IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts
Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts

Tale med je sladek, a pogreni in lahko z alergijo koga ubije. No, Snetija ni.

Sovražim ocene. Oziroma to, da jih je treba zalepiti na konec vsakega količkaj velikega opisa normalnih špilov. Nuts & Bolts je namreč, tako kot Alone in the Dark, tipičen primer igre, ki ji krivico stori vsaka cifra v preklemanem okvirju na koncu. Ja, tistem, ki ga gmajna pogleda najprej. Ali edinole. Kajti čeprav drži, da ima špil konkretne probleme, vsebuje dosti zabave, raznolikosti, pisanosti, izvirnosti in hecnosti. Ocena je torej mrtvo povprečje, ki ne izda prave slike ne tistemu, za katerega bi bila igra pravšnja, ne onemu, ki bi jo mrzil iz dna srca.

Nuts & Bolts se rad zafrkava iz igrarske subkulture, zlasti iz Rarove tradicije, pa tudi splošnih simbolov. Poznavalec bo užival.

Med slednje verjetno sodijo norci na izvirni Banjo-Kazooie za nintendo 64 iz leta 1998 ali za njegovo predelavo na Xbox Live Arcade, opisano na sosednjih straneh. Preskok bo za marsikoga od teh prevelik, kajti če je bil B-K v osnovi ploščada, se Nuts & Bolts udinja dirkačinam. Na prvi otip to sicer ni očitno, kajti ko se medo Banjo in ptič Kazooie, ki ga kosmatinec troga s sabo v ruzaku, znajdeta v pravljičnem mestecu Showdown Town, se zdi vnovični trud okrog poraza coprnice Gruntilde enakomerno porazdeljen med tretjeosebno vožnjo, tekanje in hopsanje. Bestialni duet se po naselbini z več področji (osrednji trg, plaža, doki, gledališka četrt ...), od koder vodijo portali v druge svetove, prevaža z motornim vozičkom ali se tega loti peš, čeprav je prva možnost hitrejša. Kot v izvirniku so naokoli razmetane lesketave note, ki jih živalici pobirata in so valuta za nakupe.
Vse to žal ni odeto v posebej zanimivo štorijo, saj je fabula papirnato tenka in predvidljiva. Je pa res, da so se Rare namesto tega lotili norčevanja iz elektronske zabave. Showdown Town in okoliške dimenzije so stvaritev elektronskega nadbitja Game Mastra, čigar fris tvorijo paličice in žogica iz Ponga; vmes srečaš mladenko, ki hoče biti hardcore gejmerka; krokodil bi rad dosegel svetovno slavo z 'odlično' igro za avtoma­te; vrstijo se reference na številne naslove ter ig­rars­ko subkulturo ... Mnogo tega je skritega med deško pravljičnost s ščepcem črnega humorja, ki ga je po zaslugi redkejše prisotnosti rimarske čarovnice nekaj manj kot v prvencu. A vendar so parodija, ironija in cinizem prisotni ter dobrodošli.

Edino prevozno sredstvo v Showdown Townu je ta vozicelj. Nanj recimo zlagaš prislužene kosce sestavljanke in jih odpelješ v banko.

Bistvena razlika glede na ploščadni prvenec se pokaže, ko Game Master od zoološkega parčka zahteva, da pobereta zaboj, poln delov za vozila. Ko ga s Ka­zoo­iejevim čarobnim ključem, ki grabi objekte na daljavo, dostavita staremu znancu Mumbu, ju ta odpelje v garažo, kjer iz avtomehaničarskih kosov nastane vozilo. To je vnaprej sestavljeno in pripravljeno na vožnjo, moč pa ga je razdreti, ga preoblikovati po svoje ali ustvariti svojega. Proces je sprva neroden, a kmalu postane jasno, da ne gre za nič drugega kot za predrugačene lego kocke, ki jih čez čas zlagaš, kot bi jih imel res v rokah. Zapovedi ni dosti: avto naj si lasti motor, rezervoar za gorivo, kolesa in voznikov sedež, izven tega pa si omejen le s sistemom zlaganja, kosi in domišljijo. Slednje ne moreš takoj izkazati, saj nimaš dovolj sestavnih delov. A z udejstvovanjem jih dobivaš zmerom več, od močnejših kockic za šasijo prek propelerjev in napihljivih obročev do orožij, koles z več oprijema, močnejših agregatov, večjih vijač­nic, spojlerjev, tab­lic, luči ... Na ta na­čin sklamfaš še in še furalic: tono tež­ke tanke, dvoživke, lovske fr­čo­plane, he­likopterje, podmornice, buldo­žer­je. Če se ti s tem ne ljubi preveč ubadati, je na voljo dosti načrtov za mnoga namenska vozila, ki jih kupiš z notami. Načrte pustiš ta­ke, kot so, ali jih minimalno spremeniš, lahko pa se lotiš orenk šraufanja oziroma pri kreaciji karjole štartaš z ničle. Ni zanemarljivo, da moreš načrt poslati prijatelju po Xbox Livu.

Dirkanje skozi checkpointe (zelena svetloba levo zgoraj) je alfa, ne pa tudi omega igre, saj počneš še marsikaj.

Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts
Rare / Microsoft za xbox 360
objavljeno: Joker 186
januar 2009

80

sorodni članki