gre za stokrat videno natolcevanje o lovljenju dežurnega zlobca brez tiste nadzemeljske čarobnosti, ki so jo znale pričarati Zelde. Ampak napisano solidno povezuje dogodke in govor ter vmesne animacije so na nivoju.
Tako kot sleherna predstavnica žanra Fable temelji na nabiranju izkušenjskih točk skozi sesuvanje sovražnikov. Dotično je mogoče od blizu z rezilom, na daljavo z lokom ali z magijo - oziroma s kombinacijo dotičnih. Kako boste lik razvili, je odvisno od vas, zakaj privoščite si lahko nabildanega barbara, poskočnega gozdarja ali ponosnega vešča ter karkoli vmes. Ta plat Fabla je odlična in pravi užitek je gledati, v kakšno smer bojevnik napreduje. Zlasti ker se vlaganje odraža na zunanjosti: več točk kot boste zadegali v moč, zdržljivost in zdravje, bolj fejst boste videti, in več kot jih boste porabili zgolj za mano (tu se ji reče volja), bolj boste švohotni in špehavi.

Vaš lik spreminja zunanjost glede na dobro ali zlo. Tako ima lahko nad glavo svetniški sij ali pa mu zrastejo rogovi.
Prav tako si je moč spreminjati frizuro in si privoščiti tatuje, dočim se vsaka sprememba oblačila odrazi na podobi lika. In tisto najbolj napovedovano, odločanje med dobrim in zlim? Hja, igra beleži vse, kar počnete, in vsakemu dejanju pripiše točke dobričinskosti ali zlobnosti. Če boste tepli vaščane, se upirali oblastem, vdirali v hiše, kradli in goltali uboge žive piščančke, se boste nagibali v negativnost; če bodete spoštovali zakone in se obnašali lepo, bodete pak hodili okoli kot dobričina. Na številnih mestih vas čakajo tudi konkretne odločitve, denimo nekoga fentati ali mu rešiti življenje? Orientaciji lahko sledite striktno ali malo mešano, kakor vas je volja. A videti je, da so imeli avtorji pred sabo pošteno širši koncept dobrega in zlega, ki so ga morali dodobra oklestiti. Gilda vam stoji ob strani ne glede na to, kakšna pošast postanete, in kvesti povečini niso različni za obe strani. Namesto da bi zastavili različni poti skozi špil, so se ustvarjalci ukvarjali z malenkostmi, ko je pozdravljanje ali trepetanje naokoli hodeče sodrge. Saj je fino poslušati ploskanje ali godrnjanje, a definitivno bi si želel resničnega vpliva svojega srca na svet, česar Fable zunaj par kozmetičnih podrobnosti ne dostavi. Še pri nekaterih naslovih D&D je bil alignment važnejši! Poti dobrega in zlega sta si jako podobni in ne vplivata na osrednjo štorijo, izvzemši konec, kjer se lahko še poslednjič odločite, ali boste poštenko ali baraba.

Fable
Microsoft za xbox
objavljeno: Joker 136
november 2004

75