IGROVJE
stranka » igrovje » pc » S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

Čeprav je Aggressor veteran Cone, ga spet petkrat zakurijo, preluknjajo in ožarčijo. On bi pa še.

Rad se vračam v Cono. Drugi bežijo v Azeroth ali Liberty City, jaz pa najraje sedem na kup ruševin sredi opustošenih železobetonskih ostankov civilizacije. Cementarne, plinarne, železniške postaje. Tamkaj tiho zrem v oglato socialistično arhitekturo, impozantno v čokatosti in hkrati oropano človeške topline v svojem brezkompromisnem utilitarizmu. Kako lepo se zdaj spaja z votlo samoto! Kot bi že v svoji biti napovedovala, kaj se bo ne­koč zgodilo z njo. Da se bosta prometni hrup in člo­veško žlobudranje umaknila zavijanju zveri ter prasketanju Geigerjevega števca.

Bloodsuckerji ostajajo zvezde ožarčenih planot, čeprav se jim približa nova beštija. To je škrat s telekinetičnimi sposobnostmi, ki vam iz rok na daljavo sname orožje.


Renčanje me zdrami iz zamaknjenosti. Zavem se, da tu ni pametno preveč sanjariti, sicer hitro zasanjaš v želodec kakega posebej pogumnega mutanta. Z oranž­no obsijana pročelja stavb me spomnijo, da se bliža noč. A tokrat ne grem na varno v bližnjo postojanko. Tokrat bom plesal mrtvaško kolo s krvoloč­ni­mi gnusobami. Moja edina priležnica bo dobro očiš­čena kalašnikovka.
Šele po nekaj iteracijah Cone postane jasno, kako izjemno odo človeški minljivosti so GSC Gameworld napravili s S.T.A.L.K.E.R.jem. Shadow of Chernobyl (J165, 86) je bil prelomen spričo gnanja prvoosebne streljanke v smer odprtega, peskovniškega raziskovanja vzhodnjaške okolice. Pahnil nas je v fiktivno Cono okoli raztreščene elektrarne v Černobilu, ki pa je mnogo več od ožarčene puščobe, saj ji vladajo čudni pojavi. Okoli harajo horde pošasti, tako imenovani stalkerji - plenilci pa prežijo za dragocenimi artefakti s še nevidenimi lastnostmi. Inventar z opremo je spomnil na frpjko, špilavec pa je po mili volji kolovratil okoli in si skozi vrsto kvestov spisal samosvojo štorijo z osmimi različnimi konci. Samostojna razši­ri­tev Clear Sky izpred poldrugega leta (J183, 75) je formulo malce nadgradila, a žal tudi s številom hroščev. Toda sčasoma se naučiš take kap­rice, kot so počene skripte, ki ti frdirbajo izpeljavo kves­tov, in umetna pamet, ki jo maha po svoje, dejansko jemati kot dodatek k vzdušju.

Banditi so še vedno privzeto nevtralni in z njimi se da skleniti tudi kako kupčijo. Najraje imam sporazume, kjer oni poginejo, da jim lahko sunem opremo.


Ruskemu vz­dušju. Takisto slab govor, ob katerem ti želodec dela kozolce, in sem ter tja kratkomalo pogin igre. Cona ima svoje zakonitosti, si rečeš in resetiraš računalo. Če je v tebi vsaj trohico moža, bo besnenje nad nesposobnostjo programerjev zamenjalo hehetanje ob simpatični atmosferi, ki jo znajo pričarati samo vz­hodnjaki. Povejte mi, v kateri drugi igri morate mehanika najprej napiti s tremi litri vodke, preden vam je pripravljen (nabit ko mina, jasno) izvesti tehnološko zelo zahtevno modifikacijo oklepa? Kje lahko špancirate po stepi, nakar mimo vas priteče kolega z imenom Kolja Neustrašni, ki ima za petami krdelo sestradanih mutiranih psov? Ni pene, rečeš, zdaj sem jaz tu, bova ... err ... bežala skupaj. Krdela zverjadi so namreč izjemno nevarna, razen če jih uničite od daleč. Ko pridejo blizu, je zaradi hecnega hrošča zadevanje z avtomati oteženo in kužki vas razcefrajo, če­tudi ste hodeči tank. Ampak take so zakonitosti Cone. Ne bluzi v smer, od koder prihaja renčanje, če nisi ziher, da boš lahko nekaj časa urno tekel v obratno smer. Ne žokaj na slepo po krajih, kjer tvoj detektor radiacije doživlja epilepsijo. In za božjo voljo, ne govori vodji banditov, da mu boš položil mater, če ti ne proda nekega artefakta. To se vedno slabo konča.

V Clear Sky smo pogrešali odprave v laboratorije pod zemljo. Tu jih je na srečo več, seveda v navezi z nakazami, ki potrebujejo kremo proti gubam.

 

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
založnik: GSC Gameworld / BitComposer
objavljeno: Joker 200
marec 2010

81
vzdušje še kar traja
razvejanost in spontanost dogajanja
ogromno vsebine za to ceno
malo no­vosti
nerodnosti in hrošči

 
 
sorodni članki