|
Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies Sneti
Ko smo jokerjevski gajdžini lani jeseni obiskali Tokyo Game Show, je bilo v japonski prestolnici poleg pohajkujočih sumo borcev videti še nekaj zanimivega. Veliko ljudi, od mozoljave mladeži do nogometnih mamic, je imelo v naročju DS, na njem pa je skoraj vsak nažigal Dragon Quest IX. Ta štiriindvajset let stara serija risankastih frpjk je v deželi gejš tako popularna kot pri nas Harry Potter in lansiranje vsakega novega dela je kulturni dogodek. Zato se temelji niza ne spreminjajo dosti, saj hočejo legije fanov v brezštevilnih poteznih bitkah nabildati like in rešiti svet. Devetica ni izjema.
Tako se v izometričnem pogledu od zgoraj z japonsko srčkanimi liki podaš skozi gozdove, savane, ledene planjave in puščave na več celinah, kjer so številne naselbine. Po ulicah in v zgradbah je brez števila zanimivih oseb, ki imajo v tekstovnem oknu vsaj nekaj povedati, če ti ne dajo kar stranskega kvesta. Le-ti žal ne zajemajo miselnih ugank, ki bi v tako igro pasale kot omaka na riž. A že v osnovi jih je več kot sto, nove ducate pa lahko dolpotegneš, če se po wifiju povežeš s servisom DQVC. V njih iščeš zablodelce, odkrivaš skrite kotičke in se odpravljaš v večplastne ječe, kamor te vodi tudi glavni kvest. Tam se bojuješ in hodiš po nadstropjih, dokler ne trčiš v šefa. Za razliko od prejšnjih delov spopadi niso več naključni, saj tolovaje
Naj si v potezno bitko padel izven temnice ali v njej, vedno preskočiš na ločen zaslon. Na spodnjem ekrančku v menijih izbiraš povelja, s katerimi zaukažeš napad s hladnim orožjem, copranje in rabo predmetov ter sposobnosti. Zgoraj pa opazuješ lično animiran tepež svojih likov in sovražnih bitij. Večina bojev je kratkih, rutinskih opravil za nabiranje izkušenj, res pa je, da med blodenjem zlahka naletiš na pošasti, ki te spremenijo v mleto meso. V interesu zabave smrt ni težava, saj se pojaviš v cerkvi, kjer si nazadnje shranil položaj, z vsemi izkušnjami in predmeti, le z denarno kaznijo. Za lažje vandranje so tu uroki, ki te prestavljajo med obiskanimi mesti, medtem ko kasneje dobiš ladjo. S tem, ko pravim, da je večina bitk rutina, ne sporočam, da je DQIX brezglava igra brez taktike. Pri kreaturah, ki te presegajo, in šefih je treba dobro pomigati z betico, da izbereš prava dejanja, sicer te boli. Spamanje fizičnih napadov na sovraga, ki si je dvignil odpornost proti njim, je neumnost in slejkoprej srečaš beštije, katerih dejanja je treba predvidevati in se jim prilagoditi. To hkrati
Avtorjem, Level-5, je v DSov modulčič poleg naštetih odlik in skoraj tristotih pošasti uspelo stlačiti še nepregledno množico predmetov za uporabo v bojih ter izboljšanje lastnosti likov. Takisto so omogočili nabiranje mnogih dobrin za zasvojljivi alkimistični proces, v katerem lahko nastane drek ali najboljši meč v univerzumu. Vdelali so multiplayer, ki omogoča, da se priključiš v svet drugega igralca, da skupaj opravljata zadače. (Škoda, da je samo lokalen, kar v Tokiu ni težava, pri nas pač.) Špil pa so oblikoval
Za izrabo špila pa potrebuješ čas – VELIKO časa, ki ni najbolje izkoriščen. Glavni problem ni v tem, da Dragon Quest IX že za rdečo nit hoče štirideset, petdeset ur, marveč, da je treba v bildanje likov vložiti toliko enoličnega, brezmožganskega, hipnotičnega, garaškega mlatenja. Brez desetin ur takega početja ne gre, saj te poglavarji drugače stresejo iz hlač ne glede na opremo in sestavo druščine, različnih težavnostnih nivojev pa ni. 'Grind' tvori dobršen del štorijalnega dela, kaj šele potem, in monstrumi, ki bi ti dali spodobno količino izkušenj, so redki. Še največ jih izpljunejo za serijo DQ značilni kovinski sluzkoti, ki pa jih je kurbarija iskati in radi zbežijo. Saj ne rečem, nagrada je vsak premagan šef, pesmica za napredek na sledečo stopnjo in mofo lik, s katerim si v domala prijateljski navezi, tako dolgo sta skupaj. To so značke, da si hardcore dragonkvestovec, in ne manjka ljudi, ki jim je dolgometražno bojevanje višek zabave. Če sodiš mednje, devetko le pograbi. Vseeno pa menim, da hardcore v tem primeru pomeni pretiran, nekakovosten vložek časa, ki ti ga bo na smrtni postelji žal. |
82
sorodni članki
![]() |
|