IGROVJE
stranka » igrovje » playstation 3 » Disgaea 3
Disgaea 3

Zlobni demon Raveer neuspešno dip­­lo­mira in se spremeni v zaveca.

Tretja inkarnacija kultne strateške frpjke Disgaea (enica - J132, 81) bo 20. 2. izšla v Evropi. Nezaslišano pozno, saj se Japubeci z njo ukvarjajo že od januarja, medtem ko so jo Čezlužci dobili jeseni. Kakorkoli, dogajanje je postavljeno med šolske klopi srednje šole za demone, kjer je cilj diplomirati iz zlobe in postati vladar lastnega nesveta.

Tipičen dan v šoli, kjer pridni tepejo čudake. Spočetka je škoda mizerna, a po nadgradnji orožja in vseh dovzetnosti, ki odstot­kov­no dvignejo temeljne lastnosti do 255, gre hitro v par sto milijonov točk.

Znajdemo se v vlogi fazans­kega demona po ime­nu Mao, ki velja za največjega frajerja na šoli. Je ravnateljev sin, njegovo edino poslanstvo pa je biti hu­doben do sošolcev in učiteljev ter špricati pouk. To je na dotični akademiji seveda kul, saj so največji bedniki tisti, ki pridno hodijo k uram, oddajajo domače naloge in so prijazni. A načrte mu prekriža foter, ki mu stopi na slaystation portable in mu izniči štiri milijone ur igralnega časa. Odtlej je gonilna sila male sitnobe premagati očeta in prevzeti njegovo mesto ravnatelja ter vodje nesveta. Iz mang, animejev in iger je Mao razbral, da mora za uspešen boj razumeti pomen ljubezeni in pravice - sk­ratka, postati junak. A pot ne bo lahka, saj herojev v njegovih logih ni na pretek ...

Najvišji nivo je omejen na 9999. Z reinkarnacijo ga vrnemo na prvega, a mu s tem izboljšamo osnovne lastnosti za polovico.

Če damo na stran odbito štorijo in japanezarsko bizarne like, se Disgaea 3: Absence of Justice od izrednih predhodnic (ja, vemo, da dvojke in drkamožnih odvrtkov nismo opisali - krivico kanimo slejkoprej popraviti) na prvi pogled ne razlikuje dosti. Risankasti, retro dvodimenzionalni junaclji še vedno potezno kopitljajo po šahovskim podobnih poljih, kar spremljamo iz izometrične gor­nje perspektive. Nadsveta ni, vse se dogaja v šoli, po kateri sprehajamo svojo druščino, ki jo simbolizira striček, nakar se, ko naletimo na vidnega sovražnika, z njim zapletemo v boj. V njem je najprej na vrsti premikanje druš­či­ne, sledi pa mu izvedbena faza, kjer sovraga treščimo ali ga za­co­pramo, premaknemo predmet in osebo ali izvedemo kako specialko. Ker so boji potezni, lahko capina vnaprej obkolimo in nato družno izvedemo akcijo. Tako na­biramo bonuse, ki občutno povečajo škodo in izkušnje. Ljubitelji serije bodo takoj domači, saj sta nadzor in mehanika igranja enaka kot vedno. V večnadst­rop­nih sobanah so prisotne celo klasične upočasnitve in pregovorno nerodna kamera, ki te vsaj nekajkrat garantirano spravi ob živce. Saj ne, da kot dolgoletni sp­remljevalec niza ob tem ne bi ma­zohistično užival.

Primer vmesne komično-bizarne sekvence, ki jih ne manjka. So pa te poleg vmesnika edine predstavljene v visoki ločljivosti.

Obenem pa ne manjka novosti. V prvi vrsti so občutno pomladili borilni sistem in vanj vnesli nemalo še nevidenih taktičnih možnosti. Zdaj je denimo poleg geo plošč moč zlorabljati geo kocke. Prve so stalnica serije in omogočajo dobre ali slabe lastnosti na tisti barvi ša­hovnice, na kateri ležijo čarobne prizme. Te lahko prestavljamo ali jih uničujemo; v slednjem primeru sprožijo verižno reakcijo in poš­ko­dujejo tako sovrage kot soborce na barvno sorodnem polju. Druge pa so frišne in dodeljujejo bonuse, če je tvoj lik na njih. Tudi njih je moč uničiti, kar spet sproži verižno re­akcijo, oziroma jih metati po karti, da naredimo stopnice do više ležečih ciljev ali si pridobimo vi­šins­ko premoč. S strički lahko zdaj gradimo stolpe, ki jih nato v poljubni višini prelomimo ali izvedemo specialni napad. Pošastki resda ne znajo dvigovati predmetov ali oseb, a lahko slednje posredujejo naprej, če se znajdejo v obliki prejemnika. Po novem je monstrume možno spremeniti v orožje in jih spariti s demonom, kar omogoča izvedbo silnejših tehničnih udarcev.

Primer odbitosti: če dobro pogledaš, je na sliki opaziti rde­čega power rangerja. Samo za izobrazbo, Japonci jim pravijo \'super sentai\'.

Te spremembe dopolnjujejo popilki sodelovalne in na­predovalne mehanike. Za uspešen skupinski napad ni treba grupirati istih poklicev, marveč o tem odloča sedežni red v razredu. Tisti, ki sedijo skupaj, so bolj po­vezani, kar da večjo verjetnost, da koga družno prebutajo. Ustvarjalci so dodali klube učencev, ki včla­njeni skupinici omogočajo posebne lastnosti, medtem ko lahko za potrditev predloga v parlamentu učencev uporabimo podkupnine ali silo. Poleg znanega nadgrajevanja orožja z obiskom njegovih soban, ki jih je nekaj deset, so vdelali jačanje lastnosti vsakega osebka posebej. Naposled pa je Disgaea 3 prva Nippon Ichijeva igra, ki podpira dolpotege. V Aziji so že izdali ducat posebnih demonov in dodatek, ki doda novo temnico ter vodenje statistike. Zato pač, da se Azijci samokontrolirajo in ne pogubijo ekonomije (hec). Upajmo, da ne bodo pozabili na starocelince!
Kljub grafični nenaprednosti, le stereo zvoku (leta 2008!) in pet let stari igralni mehaniki špil deluje presenetljivo sveže, saj so mu novosti še kako dobro dele. Novinci bi znali res vihati nosove nad staromodnostjo, kupom insajderskih for in zapletenim borilnim sistemom, ki se ga izdelek niti ne trudi razložiti. Toda če si kljub smrkavosti okrog nosa pripravljen na trud ali si star fan niza Disgaea, ti zna trojka nuditi ogromno. Res ogromno.

Disgaea 3
Nippon Ichi za playstation 3
objavljeno: Joker 186
januar 2009

84