IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Anno 1404
Anno 1404

Yohan zgradi ladjo, si navleče rjuho okrog glave in se gre poslovit v rodni kurbenhaus.

Civilization je najbolj znana igra, v kateri imperij širimo na druge načine kot zgolj s silo. Malokdo pa si pri tem v betico prikliče serijo Anno, čeprav ima ta ravno toliko delov kot omenjena konkurenca, se pravi štiri. Najbrž tudi zato, ker razen osnove - poseljevanja praznega ozemlja - nimata dosti skupnega. Anno je namreč tipič­na realnočasovna upravno-graditeljska strategija, kar jo bolj približa igram, kot sta Caesar in Settlers.

Samozadostnost je v tej igri eden prvih in glavnih ciljev. Zavezniki namreč ponujajo zanemarljive količine trgovskega blaga. Žal po drugi strani za presežke plačujejo s kikirikijem in sličnim.

V inačici 1404 je dogajanje postavljeno v renesančni čas odkrivanja Orienta, kar pa bolj kot ne opazimo samo po videzu stavb in naboru dobrin, saj se špil na zgodovinskost drugače poščije. Imena krajev in oseb spominjajo na tiste čase ter kraje, a so izmišljena, prav tako fantazijski zemljevidi. Marsikomu se bo to zdelo moteče, saj letnica v naslovu namiguje na zgo­do­vinsko korekten špil. Jok, brate. Takemu ne bo pre­ostalo drugega, kot da pozabi na hištorijo in se zakoplje v moduse. Poleg peskovniškega s tremi te­žav­nostmi ter naključno ustvarjenimi ozemlji in prebivalci igra vsebuje šest ločenih scenarijev (začet­niškega, trgovskega, vojaškega, osvajalnega, gradbenega, diplomatskega). Kot prva v zgodovini franšize pa tudi petdeset do sto ur dolgo kampanjo. Namenskega uč­nega scenarija ni, zato te s špilom spoznava zatežen, a koristen svetovalec.
Rdeča nit kampanje z osmimi scenariji je sfižena kri­žarska vojna, v kateri ne manjka preobratov. Lahko bi pustila boljši vtis, saj deluje nekam razvlečeno in zmedeno, na momente celo limonadasto. Stari zahodni ce­sar je hudo bolan in si zaželi veličastne katedrale, da bi se pozdravil. To zahteva goro penezov in gradbe­­nega materiala, zato nas in svojega bratranca, na­še­ga zaveznika lorda Northbrougha pošlje na vzhod nabirat kamenje ter pripravljat naskok. Polena pod noge nam mečeta podlasičarski nadzornik in nori kardinal, ki želita izvesti državni udar, kar nam seveda ni povšeči. Med iskanjem pomoči na Orientu opravljamo številne naloge, od snubljenja manjših zaveznikov in uničevanja piratov do iskanja brodolomcev ter kurirjenja za lokalne veljake.
Kot v predhodnicah sprva nastopimo kot upravitelj redko poseljene otoške kolonije, ki jo je treba razviti v cvetočo metropolo. To kajpak ni enostavno, saj narav­nih danosti okrog izhodiščnega mesta ni nikdar dovolj. Ob tem moramo skrbeti še za rajo, ki se hitro spunta in je razdeljena na stanove: kmete, meščane, berače, nižje in višje plemstvo ter dve vrsti nomadov pri vzhodnjakih. Uspeh je moč doseči le z zložnim razvojem predelovalnih verig, kar zna biti dokajšen izziv. Novogradnje dobivamo postopoma, skladno z veča­njem prebivalstva, izboljševanjem stanovske strukture in diplomatskimi uspehi. Tudi otočki, ki jih odkrivamo, se silno razlikujejo po danostih in omejenosti naravnih bogastev. Rib, dreves in kamenja je načeloma dovolj na skoraj vsaki zaplati, a to seveda ne pomaga dosti. Podanike sčasoma razvadimo in ne bodo napredovali brez eksotičnega blaga, za katerega je treba žrtvovati roko, nogo in prvorojenca. Zahodni bodo hoteli začimbe, knjige, zrezke, vzhodni kofetek, preproge, bisere ... In ko enkrat okusijo novosti, bodo popenili ter se odselili, če jih zmanjka. Slabo voljo lahko do neke mere izničujemo z nastavljanjem davčnega drs­ni­ka, vendar na račun manjših dohodkov.

Potrese, požare in kugo boste srečali le na višjih težavnostnih stopnjah. To je dobro, ker je špil dokaj zahteven že na privzeti najlažji nastavitvi. Zato tudi odpadejo potrebe po preventivnih stavbah.

Anno 1404
založnik: Related Designs / Ubisoft
objavljeno: Joker 193
avgust 2009

84
čudovit videz
uravnotežen razvoj naselbin
predelovanje dobrin
sveži pristopi
nedomiselne podnaloge
brez večigralstva
premalo razlag