IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Spore
Spore

Navi ustvari nekaj zgodovin in prazgodovin, nakar ugotovi, da so se začele čudno ponavljati.

Ko je Will Wright pred tremi leti napovedal Spore, je svet onemel. Najprej sim mesto, potem sim ljudje in na koncu ... sim vse? Igra, kjer pričneš kot enooka evglena in z mutacijami ple­zaš po drevesu življenja, dokler ne dobiš oponirajo­čega palca, priželjca in hudobnih možganov, s katerimi se kot hife razrasteš po galaksiji? Že same besede so zvrtinčile domišljijo, saj si nihče ni predstavljal, kako bo čudežni mož zamisel uresničil. Da se imamo česa veseliti, je prikazal predstavitveni Creature Creator, ki so ga za deset evrov izdali pred poletjem.

Nadzor po ploščati mlaki je preprost, saj pražival sledi mišjim pomikom. Dokler ni pojedena.

Po večkratni prestavitvi je seme na jesen končno vzk­lilo. Vznik te oplazi s skoraj flashevsko nekompleksnostjo: si majhen enoceličar v prajuhi, le eden od mno­gih lakotnikov. Rastlinojedo ali mesojedo usmeritev izbereš že na začetku in se te drži vse do konca. Fa­gocitoza hranilnih delcev ustrezne vrste sproži rast in pridobivanje točk, ki jih porabiš za izboljševanje telesca. Lahko mu dodaš obrambne organe, kot so izrastki za elektriko in strup, ali ga z bičkami narediš hitrejšega - toda vse le do tiste meje, ki jo določajo razpoložljiva sredstva. Sluzko torej raste in raste, dokler - puf! - ne dobi nog. Tedaj odpeketa na kopno, kjer ga čaka druga evolucijska stopnja. In tu se že pojavijo prve temne slutnje glede udejanjenja Wrightove noro široke ideje. Zakaj je selitev tako odsekana? Ne bi šlo vsega skupaj malce razdelati, pridati izobraževalne note in se nasploh obnašati bolj evolucijsko ter manj revolucijsko? Izveš namreč ne ničesar o konkretni biologiji in evoluciji, temveč pač si, kar si, in potem si nekaj drugega. Hm.

Goltati je treba redno, sicer pošastek pogine. Ampak bati nič, kajti za to ni nobene pametne kazni.

Ampak dobro, evglena na kopnem dobi tace, njene kulinarične preference pa pogojujejo način iskanja hra­ne. Ker vemo, od kod pridejo zarebrnice, prehrana vpliva tudi na odnose s sosedskimi živalmi. Svet je posejan z brlogi različno sposobnih in razpoloženih oblik življenja, na tebi pa je, da si čim bolj razširiš prostor pod soncem. Miroljubni lahko zaveznike pridobijo s prijaznostjo in plesom, kar zahteva pravilno dr­ža­nje tipk, medtem ko karnivorom bolj leži iztrebljanje. To ne pomeni, da se vloge ne morejo zamenjati, a že sama zgradba teles sili, da se odločiš za eno od teh dveh poti. Gobčki, zmožni petja, niso najbolj trgalni, ena­ko je s tacami, okraski, orožji in drugimi telesnimi deli. V vsakem primeru dobivaš točke DNK, ki jih podobno kot pri amebi vlagaš v razvoj bitja. Nekatere dele najdeš v okostjih na tleh, druge ti prinese ukvarjanje s soživalmi. Tu urejevalnik telesa res zasije. Delov je malo morje, ustvarjanje pa peresno lahko in zadovoljujoče. Da je tako, so bila potrebna leta trdega dela in študija. Wright priznava, da so Spore pričeli graditi prav pri animaciji, saj mora biti editor sposoben oživiti prav vsako, še tako odbito stvaritev. In jo tudi je (to dokazuje ničkoliko hodečih penisov in bitij, ki si z glavo na dolgem vratu strmijo v riti, na liniji), kar ga dela še toliko bolj občudovanja vrednega.

Vesolje je nadmočen peskovnik dejavnosti. Pestrijo ga tudi črvine in neustavljivi zov skrivnostne sredine …

Z napredovanjem žvau postaja pametnejša in odpornejša ter se lahko zato brati z vse kompleksnejšimi organizmi. Ko doseže vnaprej določen prag, se scenarij spet hipoma zamenja. Konec druge stopnje je hkrati zadnja priložnost za telesno spreminjanje bitja, kasneje je videz mogoče prilagajati le še s oblačenjem. Sledi namreč era plemen, ko nadzoruješ več pripadnikov ustvarjene vrste, cilj pa je podjarmljenje vseh okoliš­kih vasi. Spet imaš na voljo miroljuben in napadalen pristop. Pri prvem šarmiraš z darilci in paradami, pri drugem zgradiš trop bojevnikov in vasi etnično po­čis­tiš. Vse skupaj je do obisti poenostavljena strategijica. Pridobljena hrana deluje kot denar, dočim zgradbe prinašajo nova orožja ali glasbila.

Spore
založnik: Maxis / Electronic Arts
objavljeno: Joker 182
september 2008

82
vizionarska in nenavadna
nadmočen urejevalnik
spletno eno­ig­ralstvo je izjemna zamisel
širina brez posebne globine
deli so na silo sešiti skupaj
okorno shranjevanje