IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Dark Souls
Dark Souls

"Kri, pot in solze!", se je svojčas pridušal Winston. Zlomljeni Sneti pritrdi.

Povem najprej, zakaj ni bilo opisa Dark Souls prejšnji mesec, kot bi se spodobilo. Enostavno ga nisem zmogel udejanjiti, predvsem zaradi krute narave tega tretjeosebnega akcijskega igranja vlog. Hudič me je zasedel in obtežil, kot bi se do kraja nažrl mastnega, in še zdaj moram besede boleče vleči iz sebe. Tako glomazna in zajebana je ta tretjeosebna akcija frpjka ...
... a hkrati privlačna ter neodložljiva. Ima svoje minuse in je čisto drugačna od recimo Skyrima, ki ta hip obseda največ ljudi. Toda če je ne bi igral, bi se ne mogel šteti za razgledanega frpjaša. Takisto bi bil ob sicer dostikrat tečno, toda veličastno in domala neponovljivo izkušnjo. Zato mi ni žal ne jeznih besed, ne tresavice in ne pohabljenih štrcljev, ki sta bili nekoč dlani. Nosim ju ponosno, kot prapor dosežka.

Lepšega šefovskega boja, kot je bil s tem metuljem, še nisem doživel. Izkustvo je bilo transcedentalno, tudi zavoljo spremljevalnega ženskega petja.

Prvi koraki 
So v koži človeka, ki je zaradi skrivnostne kletve tako kot še tisoči drugih ujet med življenjem in smrtjo. Si v kamniti srednjeveški ječi, polni zmešanih suhljatcev, poraženih vitezov in smradu debeluharske nakaze. Vse skupaj je turobno, kar ni presenečenje po uvodu z amorfnimi lobanjskimi spakami, zmaji brez kože ter hodečimi trupli. Če se ti uspe prebiti skozi vse to, greš v deželo bogov Lordran. Tam ti ciničen možak pove cilj. Je to poraziti nadzlobneža? Osvoboditi deželo?! Postati kralj?!!! Nak. Pozvoniti moraš zvonova, enega na vrhu ogromnega gradu, enega pod njim. To je dolgo vse, kar veš.  
Se ti začenja dozdevati, da je Dark Souls drugačen od tistega, kar običajno igraš? Ne boš odjezdil po širnih livadah do naslednjega mesta ali vasi, ker jih ni. Namesto tega boš peš raziskoval utrdbo. Pri zgovarjanju z NPCji ne boš kot v Mass Effectu z izbirami v dialoških drevesih odrejal, kaj se bo pripetilo. Redke miroljubne osebe stojijo kot pribite in so zvečine namenjene trgovanju ali kovaštvu. Fino je, da nekatere ponudijo pridružitev svojemu klanu, kar prinese ugodnosti. Vendar gre komot brez tega in od pridružitve v največji meri niso odvisni ne kvesti, ne zgodba. 

Nadvse zadovoljivo je kasneje z nekaj udarci cepati tipčke, ki so ti prej nažirali. In brcati okrog njihova trupla zaradi odbite Havokove fizike.

Dalje ne boš srečal radodajk za posteljne radosti kot v Witcherju, kakor ne trum, ki bi mrgolele med stavbami. Ne boš se ravnal po ciklu dneva in noči, odpiral omar in kradel z miz. Ne boš niti zavil v knjižnico in se tam iz knjig poučil o deželi, kot si vajen iz Elder Scrolls. Podatke o svetu boš nabiral iz okolice, dogodkov in omemb v debaticah. Sam boš taval po hodnikih, stolpih ter rovih in praktično vse, kar boš srečal, te bo hotelo stepsti. 
Ni težko ugotoviti, na kaj spomni Dark Souls. Jep, na stare frpje tipa Wizardry, pri katerih so se japonski From Software navdihovali. Le da se niso zmenili za miselne uganke, kajti te bi bile preveč za dobo, kjer je sposobnost osredotočanja ljudi na ravni zbeganega zajca. Kar pa je bil njihov edini kompromis.

Ne mlati trgovcev ali likov, ki ti kaj povedo, saj zamera ne izpuhti, ko umreš. Tale viteza sta bila prijateljska, a ker sem ju na domine, sta onadva mene v čreva.



Zov strtih gonad
Da je ne boš dobro odnesel, zaslutiš že na podlagi ovitka, na katerem žlehtno piše 'Prepare to die'. Od poklicev si lahko bojevnik, vitez, lovec, coprnik in podobna klasika z izpeljankami tipa piromant. A pozabi na to, da bi sovražnike mlel z velemečem, neizčrpno zalogo puščic in efektivnimi coprnijami. Če bi rad preživel, se moraš naučiti naprednega borilnega sistema. Da tudi oni aktivno blokirajo, je samoumevno. 
Eh, ni problema, rečeš, ko me ranijo, bom v kotu počival, da se energija vrne. Ali spil enega od refoškov. Ne? Ne. Zdravje se samodejno ne obnav­lja, čutar s krepčilnim napitkom, ki se napolnijo pri kresih, je malo. Shranjevanju položaja je namenjen en sam prostorček, kamor se podatki beležijo nenehno. Nič load/save in popravljanja napak. Kar si zafrknil, si zafrknil. Praktično ni namigov, kaj šele vodenja za roko ali zemljevida. 
Bi si rad izbral težavnost? Smešen si. Edina nastavitev je privzeta – smrtonosna. Bi se rad imel fino, se sprostil, si odpočil oči? Kilav smeh. Ure in ure ne vidiš modrega neba in si deležen ništrca veselosti. Deloma zaradi črnjaške, z lučko na ramenu komajda osvetljene okolice, ki postaja zmerom bolj votlinska, usrana in tišinska, preden prideš spet na plano. Deloma pa vsled crkavanja, ki ne pride le od sovražnikov, marveč ti pogosto grozi, da boš zgrmel v prepad. 

Za šefe in polšefe, kot je dotična podgana, je standard, da se jih opravlja v dvoje. V ta namen moraš biti v človeški obliki in najti ali postaviti znak na tleh.

Dark Souls je nasprotje tega, kar tipično hočejo sodobne igre. Saj ne, da so te brez izziva, a Temne duše so iz drugačnega testa. So podvojen Halov legendary, Bayonetta z visoko petko v tvojem očesu. Namesto da bi ti pestrile vsakdan, ga hočejo nadomestiti. Aktivno moraš paziti na vsak korak, saj te zelo dolgo s par zamahi krepa vsak tolovaj. Ne moreš se relaksirati, stalno si na robu. Zahtevnost v največji meri izvira iz surove potrebe po nenehni koncentraciji. Zato je to špil, s katerim lahko strašiš otroke. “Če ne boš priden, boš moral igrati Dark Souls!” Je kuj mir.  
Prezir do polovičarstva je izražen na še en način: z mankom premora. Pavze ni ne v menijih, ne s pritiskom na gumb PS ali Guide. Briga avtorje za poštarja, babo in sekret. Če zmoreš, zmoreš, če ne, adijo. Dark Souls svoje skrivnosti čuva kot lepotica, ki zna kungfu, ima pištolo in je lezba. Preden jo boš razprl, se boš nagaral. 
Je torej sploh vredno siliti vanjo? S stališča 'normalnega' igralca, ki igra, da se zabava, ne. A če se definiraš glede na izziv in imaš rad globoke, zahtevne, vzdušne akcijske frpjke, kjer je smrt prav toliko lekcija kot nadloga, te znajo Duše navdušiti. 

Takle mamo. Roba se obrab­­lja, checkpointi znajo biti oddaljeni in če umreš pri še­fu, lahko do izpuščenih izkušenj prideš le, če ga potolčeš. V drugo, ne v tretje.

Dark Souls
From / Namco Bandai za xbox 360, playstation 3
objavljeno: Joker 221
december 2011

87
okvirčki:

Večigralstvo