IGROVJE
stranka » igrovje » wii » Epic Mickey
Epic Mickey

Ti, a teb kej po čopiču teče? Quattru nikoli! No, kdaj pa kdaj vseeno umaže zid.

Miki Miška je res najbolj prepoznaven risani lik in simbol studiev Walta Disneyja. A že davno je sestopil z odra in slavo prepustil drugim, novejšim risančkom. Tudi v igrah se je držal bolj obrobnih vlog. Zato je bil res že skrajni čas, da ga spet obsijejo žarometi. Zahtevno nalogo je prevzel igričarski starosta Warren Spector. Starci poznavalsko prikimamo, ko slišimo njegovo ime. A ob tem pozabimo, da novim generacijam verjetno pomeni malo. No, ko pogledaš njegove projekte, med katerimi so Ultima Underworld, System Shock, Thief in Deus Ex, si ne moreš kaj, da bi ne občutil spoštovanja.

Curek barve iz podrtije v trenutku napravi nazaj lepo hišico. Za to ne prejmeš nobene nagrade, le toplo ti je pri srcu.
Simpatični miškolin se sicer zdi kot naročen za klasično plošča­da­rico. A omenjene legende dajejo slutiti, da naj bi bil špil več kot to. Epic Mickey z določenimi izvirnimi pristopi ter obilico glavnih in stranskih nalog tekalno-skakalni podlagi dobro nadgradi.

Ti poredni miškolin!
Štorijalno se igra dotika legendarne risane uspešnice, Čarovnikovega vajenca. Miki stopi skozi ogledalo in se znajde v delavnici mogočnega čarovnika, ki je z magičnim čopičem ravnokar ustvaril deželo za pozabljene risane junake. Toda ko skuša Miki sliki dodati nekaj lastnih potez, zvrne steklenico razredčila. Škodo skuša popraviti, a napravi le črno packo. Zato jo ucvre, toda Packa miška poteg­ne nazaj v deželo, ki jo je nehote uničil. 

Tovrstnih prizorov v igri z Miki Miško nekako ne pričakuješ. Bolj bi sodili v Alico po evangeliju Americana McGeeja.

Povratek nazaj pa ne bo enostaven. Pred njim je opustošena pokrajna – čarobno kraljestvo, v katerem se Trnuljčica nikoli ni zbudila. Ja, tako poguben vpliv ima steklenička topila. Daleč od običajnih slikovitih prizorišč, ki smo jih vajeni od Disneyjeve hiše. Za vrnitev bo moral popraviti škodo, ki jo je povzročil, odstraniti podložnike Packe in njegovega pajdaša, norega doktorja, ter si pridobiti zaupanje svojega predhodnika. To je srečni zajec Osvald, ki ga pozabljenčki priznavajo kot voditelja – in po čigar navodilih je čarovnik deželo sploh ustvaril.
Hvalabogu torej za čarobno ščetico! To dragoceno orodje, ki ga je Miki v zadnjem trenutku pograbil na mizi, lahko izstreli curek barve ali razredčila tja, kamor pomeriš z wiimotom. Z barvo vračaš red v ruševine, znova naslikaš pročelja, zelenice in manjkajoče predmete. Barvanje pa ne rabi le estetskemu namenu. Največkrat si naslikaš most čez reke ali poličke, na katere skočiš, popravljaš uničene stroje, da spet delujejo ... Skratka, pot si moraš napraviti sam. Umet­niško znanje oziroma kreativnost ni potrebna, samo nameriš in pošpricaš. Okolica že ve, kaj ji manjka. Enako ravnaš z redčilom. Ti je napoti stena ali kup kamenja? Briši, pojdi mimo. Če želiš, nariši nazaj.

Sovražnikov ne srečaš dosti. So pa pametno postavljeni v dele stopenj, ki drugače ne bi nudili posebnega izziva.

Risanje torej ni svobodno – dejansko samo obnavljaš stopnjo, da je znova prehodna. In težko bi bilo pričakovati, da boš lahko risal ter brisal po mili volji. To bi bil hud zalogaj celo za močnejše sisteme, kaj šele za bogi wii. So pa tovrstne točke dobro vidne in je na prvi pogled jasno, kaj nuca čopiča. Malo manj je jasno, kaj bi kazalo odstraniti, in ravno tam so ponavadi skriti zakladi v obliki zlatih, srebrnih ali bronastih priponk, kar so glavne zbirateljske dobrine v Epic Mickeyju. 
Skakanje v treh razsežnostih, ki se zaradi odsotnosti naprednih mehanik ne more kosati z Mariem, je tako prepleteno s premišljevalnimi elementi. Ne prav zahtevnimi, a je vendarle solidno izvedeno. Pot do izhoda je ves čas mešanica risanja, brisanja in pravočasnih, natančno odmerjenih skokov. Če se zdi kaj na nedostopnem mestu, gotovo obstaja način, kako priti do tja, naj bo s pleskanjem ali radiranjem. 
Zanimivo so rešeni prehodi med stopnjami. Po deželi se premikaš tako, da skočiš v filmsko platno, na katerem se vrti ena od Mikijevih risank. Takrat igra preklopi v stranski pogled, kjer se moraš prebiti od enega konca do drugega v maniri staro­dobnih ploščad. Vsaka od teh vmesnih mini stopenj hrani filmski kolut, s katerimi pri biljeterju v glavnem mestu kupuješ priboljške. Prav tako so vmesnih in osrednjih stopnjah razmetane vstopnice za kino, ki veljajo kot uradno plačilno sredstvo za nakup česa, kar si na poti zgrešil.

Vsaka prehodna stopnja temelji na eni od Mikijevih risank. Škoda, da si jih ne moreš ogledati med bonusnim materialom.

Epic Mickey
Junction Point / Disney Interactive za wii
objavljeno: Joker 210
januar 2011

71
okvirčki:

Pozabljenčki


sorodni članki