IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Gears of War 2
Gears of War 2

Sneti bi napisal rimo, a edina poezija je vrišč razparanih sovragov.

Sekvel najbolj pravomoške igre novega tisočletja, tretjeosebne nažigačine Gears of War, se začne presenetljivo pohlevno. Nikamor sicer ni odrajžal grčavoglasni Marcus Fenix, komandant oklepljenih soldatov gearov, ki se na Zemlji zelo podobnem planetu Sera bojujejo s pošastnimi Locusti. Ti pod pritiskom ognja iz številnih orožij in krožne žage, hudomušno nameščene na osnovno strojnico, še vedno razpadajo na žaru prijazne zrezke. In vnovič je okrog tebe kup gotske arhitekture, neusmiljene kovine ter razsutih kamnov, ki so kot nalašč, da jih Marko drobi v prah z neandertalsko čeljustjo. Občutek holcerske razpizdenosti je torej nedotaknjen.

Igrati Gears 2 na velikem HD-televizorju, spodobnih zvočnikih in orenk feršterkeraju je zanesljiva garancija, da bodo sosedje z najnujnejšim leteli v zaklonišče. Ti pa boš prešvican, zadihan in tresljavičen.

A vendar je štart nekam ... običajen. V bajti in na ulici greš nad Locuste v tipski mešanici skrivanja za ovirami, gledanja ven, odpošiljanja strelov in občasnega juriša s šotganko ali navito sekularko. Ko ta zareže v Locusta, židka škrlatina zaslon obškropi radostno kot pred letoma, ko smo slaboritno razčetverjenje uzrli prvič - a nekam znano, ne več tako efektivno. Isto velja za sistem iskanja kritja (cover system), ki ga je GoW1 spremenil v nekaj, kar zdaj uporablja vsaka druga streljačina. Zato si ne moreš kaj, da ne bi vprašal: Epic, vam je zmanjkalo žmohta? Ste bili ziheraški kot Bungie s Halom 3? Je mar klecnil eden zadnjih lumpov industrije, CliffyB alias Cliff Bleszinski, ki mu slovanske korenine dajejo hordno moč?
Odgovor je znan po kakih dvanajstih urah. In glasi se: pa kaj še!!!
Gears of War 2 je namreč tobogan adrenalinske slasti, ki si za osnovo vzame enico in jo spremeni do te mere, da nastane drugačen špil. Bolj usmerjen in spektakularen, spretneje načrtovan, raznolikejši, udarnejši, poln nepozabnih trenutkov ter HD-lošča, ob katerem se izdatek tisočev evrov za mašinerijo, ki ga poganja, sploh ne zdi boleč. Frišna nrav se razkrije takoj, ko se Fenix otrese začetne zaspanosti in se odpravi branit mesto Jacinto, zadnji bastion člo­vešt­va. Pot tja nič kaj ne spomni na počasno staro napredovanje po mestnih ulicah, zgradbah in Serinem drobovju iz izvirnika. Geari se namreč zapodijo čez drn in strn z ogromnimi vozili, medtem pa jih od vsepovsod ogrožajo Locusti, ki se hočejo izkrcati na krovu ter nadte pošiljajo brumake, dinozavrske beštije s kanoni na hrbtih. Tobogan se nato malce ustavi in se prelevi v običajno šicanje iz zaklonov, kar se v nadaljevanju zgodi še nekajkrat, z obvezno kvazi grozljivo vmesno stopnjo vred. A temačna srhljivost in klavstrofobija sta se umaknili na zadnji sedež, na njun račun pa se pinjau akcija razrašča skozi stalna presenečenja. Razgibavajo jo nova orožja (plamenomet, možnar, težki mitraljez, granate s strupenim dimom) in sveži nasprotniki (lovkasti reaverji, ki se zapodijo naravnost nadte, Locusti na hrbtu jezdnih štirinožcev ...). Vdelanih je več cepljenj poti in pokanja iz statičnih kanonov, na voljo so dodatni načini bližnjega masakra Locustov ter jemanje nasprotnikov za živi ščit, da cvilijo kot godni prašički, špil pa te s kanaljami še raje obkroži z vseh strani. Okolica je opazno drugačna, polna svetlobe in odprtih prostorov, po njej pa niso razmetane le navadne ovire v slogu betonskih klad in avtomobilskih skeletov, namenjene gearskemu igranju vrste stop-and-pop. Skrivaš se za hrbti podzemnih čr­vov, osvajaš postojanke, snajpaš, poravnavaš račune s šefi, dobiš nadzor nad nečim res velikim in malo kasneje še nad nečim brnečim, brodiš skozi drobovno ogabo, furaš tankoidni štirikolesnik in se udejstvuješ celo v nečem, kar spomni na miselni oreh. Šur, v Gears 2 so prisotni številni vidiki predhodnice, a skorajda ni takega, ki ne bi bil vsaj malo nadgrajen oziroma spremenjen. Tako dobiš za odtenek krajšo, a bolj eksplozivno in dih jemajočo izkušnjo z nadgrajeno izvedbo, popiljenimi ostrinami (izboljšali so tiščanje ob površine, orožja so bolje uravnotežena) ter le redkimi premori.

Aktivno polnjenje orožja (active reload) ostaja ena najboljših pogruntavščin v streljačinah. Loviti vročo točko v smrtni ogroženosti je za crknit vzdušno.

Gears of War 2
Epic Games / Microsoft za xbox 360
objavljeno: Joker 184
november 2008

90