IGROVJE
stranka » igrovje » pc » NBA 2K9
NBA 2K9

Sneti v garderobi lošči rorčke zamorskih ko­šar­kašev. Doma pravi, da so žulji od žoge.

Če si v zaljubljen v košarkaščine, a si lastiš samo računalnik, te najverjetneje že kaka tri leta grabi obup. Serija NBA Live je vse bolj smrdljiva, povrhu pa je letos na PC sploh ne bo. A rek pravi, da je noč najtemnejša tik pred zoro, in zgodilo se je, česar nikdo ni pričakoval. V nenadnem prodoru pod obroč je Take-Two v nekaj tednih oz­­nanil in dostavil pecejevo verzijo svoje zastavonošne ko­šarkaške franšize. Zaradi te brzine igra sicer ni enakovredna verzijama za xbox 360 in PS3, od koder izvira, saj nima večigralstva na daljavo. Je pa zato cenejša. In, hm, se spomniš, kdaj smo na peceju nazadnje igrali orenk simulacijsko košarkaščino? Aha.

Poleg akcije in trenerskih nastavitev je moč ustvarjati košar­kaše ter moštva, urejati playbooke za vsako ekipo posebej …

Način, kako NBA 2K9 predstavi čezlužniški žogomet, mora biti za nekoga, ki je od nekdaj živel na Livovi dieti, navdušujoč kot prehod z bose košarke na grobem asfaltu na zglancan parket v vrhunskih supergah. Nizkopoligonski, risankavi, nazobčani liki v nasilno raztegnjenih, dokaj nizkih ločljivostih, zastarelo okolje in reven komentar iz Live 08 so preteklost. 2K9 udari z macolo enake predstavitve kot na konzoli, kar pomeni velike dvorane, nabite s 3D publiko, ki nikdar ne miruje, podrobno modelirane košarkaše s preš­vi­ca­no kožo in mahedrajočimi dresi, realističen videz in gibanje športnikov, prisotne sodnike in trenerje, rezer­viste ob robu, ki sedijo, navijajo ali se pripravljajo na vstop, fizikalno živo žogo ter mrežo na košu ... Vse to je odeto v strokovno-doživljajski komentar profi čvekača Kevina Harlana in analitika Clarka Kellogga, živo navijanje publike ter reperski soundtrack. Vči­ta­vanje spremljajo videi, po tekmi pa nisi deležen le statistik, temveč posnetkov treh najboljših akcij in replayev igranja vsakega košarkaša posebej.

Posnetkov raznoraznih akcij zna biti kar preveč, ampak občutek televizijskega prenosa je ravno zaradi tega še tolikanj močnejši.

A nad grafiko in zvokom je igralni model. Skupina Visual Concepts, ki za serijo skrbi od samega začetka, je skozi leta rezbarjenja prišla do špila z močno realistično-simulacijsko platjo, ki jo dopolnjujeta spektakel in hitrost. V srcu 2K9 tiči filozofija, da se je treba za koš potruditi in da je vsaka žoga pomembna. Verjetnost, da boš zadel, je tolikanj večja, kolikor bolj si znaš izboriti neoviran met, kar modificirajo drugi dejavniki - statistika igralca, utrujenost, pozicija, razgretost ali oh­lajenost (hot/cold streak), pa tudi ne­kaj sreče. Če si oviran, špil nadalje do­­dobra preverja razmerje med vi­šino napadalca ter branilca, bližino in iztegnjenost rok oziroma skok, medtem ko uspešnost igre v

Marsikaj spremenijo že trenerski drsniki med igro, najbolj pa špil prirediš s slajderji v meniju Features / My NBA / Game Sliders. Za simulacijske cifre poguglaj 'NBA 2K9 sim sliders'. Pa izklopi clutch factor.
raketi določa še na podlagi teže. Prav čuti se, kako imajo igralci maso, kako niso lutkice, ki begajo okoli. Tako bo center laže za­del čez krilo, ki ga bo povrhu še od­rinil, trojka čez roko bo težja in če prodor ne bo gladek, bo največkrat bot­roval osebni v napadu ali metu na silo, ki bo zgrešil. Ikonice ob igralcih označujejo njihovo najmočnejšo lastnost, na primer cifra 3 ob Nashu in ključavnica (od­li­čen branilec) pri Benu Wallacu, kar se na podlagi uspešnosti sproti spreminja. A četudi imajo zvezdniki veliko vlogo, saj znajo iz težkih situacij iztisniti največ, špil ne opleta z zapretiravanimi lastnostmi v slogu Liva 07. S pametno obrambo in nekaj urejanja drsnikov, ki uravnavajo ključne in mnogo podrobnih igralnih elementov, se da ustaviti tudi Bryanta. Važen del tega je na pol samodejna obramba 'lockdown defense'. To pomeni, da v bližini napadalca tiščiš gumb, ki ga tvoj branilec potem avtomatično pokriva, še vedno pa ga moraš na lastno pest spremljati, da ti ne pobegne. (Lani je bil v 2K8 ta vidik zapretiravan, saj je lahko recimo Shaq dokaj zlahka držal kakega McGradyja. Zdaj je to porihtano.)

NBA 2K9
založnik: Visual Concepts / Take-Two
objavljeno: Joker 184
november 2008

85
simulacijska + taktična + akcijsko vznemirljiva
dobra umetna pa­met
veliko vsebine
udarna predstavitev
niti trohice povezovanja na daljavo
ni brez problemov
okvirčki:

Konzoltacija