|
Echochrome Raveer
Tale japonska miselnica je priredba ideje Jana Fudžikija, avtorja koordinatnega sistema OLE (Object Locative Environment). Zamisel sicer ni nova, saj sta pionirja Šved Oscar Reutersvärd in Nizozemec M. C. Escher slog izpilila že v začetku prejšnjega stoletja. Prvi se nagibal k iskanju odbitih predmetov in likov, dočim je drugi raziskoval nemogoče konstrukcije. A ker sta bila strica grafika, so bile njune kreacije statične. V špilu pa v realnem času manipuliramo z objekti, razmetanimi po tridimenzionalnem prostoru.
Hakeljc je sukanje nes-klenjenih objektov v prostoru, po katerih se sprehaja naš možiček. Objekte je treba spraviti skupaj tako, da figurica pobere svoje 'odmeve' oziroma sence. To je tako imenovani način solo, ki se mu v evropski verziji pridružita modusa pair in others. V pair se po objektih neodvisno sprehajajo štiri lutke, dve beli in dve črni. Cilj je združiti lutki enake barve tako, da na koncu ostane le ena. Tretji modus je križanec med prvima, kjer moraš pobrati odmeve, ne da se dotakneš črne lutke. Vsi trije načini se podrejajo petim posebnim zakonom. Prvi je perspektivno potovanje, po domače stik dveh ploskev. Sledi perspektivno pristajanje, kjer lutka pade skozi luknjo na objekt pod njo, pri čemer luknja obstaja le v trenutnem zornem kotu – v drugi zaznavi je lahko više ali niže. Tretji zakon je perspektivni obstoj: luknjo je moč zakriti s kakim drugim objektom in tako možganom dopovedati, da je tam ni. Izpeljanka tega je perspektivni neobstoj, s katerim zakrijemo prepreke. In na koncu pride najtežja zvijača: perspektivni skok, kjer s trampolinom skočimo in pristanemo više v danem pogledu. Za to je treba dosti prilagajanja in vadbe, čeprav poseduješ napreden občutek za 3D orientacijo in sokolji vid. Nove stopnje lahko ustvarjaš sam v urejevalniku in jih nato izmenjuješ po bližnji (ad hoc) brezžični povezavi, ko zaobvladaš vse, pa se lotiš podiranja hitrostnih rekordov. Večigralstva ni. Vsekakor bi lahko bila igra manj neusmiljena in ti podala kak namig, ne da je tiho in gleda, kako se mučiš. Mestoma ti sploh ni jasno, kaj naj bi povezal, in se le sprašuješ, na katerih gobah je bil dizajner. Je pa res, da moreš zmerom izbirati med nekaj nivoji in da jih je dosti rešljivih na več načinov. Razporejeni so v dvanajst sklopov s po osmimi konstrukcijami, oboje pa zvezno narašča po težavnosti. Ker so po svoje zanimivi vsi trije načini, saj je izkušnja v vsakem nasprotje prejšnjega, število kombinacij naraste na zavidljivih 288. Grafika je tako preprosta, da je na slikah videti kot slaba šala, a verjemite, da je za igranje docela primerna ter jako vzdušna. Zamisel, predstavitev in igranje pa so vrhunski. Špil te s samosvojim bezanjem možganom dobesedno zasvoji in kar ne moreš odnehati, tako da gre za eno najboljših miselnic zadnjega časa. Pa še po nižji ceni tridesetih evrov jo prodajajo.
|
88
sorodni članki
![]() |
|