IGROVJE
stranka » igrovje » pc » World of Warcraft: Cataclysm
World of Warcraft: Cataclysm

Aggressorja Blizzardova pripoved preveč omreži, da bi si delal probleme z neizbežno tlako.

Tokrat ne bi izgubljal besed s prilikami o starših, ki so spričo raidanja v WoWu zanemarili svojo otročad. Tudi ne z vrstami pred trgovinami na predvečer izida Kataklizme. Pri nas je bilo spričo čemernega vremena malo fizičnih kupcev in večina zagretežev si je razširitev snela digitalno. Da se bo tretji dodatek za World of Warcraft, z naskokom najbolj uspešno masovno igro vseh časov, prodajal za med, pa je samoumevno in ne privzdigne več obrvi. Dvanajst milijonov naročnikov pomeni bazen denarja, ob katerem se Activisionovemu šefu Bobbyju Koticku smeji še med spanjem. Skratka, dosti bolj si želim povedati, kako se je Blizzard odločil premišljeno spremeniti svoj paradni naslov. In kako mu je to v mnogočem uspelo.

Cataclysm pozira z naprednejšo inačico phasinga, ki spreminja tudi okolico. Tale ognjena stihija se ob koncu verige kvestov spremeni v gozdiček.

Šest let skomin
Skočimo pol ducata let v preteklost. V Ukrajini se je dogajala oranžna revolucija, preminil je Jaser Arafat in izšel je fantazijski internetni množični frp World of Warcraft. Špil, ki je na liniji združil tisoče igralcev v stalnem svetu Blizzardove strateške uspešnice Warcrafta in so ga spočeli veterani sorodnega EverQuesta. Mnoge je zahakljal že z risankavo podobo in barvito priljudnostjo, igralno pa je bil zastavljen tako, da si na začetku svoj lik krepil hitro. Šele kasneje, ko si bil že v primežu, si pogruntal, da boš za resen uspeh tlačanil. Beri: monotono pobijal na tone enih in istih beštij in po dvajsetkrat tekel skozi temnico, da bo šefe končno iz rok izpustil predmet, ki si ga tako želiš. Prefinjen dizajn je poskrbel, da je WoW kmalu postal sopomenka za mmorpgjsko tlako. Tako velika, da so se iz njega kruto pohecali v epizodi South Parka, v kateri štirje junaki pobijejo 34123525877 divjih svinj.
Toda začele so se dogajati spremembe. Velik del starih dizajnerjev se je premaknil na naslednji Blizzardov mmorpg in novi so bili bolj naklonjeni nedeljskim špilavcem. Zato so v posodobitvah ter prvih dveh dodatkih, The Burning Crusade in Wrath of the Lich King, uvedli nekaj novosti. Naključen izpust epskih, vijoličnih predmetov je zamenjal sistem zbiranja 'žeto­nov', ki so ti po nekem času zaprmej prinesli želeno. Dandanes lahko nekdo, ki ne igra resno, po nekaj mesecih naokrog skače v celoti odet v hud oklep. Kaj takega je bilo začetkoma nepojmljivo. Za nameček je z Lich Kingom dospel dungeon finder, samodejni organizator skupin za napadanje temnic. Preprosto obkljukaš, katero vlogo (tank, zdravilec, morilec) v druščini bi rad imel, nakar te mehanizem popredalč­ka v skupino in teleportira na željeni kraj. Hitro in enostavno - povsem nekaj drugega kot nekoč, ko smo grupe iskali na roke in moledovali pri warlockih, naj nas prenašajo okoli.

Vožnje v 'vozilih', kot je tale morski pes, s katerim raztelešaš bojevnike naga, je nenormalno veliko. Ja, obstaja tudi goblinski morski pes z laserji.

Zanimivejši so postali tudi poklici. Paladin je bil svoj­čas pojem duhamornosti, saj si bil obsojen na macolo, s katero si samodejno mlatil, dokler niso zadeve krepnile. Danes? Že na dvajseti stopnji (od 85-ih, na začetku je bila meja pri 60) ti v ukazni vrstici sije množica ikon za posebne udarce in od neprestanega copranja se na ekranu vse bliska. Enako svežino so vnesli v kveste. Začelo se je z Burning Crusadom in tamkajšnjimi zračnimi bombardiranji, v Lich Kingu pa je prišel phasing. To je tehnologija, s katero igralca omejiš od ostalih in mu na samem pripoveduješ zgodbo.
Našteti prijemi so zasijali v pokrajinah iz dodatkov, zdaj pa so se avtorji odločili, da si sadove napredka zasluži tudi stari svet. Zato so ga obdarili z ... err ... Apokalipso!

World of Warcraft: Cataclysm
založnik: Blizzard / Activision Blizzard
objavljeno: Joker 209
december 2010

fenomenalni kvesti
odlično vzdušje
dostopnost
ogromno vsebine
PvP in rokodelstvo sta spet v drugem planu