IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Battlefield Vietnam
Battlefield Vietnam

Sneti iz helikopterja nabija venček evrovizijskih uspešnic in brez težav rešeta iz ušes krvaveče nasprotnike širom džungle.

Dejstvo je, da je človeštvo pozabljivo. V času, ko civilizirani svet najbolj ogrožajo bolezni srca in ožilja ter fuk bacili, na nerazvitem delu oble obilno poka, zašpehana rulja pa dogajanje neprizadeto spremlja po televiziji in trzne šele, ko a) kaka bomba razfuka več kot stotnijo ljudi, b) se to zgodi v Evropi,

Navadno pešadijsko udejstvovanje kljub naprednemu vozilovju ostaja najbolj pomemben vidik igre. Če tu ni spretnosti, ni nič.
Ameriki ali na Japonskem. Je odmev grozot velikih vojn res tako zamrl, da srljamo naravnost v nove tovrstne spodrsljaje? Najbrž res, zlasti ob pogledu na to, kako lahkosrčno tovrstno tematiko obravnavajo špili, eden osrednjih načinov sodobne zabave. Najprej sta bili na tapeti megaklavnici, zdaj pa je zabavnjaško omelo potegnilo pajčevine s še bolj trapastega in odurnega bojevanja, tistega v Vietnamu. Če o njem ne veste dosti, si lahko nadgradite znanje z Vedežem v številki 117 (PDF je na voljo na naši spletni strani), a najbrž je največjemu loleku jasno, da govorimo o ameriškem posegu v Indokino od 1964 do 1973. Ta sramotna in povsem brezsmiselna vojna je vredna spominjanja s sklonjeno glavo v muzeju, v katerem zaudarja po z napalmom zakurjenih trupelcih žensk in otrok, masovnih grobiščih desettisočev civilistov ter odrezanih udih ubogih ameriških soldatov. Saj se spomnite Metallicinega videa za pesem One?
Toda obup morije je očigledno pozabljen in zakopan, zakaj če bi šlo soditi po najnovejši EAjevi moštveni streljanki Battlefield Vietnam, je bil največji azijski spopad v sodobni zgodovini podoben študentskemu žurčku, na katerem se malo teka naokoli, malo strelja in malo posluša rock s preloma šestdesetih v sedemdeseta. Eh, ja, kaj hočemo. Kot ne le duhovni naslednik BF1942 špil v sporni odločitvi crkne načina deathmatch in CTF (kar je po moje nepotrebno krnenje vsebine ter razlog za grajo) in se osredotoči na conquest njega

Zrakomlati se resnično izkažejo za izjemno nevarne beštije. Ne le, da so dokaj močni in iz njih nažigajo soldati, dotične hitro prenesejo čez dolge razdalje.
konzervativni variaciji evolution (dve karti s prenašanjem točk na drugo) in custom combat (podrobnejše nastavljanje pogojev). Tako kot tam se igralci, ki jih je lahko na karti običajno največ 64, razdelijo na dva tabora, se pravi na Američane in njihove oprode ter Severne Vietnamce ter njih podrepnike (Vietcong). Poanta conquesta je zavzemanje nadzornih točk, ki jih ima vsako prizorišče po nekaj in ob katerih se po določenem času oživljajo vojaki; izbira, kje se boste pojavili, je vaša. Ko jih kontrolirate dovolj, za kar je treba ob njih simbolizirajočih zastavah živ prebiti dovolj časa, se nasprotniku začnejo zniževati pike prestiža in ko število dotičnih doseže nič, ste zmagali. Ter obratno, seveda. Do zastav se lahko prebijete peš ali v enem od številnih vozil, od katerih je mogoče nekatera zasesti skupinsko - eden volanizira tank, drugi nadzoruje njegov kanon, medtem ko ju tretji, sedeč v trebuhu

Nekaj je tudi vodnega bojevanja, čeprav je čar letalonosilk in rušilcev iz BF1942 zagrizel v kisle vršičke čudne džungelske rastline.
jeklene zveri, zabava s čitanjem protivojne poezije. Prednost conquesta pred običajnimi streljankami je to, da prav toliko kot nažigaška spretnost štejeta skupinsko delo ter nadmočno poznavanje orožij in okolja. Lahko da si kvejkaški bvana, ki s skrhano mačeto odreže penis komarju na tristo metrov, toda one-man-band pristop je v Battlefieldih odvisen bolj od sreče, saj je rambovsko haranje v bitko kojci po oživetju brez čakanja na grupni naskok ter načrtovano prevzetje nadzorne točke preveč tvegano. Pride pa nato strelska natančnost do izraza na podlagi premišljenega napada, najsibo to iz ene ali več smeri, peš, z vozili ali (najraje) kombinirano, če se da, ob času, ko sovragi čakajo na respawn in je drog ne- ali slabo branjen. Za kar je kajpada treba poznati karto (n00ba vedno spoznaš po tem, da ubira čebeljo pot med svojo zastavo in prvo nasprotnikovo) in zmogljivosti krepel. Povrhu zdaj v primerjavi z BF1942 traja precej dlje, da posameznik zavzame večjo nadzorno točko, medtem ko več soldatov ta čas drastično skrajša. Recept se sliši preprost, toda Battlefield ga je zavoljo odlične izvedbe in superiornega vzdušja ustoličil kot princa postQuake3jevega obdobja (kralj je ostal Counter-Strike) ter igralcem ponudil privlačno alternativo starostam timskih pucačin.

Battlefield Vietnam
založnik: Digital Illusions / Electronic Arts
demo: natlačenka/tlačenka 128
objavljeno: Joker 129
april 2004

82
vnovič odlični taktično-spretnostni princip conquesta
odlične karte
uren tempo in zabavnost
helikopterji so zakon
fantastična glasbena podlaga
neuporabna enoigralnost vsled katastrofalne UP
nevelik napredek glede na BF1942
ukinitev načinov od prej
kar malo prehitre smrti

sorodni članki