IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Super Street Fighter 4 Arcade Edition
Super Street Fighter 4 Arcade Edition

Sneti ni nasilen. Zato bo zdaj nekoga samo virtualno in risankavo pritisnil na domine.

Kdor je mislil, da Street Fighter 4 ne bo deležen razširitev in popravkov, je naivnež. Po eni strani je tu želja razvijalcev, da bi najboljšo 2D-pretepačino te generacije do kraja uravnotežili in naphali. Po drugi pa je močan poslovni interes, da se ohranja svežina in se podaljšuje izkušnja. Stranke tako ne odtavajo drugam, recimo k Mortal Kombatu, in ko se bo cikel masovne privlačnosti SF4 zaključil, bosta tu že Street Fighter X Tekken in Street Fighter 3 Online.
Arcade Edition, torej. Gre za tretjo in po Capcomovih navedbah zadnjo inačico SF4, ki je luč sveta ugledala v japonskih igralnicah. Glede na Super se kiti predvsem s štirimi novimi liki in rebalansiranjem borcev. Za lastnike PS3 in xboxa 360 novinka ni tako važna kot za pecejaše, ki jih je založnik lani s Super Street Fighterjem 4 prezrl. Glede na SSF4 nadgradnja namreč ni bistvena, glede na 'vanilijin' SF4 pa kar.

Japonski majstri menijo, da je najmočnejši Fei Long, a z njim je teže ig­rati kot z zoprnim Yunom. Da je slednji neuravnotežen, pravi tudi Daigo.


Obilje izbitih zob
Z nakupom hkrati dobiš odlike SSF4 in Arcade Editiona. Prvi doda deseterico fajterjev, od tega osmerico prirejencev iz prejšnjih Pouličnih borcev (T. Hawk, Dee Jay, Cody, Guy, Ibuki, Makoto, Dudley, Adon) in dva čisto nova - rokoborca Hakana ter tekvandojko Juri. Arcade Editon prispeva še četverico. Evil Ryu je pobesnel Ryu, ki zada več poškodb in ima manj energije ... Oni je interesanten izvleček Akume ... dočim se mulca Yun in Yang iz trojke zanašata na drezalno hitrost. Skupno je preštevalcev reber poštenih devetintrideset, s tem, da so vsi odklenjeni že spočetka in v ta namen ni treba drgniti enoigralstva kot v SF4.
Občutek glede na slednjega je drugačen. Igralni sistem je sicer enak, kar pomeni eno, od strani gledano ravnino, osem smeri za usmerjanje bojevnika in tri gumbe za udarce z roko ter prav toliko za brce. Kompleksnejši gibi, imenovani specialke, ostajajo, tako kot obrambni focus in dve vrsti nadmočnih potez, ultre in superce. Energijo za prve nabiraš s kasiranjem udarcev, za druge z zadajanjem. Tudi podoba je nezmotljiva - veliki, zapretiravani liki, risankasta estetika, bliskanje, močne barve. Toda Arcade Edition je hitrejši in se manj zanaša na silovitost ulter. Prav tako je moč zaznati več poudarka na napadu.
Odlično zamišljeni borilni sistem, ki je bil v osnovnem SF4 še malo zamolkel, v SSF4 in AE zaživi ter ponudi izredno globino. To je kompetitiven špil, ki ga lahko sicer nabijaš mimogrede, a je namenjen zlasti resnemu preučevanju in tekmovalnemu udejstvovanju. O tem pričajo številni dogodki po svetu in legije tako starih kot novih ljubiteljev. Slabše mu gre pri nas, kjer ostaja na policah, a v Sloveniji smo itak pet let za kravami. Morda bo privlačna cena 30 evrov za pecejev AE kaj pomagala, čeprav dvomim.

Tipkovnica je za nadzor nekaterih likov v redu, toda za naprednejše je nujna arkadna palica (Joker 192). Frejmrejt mora biti obvezno 60 fps!!


Flowchart Yun
Špil je svetoven - manj proti umetni pameti, ki ostaja le na spodobni ravni, toda v multiplayerju caruje. Toliko spretnih prstov in hkrati taktičnega razmišljanja, kot je treba na količkaj naprednejšem nivoju pokazati tu, srečaš redkokje. Takisto gre hvaliti raznoterost in splošno privlačnost bojevnikov. Internetnost je z rangiranimi in nerangiranimi obračuni ter gladkim odvijanjem jako privlačna. V AE tolikanj bolj, ker lahko prirejaš turnirje in moštvene bitke (do osem sodelujočih se razdeli v dve ekipi) ter spremljaš posnetke bojev najljubših spletnih znalcev. Najbolj pa seka fizično druženje, kjer ni konca zafrkanciji, kibiciranju in naročanju halo pic, dočim tu ni spletnega zamika, ki bi kakorkoli motil izkušnjo.
Vendar sem na Capcom jezen, da Arcade Editiona niso do kraja premislili. Uravnotežanje likov bom zvečine pustil ob strani, kajti zelo subjektivno je reči, da je Goukenovo prestrezanje zdaj smrdljivo ali da so ga posrali, ker so nerfali Balrogovo betico. Eni nastopajoči so šibkejši kot prej, drugi močnejši, eni imajo nove poteze, drugi drugačne tajminge in podatke o frejmih. Na splošno je balansiranje v redu. Mi pa gre res na jetra žokalni Yun, ki je v spretnih rokah premočan, in upam, da mislijo avtorji urediti zadeve z naknadno zaplato. Njegov burazer Yang je le malo manjša nadloga.

Zlobni Ryu je spektakularen, a ne kotira visoko. Nekateri liki so z AE veliko pridobili, recimo Makoto. Šibkejši so zdaj tisti, ki lučajo projektile.

Takisto avtorje karam, ker so avtomatno vsebino siloma nabili na konzolno. Liki iz AE imajo lastne animirane uvode in konce, nimajo pa razdelkov za urjenje. Vobče je pozornost do novincev kilava, saj je trening skrivnosten in ni nikakršnega pametnega tutoriala. Niso vsi kupci Japanci in dvajsetletni fani serije, hudika! Takisto ni novih ozadij in svežih arkadnih izzivov ter ni všteta kupljiva DLC-vsebina, kot so kostumi.
Iz teh razlogov dajem Arcade Editionu nižjo oceno kot Superci, ki je v Jokerju 202 prejela 90. Toda naj bo devetdesetica ali štiri pike manj, nima dosti veze. Če imaš rad pretepačine, je SSF4 AE neobhoden nakup, dasiravno si že lastiš štirico.

Konzolne Arcade Edition je moč kupiti na ploščku za 40 evrov ali kot nadgradnjo za Super SF4. Le-to ubodeš v PS Storu ali XBLA za 15 EUR.

Super Street Fighter 4 Arcade Edition
založnik: Capcom
objavljeno: Joker 216
julij 2011

86
prvovrstna 2D-pretepačina izredne globine in fine estetike
obilica likov
nepozornost do začetnikov
nespretno prilepljena avtomatna vsebina
Yun