ICO je igra, ki ne bo dosegla hudih prodajnih rezultatov, niti o njej ne bo govora v šolah. V njej ne postavljamo rekordov, tu ni eksplozij, razpadajočih trupel. Je le lepota. In za to, da ceniš lepoto, moraš nositi vsaj nekaj križev, predvsem pa moraš na igre gledati kot na umetniško zvrst, ne le kot na zabaviški medij. Oziroma če že ne na igre v splošnem, vsaj na ta naslov.

Največji sovražnik v špilu niso raznorazni strašni demoni, marveč sam grad, v katerem sta zaprta Ico in Yorda. |
Poanta špila je zelo preprosta: pobeg. Ico je ime pobiča, ki ga vaška skupnost zapre v titanski grad, da bi se tako vraževerno obranila pred lakoto in opustošenjem. Nedolgo zatem, k

Naš junak je fantastično narisan in življenjsko animiran, in to brez uporabe zajema gibanja. |
o ga udarec sreče reši iz kamnite krste, Ico sreča ženskobitje, princeso Yordo, in začne se ena najbolj navdušujočih, presenečenj polnih ter vzdušnih arkadnih pustolovščin, kar jih je ugledal PS2 ter svet e-zabave. V osnovi je ICO raziskovalna ploščada s skakanjem, izogibanjem in reševanjem ugank, vendar nobena plat ni običajna. Platformska akcija je spričo natančnega nadzora, premeteno razporejenih skočnih problemov in fantastične animacije sama po sebi izjemno napredna, medtem ko je njen najbolj izvirni element Yorda, ki jo je treba voditi in varovati. Kakor je namreč grad zloben, še neprijetnejšiso temni duhovi, ki skušajo ugrabiti Yordo. Duhovi preprečujejo igralcu, da bi Yordo pusti

Na slikah tega nemara ni videti, toda grafika v ICO je v gibanju prelestna. |
l samo in blodil po gradu, Ico pa jih lahko tepe ali pa Yordo zadega čez ramo in oddrvi k najbližjemu portalu. Puzle so zamišljene enkratno (pobiranja predmetov ni), grafika je z impozantno arhitekturo in neverjetnim občutkom za podrobnosti nekaj najlepšega sploh, medtem ko igra za nameček privlači s skrivnostmi. Sama po sebi namreč ni dolga, kakih deset ur, vendar skriva marsikaj (svetlobni meč, vodenje Yorde z drugim joypadom, razumevanje njenega govora), tako da je večkratna obrnitev upravičena.
Opis je relativno majhen za tako kakovostno igro, vendar bi se o njej ne mogel dovolj razpisati niti na treh straneh. Zatorej naj ostane besedilo majhno, toda sladko, usmerjeno ter učinkovito. Natanko tako kot sam ICO.

Yorda ni najpametnejše bitje na svetu, vendar ti zakrvavi srce, če se ji kaj pripeti. |