IGROVJE
stranka » igrovje » pc » King's Quest III Redux
King's Quest III Redux

LordFebo

Kot sem zapisal v kraljevskih analih v Jokerju 205, je bil tretji del Robertine sage, izdan leta 1986, drugačen od prvih dveh. Marsikoga je spočetka razočaral, ker na prvi pogled ni imel zveze s kronanimi glavami. Predvsem pa je bil jako zaguljen, k čemur je največ pripomogla časovna tempiranost prve polovice. V glavni vlogi je bil namreč Gwydion, sluga zlobnega čarodeja Manannana, ki v pičlo odmerjenih časovnih oknih, ko je gospodar zdoma oziroma spi, išče način za pobeg. To je lahko storil le s pravilnim zamešanjem urokov, zato je dobršen del špila predstavljalo golo nabiranje sestavin za ča­rov­nije. In bognedaj, da bi ga Manannan zalotil pri tem početju. Mladenič je koj končal kot kupček pepela, pa tudi sicer je nanj prežalo veliko nevarnosti.

Po novem je par ugank rešljivih na več načinov, tudi tale sestanek z gorgono. Kljub temu je špil ekstra zajeban. Je bil že ob izidu, za današnje razmere pa sploh.

Zastonjski rimejk trojke je pred časom že storila firmica Infamous Adventures, zato se zdi nenavadno, da smo sedaj dobili še eno prebarvano inačico taistega špila. Zanjo je zaslužen krožek AGD Interactive, ki se je že proslavil z enako nadgrajeno enko in dvojko ter Quest for Gloryjem II. Kot vsi omenjeni je tudi tale storjen z zastonjskim orodjem za klepanje pustolovš­čin Adventure Game Studio in grafično povzdignjen na nivo King's Questa V. To pomeni ločljivost 320 x 200, 256 barv in miškovni, ikonski vmesnik namesto izvirnih 16 barv ter ukazne vrstice. Napram 'konkurenčni' prebarvanki je tale znatno lepša, z boljšim govorom in muziko, obenem pa je vsebinsko dopolnjena, celo z nekaterimi novimi lokacijami. Recepti, ki so bili prej v priročniku in so rabili kot protipiratska zaš­čita, so tokrat kar v igri in dodelanih je še mnogo pod­robnosti. Drobnih razlik je ravno toliko, da si s staro rešitvijo ne moreš docela pomagati. Vseeno pa je originalu zvesta količina umiranja, začenši s padanjem z vijugaste hribovske potke. In težavnost, zlasti ker določene poberljive reči niso poudarjene.

Manannanova klet se ni spremenila, le coprnije so zdaj napisane v bukvi na mizi. A jasnim navodilom navzlic Gwydion med varjenjem še vedno velikokrat umre.

Čeprav dam avtorjem kapo dol za vložen trud, se mi projekt ne zdi posrečen. S tem ne mislim, da je s predelavo kaj narobe, ker ni. Je zloščena, verna in profesionalna. Le izbira špila ter pristop sta mi slaba. Prvič, King's Questov imamo že dovolj – mar bi priredili kakega Larryja, Police Quest ali vesoljske dogodivščine. Drugič, vsebina trojke ni časom primerna. Hrč­kas­to nabiralništvo predmetov z le redkimi ugankami, neprestano gledanje na uro, zaguljenost, pixel hunt, naključni dogodki in prevečkratno umiranje ne bodo prepričali mlajših ali potencialnih novih pustolovcev. Enako je z vmesnikom, s katerim je zaradi petih ikon preveč nepotrebnega ukvarjanja, celo umiranja, ko z napačnim kazalcem kliknemo na čarobno sestavino.
Predelava je torej za metuzaleme, vendar tudi ti ne bodo metali umetnih kolkov v luft od navdušenja. Seveda pa je vsakdo spodbujan v preizkus. Igrica bo konec februarja na voljo na Agdinteractive.com, tako da jo bomo dali na marčevsko natlačenko.

Špil sem mukoma končal, vmes umrl tisočkrat in bil na kraju povsem prepričan, da so predelali najbolj napačno možno pustolovščino.


King's Quest III Redux
založnik: AGD Interactive
demo: natlačenka 212
objavljeno: Joker 211
februar 2011


sorodni članki