|
Fallout: New Vegas Aggressor ima tako kocko, da vselej vrže dvajsetico in zadene critical hit. Cefizelj.
Dejati, da je Bethesdi s Falloutom 3 (J184, 88) uspela oživitev te serije postapokaliptičnih frpjk, bi bilo podcenjevalno. Igra je bila ena največjih uspešnic leta, četudi so pikolovci znali našteti milijon reči, ki jim niso bile všeč (in jo kljub temu preigrali pet ... najstkrat). Serijo, katere anali so v Jokerju 184, so iz potezne izometrične frpjke preobrazili v prvoosebni spoj streljanke in igre na srečo s statističnimi spremenljivkami. New Vegas je temu na las podoben in bi ga lahko opisali kot ogromno zaplato vsebine za uveljavljeno ogrodje. Toda pri igrah na srečo odločajo detajli, kot je obtežena kocka. In New Vegas je obtežen na pravih mestih.
Spet v sedlu Po prostranem odprtem ozemlju puščave Mojave okrog Vegasa vnovič kolovratimo prvoosebno. Pogled je sicer moč vreči za hrbet, kar pa je praktično le na nekaterih mestih. Ker smo leta 2281, tri leta za trojko in 203 leta po jedrski vojni, ki je zradirala večino sveta, imamo v rokah zaobljen laserski pihalnik. Ko namerimo lokalnemu falotu v ksiht, naredi BZZZGG!!1!ena in nesrečnež se zdruzne v kup kadeče se žolce. Dasi imajo orožja raztros, še vedno nesejo približno tja, kamor merimo. Streljačina. Toda! Namesto užiganja lahko sprožimo Vault Assisted Targeting System - v obliko računalniškega pomočnika zamaskiran dejavni premor. Ko so nepridipravi s hecnimi izrazi na frisih zamrznjeni v času, odberemo dele telesa, ki jim hočemo storiti najhujše neizrekljivosti. Ko poženemo dogajanje, sledi serija prednastavljenih strelov in rezultat je kup preluknjanega mesa. Ali tudi ne, če smo bili premalo pazljivi ali preveč revolveraški. Število napadov v VATSu je namreč omejeno z akcijskimi točkami, ki se obnavljajo, ko smo izven pavze. Verjetnosti zadetkov ob premoru in število akcijskih točk pa se podrejajo našim bojnim statistikam, ki jih krepimo z napredovanjem po lestvici stopenj. Frpjka.
Ta del zopet nadzoruje sistem S.P.E.C.I.A.L., čigar kratica pomeni začetnice sedmih glavnih lastnosti našega lika: moči, zaznavanja, vzdržljivosti, privlačnosti, pameti, gibčnosti in sreče. Te se skozi igro le malo spreminjajo in so osnova za spretnosti, ki jih krepimo z nabiranjem izkušenj, in za talente - perke. Spretnosti vključujejo vse mogoče, od vihtenja macol in plazemskih kanonov do prilizovanja prodajalcem ter cmarjenja plena nad ognjem v divjini. Tudi perki, ki jih v New Vegasu dobivamo po enega na vsaki dve stopnji od skupno tridesetih, so podobno raznoliki. Eden nam omogoči ponovno vdiranje v računalnik, četudi smo n00b in so nas pri tem že zasačili, spet drugi vrtenje nasprotnega spola okrog prsta.
Jezus s puško No, Fallout je še vse kaj drugega kot golo obglavljanje mutantov, kakor kompleksno to že je. Zaščitni znak serije je množica različnih poti, po katerih lahko pridemo do cilja. Ki ni samo eden. Recimo: namesto, da mutanta fentamo osebno, lahko pokvarimo ostro napravo poleg njega, ki ga povsem nedolžno obglavi. Ali pa falota s svojo karizmo prepričamo, da si čeber odseka sam. Običajno lahko prišpanciramo do njega, mu razložimo, da nam je nekdo naročil, naj ga skrajšamo za glavo, nakar nam zelenokožec pač ponudi več denarja. Potem odšpanciramo nazaj in obglavimo tistega, ki je hotel obglaviti njega. Mega. Drugače rečeno, praktično karkoli je moč rešiti tako z rešetanjem kot s skrivalništvom, hekanjem ali namazanim jezikom. So pa omejitve v New Vegasu bolj zaguljene kot v trojki. Veščine krepimo počasneje in ni moč ustvarili mamojebca, ki je hkrati Bruce Lee, Stephen Hawking in vedeževalka Karin. Še bolj navduši razvejanost pripovedi, v kateri si lahko sami oblikujemo futuristično usodo. Večina bo na začetku reinkarnacija Jezusa, ki bo prinesla mir, toleranco in marcipanove kolačke v vsak kot puščave Mojave. A kaj lahko se spoprijateljimo z lokalnimi tolpami in začnemo sejati teror med prebivalstvo. Ja, igro je moč uspešno končati tudi na ta način! New Vegas nas približno na sredini osrednje fabule celo prisili, da izberemo eno od štirih mogočih poti, nakar zaklene preostale tri veje kvestanja. Odločitve, ki nas na smrt sprejo s polovico ozemlja, so zato neobhodne. Ampak ni pene, smo bili že na hujšem, na primer na samem začetku špila. Uvodoma namreč kot kurirček za eno od poštnih služb fašemo kroglo direktno v glavo, kar pa nas ne ubije do smrti in lokalni dohtar nas za silo zakrpa. Sledi iskanje tistega, ki je kriv za glavobol, in vmes po sili razmer postanemo ena ključnih figur Vegasa.
strani [2]: 1 2
|
86
sorodni članki
![]() |
|