IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Super Street Fighter IV
Super Street Fighter IV

Kateri je Snetijev najljubši avtomobil? E, honda!

Dnevnik snetega pretepača, 30. april 2010, jut­ro. Danes je dan D - dan darmara, kajti naposled položim šape na Super Street Fighter 4. Poš­ti­ma­no samostojno nadgradnjo od strani gledane arkadne 2D-pretepačine s 3D-liki, ki je kljub tradicionalnosti znova podžgala širše zanimanje za to zvrst. Ali prav zaradi svoje klasične zasnove, kdo bi vedel. Vsekakor je bil učinek ta, da so zasloni ob xboxu 360 in PS3 od februarja, ob PCju pa od julija lani goreli pozno v noči, ko je folk študiral zmikljive one-frame linke in se trudil konsistentno FADCjati. Oziroma skušal n00bovsko dojeti, da mnogo potez izvedeš tako, da hitro vneseš gib in nato stisneš gumb za roko ali nogo. A ne glede na to, če si bil masta blasta faj­tin mašina ali lojz z razbitimi čekani, ti je Street Fighter 4 dal marsikaj. Od farbovitega grafičnega vznemirjenja, čemur so botrovali humorni ultra udarci s svetlobnimi kalejdoskopi, do maltene brezdanje akcijsko-taktične globine. Ki pa je vendarle potrebovala nekaj popilkov in dodatkov. Ergo, Super SF4. 

Uriš se lahko v običajnih fajtih ali v trenažnem načinu, tako kot v SF4 pa so na voljo še vrvično nanizani izzivi. Vsak lik jih ima dvajset in segajo od izvedbe fireballa do kompliciranih kombinacij s kupom naprednih mehanik.

Dnevnik snetega pretepača, 30. april 2010, zvečer. Po nekaj urah akcije sem navdušen. Najprvo nad tehnično platjo. Igram na playstationu 3 in meniji so hit­rej­ši od izvirnika, nalaganje bolj brzinsko, sploh če narediš inštalacijo na disk, ter nasploh je vse skupaj gladkejše. Inačica za xbox je tam-tam, tako performančno kot grafično, igralno pa sta si zrcalni, s premikanjem pri skalno trdnih 60 sličicah na sekundo.
Kot se spodobi za špil, katerega osnovni namen je tekmovanje z drugimi, grem najprej na linijo preverit, če je kje kak revež, da na njem stestiram, če mi še grejo kara throwi. Glej, ljudi se že tare tako v obi­čaj­nih rangiranih bitkah, kjer zdaj nabiraš simbolne izkušenjske točke za vsak lik posebej, kot v odličnih pri­­dobitvah team battle in endless battle. Prva največ osem sodelujočih razdeli v dve moštvi, ki se nato dajeta za skupno zmago, medtem ko druga v čumnato takisto zadega največ osmerico, ki se tepežka tako, da zmagovalec ostane in ga izziva naslednji s seznama, ostali pa njun boj gledajo. Kot veli beseda 'endless', se to nadaljuje v neskončnost, zlasti ker izba ne izpuhti, če gostitelj odide. Neskončna bitka je izvrstna pridobitev, na dan izida tega Jokerja pa pride še zastonjski modus tournament, ki se bo pretočil z Xbox Liva ali PS Networka.
Spletno povezovanje je brzinsko na obeh sistemih in gladkost igranja je neoporeč­na. Je pa res, da je to do neke mere privid, saj nekaj zamika nujno nastane. To spremeni tajming določenih kombinacij in nekoliko izkrivi prvotno zamišljeno obliko špila, kar lahko privede do neugodnih situacij. Zato je ipak najbolje, da igraš v živo, kjer rastejo kolegialnost in pivski trebuhi. Ravno tu SSF4, tako kot vsaka pretepalka, najbolj za­sije, sploh če gre za turnir ali dobivanje ljudi, ki hočejo tako zmagovati kot se učiti.

Igra premalo poskrbi za neznalca, saj mu ne pomaga z ničimer razen s prikazom, kateri ukaz je treba vnesti. Z joypadom znaš imeti težave, zato je koristna nabava sticka.

Dnevnik snetega pretepača, 1. maj 2010, dopoldne. Praznik dela, prav zares, saj garam v trenažnem na­či­nu z mnogimi nastavitvami. SF4 in SSF4 sta sicer čisto zabavni igri za takole na izi s kolegi, ki bi radi me­tali čreva na plot. Malo drkaš knofe, kar vodi do brcanja ter suvanja, rata kaka specialka, nekdo zmaga, drugi je poražen, pica se ohladi in večer gre mimo. A to je šele vrh ledene gore. Vsak lik ima dolo­če­no količino laže in teže izvedljivih potez, s katerimi je treba nasprotniku zbiti vso energijo. To lahko storiš na hudo veliko različnih načinov, a najpomembneje je, da izbiraš prave gibe in držiš ustrezno razdaljo glede na situacijo. Če nadzoruješ bojevnika, ki je dober pri kontroli prostora (zoning), se trudiš nasprotnika držati proč od sebe in ga stisniti v kot, neposredni napadalci hočejo čimprej priti blizu, tretji so zadovoljni z obstreljevanjem od daleč in tako dalje. Sistem je zastavljen vrhunsko, saj omogoča efektivne napade in mojstrsko obrambo, napade in umike, rezljanje sov­ragove energije in povratke iz domala izgubljenih situacij z nadposebnimi udarci, imenovanimi ultre.
Nepoučenemu se vse skupaj morebiti zdi kot po­živi­njeno drkanje knofov, vendar to razkriva opazoval­če­vo analfabetstvo. Natančno vnašanje ukazov v delcih sekunde je le pot do taktičnega igranja, ki je bistvo (S)SF4. Istočasno je treba misliti tako na izvedbo potez kot na njihov učinek, kar ima za posledico hkratno napetost prstov in sivih celic. Z učenjem začneš po­ča­si dojemati, da ultre pomenijo šanso za spreobrnitev situacije, kaj so super komboti in recoveryji, kateri gibi so varni in kdaj, kako preklicati gibe s focusi (FADC - Focus Attack Dash Cancel), planiti iz njih ter nemudoma nadaljevati z novo kombinacijo ... Dojameš tudi, da so liki v bistvu izpeljanke paradigem, kot so zoning, rushdown, tank in tako dalje. V to gredo lahko ure in ure poglobljenega, zavzetega študija, ki še kako upraviči izdatek za igro, zlasti ob druženju s prijatelji sličnih misli s pridihom rivalstva. 

Je logično, a naj vseeno povem, da SF4 in SSF4 po spletu nista združljiva.

Super Street Fighter IV
Capcom za xbox 360, playstation 3
objavljeno: Joker 202
maj 2010

90
okvirčki:

Junački spački


 
 
sorodni članki