IGROVJE
stranka » igrovje » wii » New Super Mario Bros. Wii
New Super Mario Bros. Wii

Sneti hara po deželici sonca in gobic, ki je njemu najdražji kraj.

Na disku imam veliko glasbe, ki mi med pisanjem dela družbo. Večinoma ni nič kaj izvirna - spet in spet slišim podobne zvoke, inštru­men­talne fraze in besede. Posebej, če si zapored zasučem nekaj albumov istih muzikantov. Kar pa ne pomeni, da nanje gledam s prezirom. Svežina marsikdaj pride iz novega razporejanja starih elementov in čeprav kak izdelek ne stremi k novim višavam, zna biti vseeno še kako uživantski. Pač še en izraz umetnika, ki mi je blizu in mi zna dati veliko, če mu namenim dovolj pozornosti. Taki so recimo novi albumi ansamb­lov Rammstein, Creed ter Spandau Ballet ...
... in tak je New Super Mario Bros. Wii.

Ko igra več oseb, se kamera oddaljuje skladno s povečevanjem razdalje med njimi, toda ne v nedogled. Če se raztegne do skrajne meje in nekdo preveč zaostane ali kam pade, ta nekdo tudi umre.

Čeprav se zdi, da je Mariev kot listja in trave, je NSMB Wii prva 2D-poskakovalnica z brkatim vodovodarjem v glavni vlogi za sobno konzolo po letu 1991. Tedaj je za SNES izšel Super Mario World, najboljša od strani gledana platformščina vseh časov, in odtlej smo na te­levizorje dobivali samo trirazsežne dele, kot so Mario 64, Sunshine ter Galaxy. Na ročni fronti pa smo v skoraj dvajsetih letih takisto fasali le dve iteraciji: Super Mario Land 2 za game boy in New Super Mario Bros za DS. Ni veliko, kajne? Kakorkoli, Mariev ata Šigeru Mijamoto, ki je bil pri tejle novi odpravi v Mushroom Kingdom po dolgih letih spet v sedlu kot glavni dizajner, ni povzel revolucionarno nelinearne strukture ter med seboj zamotano povezanih stopenj Super Mario Worlda. Namesto tega je vzel NSMB za DS, kjer se je zgledoval po Super Mario Bros. 3, in na njegovem hr­btu ustvaril osem svetov ter enega skrivnega. Po njih med vnovičnim reševanjem ugrabljene princeske Peach napreduješ dokaj linearno in enakokopitno. Vsak nadsvet je tematsko obarvan (peščen, leden, gozdnat, vodnat, ognjen ...) in ima po kakih šest skakaških podnivojev, hišice z dobrotami, manjši grad in veliko končno utrdbo. Seveda mi ni treba govoriti, da je v nivojih smisel ta, da prideš s skrajne leve na skrajno des­no, med čemer skačeš sovragom po luštkanih čefarah in jih tako odstranjuješ, nabiraš majhne kovance (za stotero njih dobiš novo življenje), udarjaš blokce z vprašaji za bonuse, se spuščaš skozi barvite cevi v nove dele prizorišč, čofotaš pod gladino ... Hja, klasičen Mario.
Na koncu gradov te vedno čaka šef, kot so našemljeni Koopalingi in naposled Bowser. Bajtice vsebujejo mini igrice, kot sta naključno izbiranje polj na veliki mreži in streljanje sebe iz topa, za kar dobiš dodatna življenja in predmete. Te lahko uporabiš le, preden vstopiš v nivo, in segajo od gob, ki te naredijo velikega ali miniaturnega, prek zvezdic za kratkotrajno neranljivost do oblek, ki dajo posebne sposobnosti. Nekatere so od prej, druge nove. Tako si lahko bel Mario, ki bljuva ognjene kroglice, ali moder, ki se znebi ledenih kroglic. Te sovražnike zamrznejo, nakar jih razbiješ z ritjo, se z njih odrineš ali jih primeš in zadegaš v daljo. Največji pridobitvi sta helikopterski in pingvinji gvant. S prvim se odženeš visoko v luft, nakar zaradi propelerja na muštačni betici počasi drsiš proti tlom, dočim z drugim pljuvaš ledenčke, drsaš po ledu in veliko elegantneje kot sicer plavaš v vodi. Orjaški Mario z DSa, ki je igralno nezanimivo rušil vse pred sabo, je šel po gobe, tako kot ne zares uporabni želvji oklep. Včasih zajezdiš ultimativno cortkanega Yoshija, čeprav je tega kultnega dinozavrčka na spregled kriminalno malo, zlasti glede na to, da je izpostavljen na ovitku. Na tem mestu naj kriče izdavim željo, da hočem nov Yoshi's Island takoj zdaj. Hvala za pozornost.

Traverzo vrtiš tako, da nagibaš wiimote. S tem pomagaš sodrugu, da doseže zeleno cev zgoraj, ali pa ga zafrkavaš. Kaj je bolj zabavno, vesta vidva.

New Super Mario Bros. Wii
Nintendo za wii
objavljeno: Joker 197
december 2009

86