IGROVJE
stranka » igrovje » xbox 360 » Grand Theft Auto 4
Grand Theft Auto 4

Ne kupuje se sloboda na vašaru. Niko Snetić to zdaj dobro ve.

Dan Houser, podpredsednik ustvarjalnega oddelka pri Rockstar Games in njihov sousta­no­vitelj, je že med klepanjem Vice Cityja jasno rekel: "Najpomembnejša osebnost v Grand Theft Autih je mesto, ne glavni lik, saj je raziskovanje mesta tisto, kar si igralec najbolj zapomni." Iro­nično je torej, da se je za štirico, ki jo je tri leta delalo več kot tisoč ljudi in za katero so porabili rekordnih sto milijonov dolarjev, Dan tako potrudil z zgodbo ter glavno osebo. To je Niko Bellic, tridesetletni Srb, ki v približno današnjem času z ladjo prispe v Liberty City, metropolo po zgledu New Yorka. Zdi se, da ga je tja privabil debelušni žlahtnik Roman, ki mu v pismih naklada o lahkem denarju in še lažjih žens­kah, pršečih iz ameriškega sna. Toda Niko ima za bre­gom nekaj drugega. Preganja ga namreč zlodelo iz bosanske vojne, katere veteran je, in njegov motiv nista niti $, niti češpljevi drevoredi. Niko je na kvestu maščevanja in Bog se usmili tistega, ki mu prečka pot. Jer Bog prašta, a Niko i Dirti Heri nikad!

Spočetka ni čisto jasno, ali je Niko res Srb. A ko bratrancu v toku igre reče “Zdravo, burazeru!”, dvom splahni. Itak se najprej sklofa z Albanci.



Nema patnje oko priče
Fabula in mimohod likov sta eno od dveh pod­ročij, kjer je Grand Theft Auto 4 najbolj napredo­val. Oboje se je od GTA3 prek Vice Cityja do San Andreasa vse bolj uveljavljalo, toda šti­rica je presežek. Razkrije se povest, na­bita z živalskim nasiljem in dejanji, ki izvirajo iz najbolj temeljnih čustev - je­ze, zavisti, poželenja. Seveda na ra­diu in TV-postajah ne manjka iro­ničnega humorja, ki smeši ame­riš­ko družbo. Vendar pa se na po­ti, polni obratov, zgodi nekaj ne­na­vadnega, tako za GTA kot za interaktivno zabavo. V anima­cijah, ustvarjenih s po­gons­kim motorjem, namreč pri­de do življenjskih dogodkov, odpuščanj in romanti­ke, dočim Niko doživi dvoplastno metamorfozo. Po eni strani tone v drek nebrzdanega čefurizma, mrmrajoč si "Jebeno isto!" in pomneč stari rek 'Gde ne­vo­lja ruča, tu i tuga večera'. Po drugi pa se kmalu zave, da ga bo vse to klanje stalo človečnosti. In to tu­di pove.

Lovljenja bežečih je nemalo. V strelskem boju pa je zaradi nenaprednih barab jemanje zaklona dosti manj dinamično kot v GoW ter Uncharted.

Pri tem, kakšen človek bo izpadel v naših in svojih očeh, mu na več mestih pomagamo sami. Rockstar North se je sicer ustil z moralnimi izbirami, ki naj bi blazno vplivale na igranje, a treba je reči, da so v tem smislu nakladali. Če na vnaprej določenih mestih, ki jih ni ravno veliko, nekoga ubiješ ali ga pustiš živeti, to (razen čisto na koncu, ko sta na voljo različna fina­la) ne vodi k samosvojemu odvijanju igre in nima res občutnih posledic. Je pa res, da si lahko vedno raz­ložiš, zakaj si se v Nikovi koži odločil tako ali drugače. Ko Niko nekoga fenta, še ni nujno zlobec, in ne dobričina, če stori drugače. Dasiravno bi se dalo tu sto­riti več, je lepo doživeti migljaj v smer od­ras­lega ig­ra­nja, ki ni presekano na pravljično črno in belo.

Lap danci so bili eden povodov za zgražanje splošnih medijev (glej kolumno ob lestvini), toda ženskam se ne vidi ne nipelnov, ne razpokulje.

Če je Niko kar človeški, je spremljevalna druščina bolj karikirana. Naletimo na stereotipne modele, od še­fov cose nostre prek zapitih ruskih podzemnikov do izzivalnih nastavljačic. Kar pa ne pomeni, da niso simpatični - nasprotno, vsak drugi je tak, da ti osta­ne v spominu. Med bolj markantne sodi že sanjavi, go­bezdavi, impulzivni Roman, ki je pravo nasprotje preciznega, hladnokrvnega in redkobesednega Nika. Tu je Little Jacob, zapohani rasta, pri katerem se rolaš zaradi njegovega svetovnega jamajškega nagla­sa. Pa Brucie Kibbutz, s steroidi nafilani ljubitelj avtov, ki ga je zabavno opazovati, kako zanika toplovodarska nagnenja. Ali, če smo resnejši, surovi, vodko gol­tajoči 'poslovnež' Mikhail ... dvojica zamorskih pre­kupčevalcev, ki se spre, ti pa se moraš postaviti na eno stran ... skrivnostni Mož v črnem ... Svoje tre­nutke imajo tudi ženske, a kot je za Rockstar v na­vadi, so tolkiensko neprepričljive in namenjene te­mu, da odzvanjajo pokvarjenost tega sveta.

Grand Theft Auto 4
Rockstar / Take-Two za xbox 360, playstation 3
objavljeno: Joker 178
maj 2008

92
okvirčki:

Grupak