IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 3 » FIFA 10
FIFA 10

Sneti si želi, da bi v slovenski ligi gledal take predstave kot v novi Fifi.

Jaoj, opet sam u velikim škripcima!, bi rekel legendarni Kliton Bozgo. In res. Naj podelim novemu fuzbalu končno spet tako želeno devetdesetico? Ali naj ga snobovsko sesujem na podlagi napak, brez katerih v enoletnem razvojem cik­lu (fuj fej) očitno ne gre? Takole je: nekaj felerjev ig­ra res vsebuje. Toda s Fifo 10 za xbox 360 in PS3, za razliko od starikave sestrične za PC, ni nič tako narobe, da bi si zaslužila kopačko v zobe. Gre za najboljši realistični digitalni fuzbal doslej in za presenetljivo orenk nadgradnjo prejšnjeletnega izdelka (Joker 183, 80). Ih, ipak nisu škripci veliki!, reče Kliton in pricini spektakularen gol.

Na igranje močno vplivajo utrujenost in vremenske razmere, kot sta dež in sneg. Žoga se tedaj obnaša drugače in gibanje je oteženo.

Kar je v Fifi 10, če obramba zafrkne, itak velikanski uži­tek. V prvi vrsti zaradi analognega, 360-stopinjs­kega vodenja žoge, ki nadomesti stari 16-smerni sis­tem. Občutek je sijajno naraven in čeprav krog ni docela poln, saj so vmesne stopnje vseeno vidne, je svoboda razsužnjevalna. To, da lahko igralca usmeriš le malce navzgor ali navzdol od vodoravne ali navpične črte, medtem ko je bilo to prej mogoče le pod 45-stopinjskim kotom, je revolucionarno. Uporabno je v ničkoliko situacijah, od golega postavljanja na zelenici prek driblanja do podaj, ki jih lahko z vklopljenimi ročnimi nastavitvami plasiraš skalpelsko precizno. Čeprav se novi sistem ne zdi kot blazen pre­skok in v priročniku sploh ni izrecno omenjen, nje­gov pravi udar razkrije vnovično igranje starih Fif in Pro Evov, saj se je izredno težko spet zapisati omejujočim diagonalam.
Drugi del blaženosti pri zadevanju tvori povečana moč strelov z razdalje. Čeprav je bila devetica impresiven nogomet, jo je kazilo to, da je večina golov padla iz notranjosti kazenskega prostora, saj so bili šusi od zunaj prešvoh oziroma so leteli na Mars, če si jim odredil kanec preveč energije. Saj se je dalo zadeti, ampak to je zahtevalo preveč garanja, žoga pa je bila v primerjavi s Pro Evom, koder imajo streli z razdalje topniške razsežnosti, lenobna. Švigajočih kanonad v Fifi 10 sicer ne boš srečal, toda ko užgeš, užgeš orenk in žoga bolj leti tja, kamor hočeš. Če uporabiš še prefinjen strel, so lahko goli nadimpresivni. Teče recimo Novakovič dol po robu šestnajsterca, obramba se za trenutek preveč praska po jajcih, vratar je na sredini, nakar sproži on silovito ter obenem natančno direkcjon v spodnji levi kot. NOVA GOOOL! Ali pa vidi Ronaldinho na 25 metrih, da ima ugodno pozicijo, in nažge kot marija, kot indijski raketni prog­ram, kot kremenčkovi na spidu. ZOBATEC GOOOL! Ker se vratarji obnašajo življenjsko, veš, da ne bo kakih čudežnih teleportacij na žogo. To zlasti velja za stoodstotne šanse z bližine, ki gredo velikokrat noter, ker golman enostavno nima časa za odziv, namesto da bi se tip vrgel kot pobesnel panter, ki je v žogi zavohal samico, in ti preprečil triumf. Kot se je znalo dogajati, o ja. Za čisto situacijo si bogato nagrajen in čeprav gre mogoče, res mogoče, v mrežo kak strel preveč, velja to samo pohvaliti.

FIFA 10 je padla na plodna tla, saj gre za najhitreje prodajano športno igro doslej. Zanimivo je tudi, da je to že druga Fifa, katere sponzorski logotip nosi resnično nogometno moštvo. Prva je bila 07, katere znak je nosilo moštvo Accrington Stanley, logo desetice pa ima angleški tretjeligaš Swindon Town.

FIFA 10
Electronic Arts za xbox 360, playstation 3
objavljeno: Joker 195
oktober 2009

90