IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Stranglehold
Stranglehold

Case se počuti zadavljen, zadržan, malo Chow, malo Yun, predvsem pa Fat. Woooo!

Praksa je pokazala, da igre po filmih često izpadejo, no, zanič. O razlogih, zakaj do tega prihaja, bo nekoč nekdo napisal dolgo študijo, ki bo v farbovitem magazinu objavljena na celih dveh straneh ter bo deležna zmrdovanja enajstletnikov. Zaenkrat recimo le, da gre za jako različna medija in da so možnosti za uspešen prenos izkušnje iz enega nosilca sprostitvenih užitkov v drugega tem večje, čim bolj sorodni so osnovni gradniki. To denimo pomeni, da bi bil najboljši film po Tetrisu tisti, v katerem bi bili tri ure prisiljeni gledati sekvenco padajočih opek. Err, nekaj takega. Kaj pa, če bi hoteli ustvariti špil po filmski podlagi izrazito, nej!, docela strelskega filma? Jasno, vpoklicali bi ekscelenco med hongkongškimi akcijskimi režiserji, Johna Wooja.

Skakanje vstran pripomore k filmskosti, toda izvedba bi lahko bila boljša. Ploska pluženja z brado po tleh namreč često izpadejo smešna. Če nič drugega, bi si Tequila padce moral znati ublažiti z eno roko.

Dobrodošli torej v Stranglehold, duhovno nadaljevanje filma Hard Boiled, bržkone najbolj markantnega Woojevega dela iz njegove predholivudske dobe, ko je obetal s Face/Off in se ponesrečil z Mission: Impossible 2 ter Windtalkers. Na nas je, da poprimemo vajeti inšpektorja Tequile (tako kot v filmih mu je v igri glas ino stas posodil danes že nekoliko ostareli, zadnjemu zlogu svojega priimka slični Chow Yun-Fat) in se kot daljnega leta 1992 podamo na križarski pohod, ki neizbežno vodi skozi goro izmaličenih trupel. Če so vam Woojevi umotvori vsaj malo domači, si lahko že predstavljate, kakšno igralno šablono si je avtor izbral. Recept predvideva malo tretjeosebnega streljanja, ščepec pokanja in - ne boste verjeli - kanček božanja petelinov na orožjih. Vse sk

Še en element, kjer pride do izraza motorček UE3, so bebavi izrazi na frisih darovalcev krvi.
upaj je kajpak začinjeno z veliko dozo spektakularnosti, ki izvira iz dveh elementov. Temeljna je čezmerna raba tehnike upočasnjevanja dogajancije na zaslonu, a o tej več kasneje. Tisto, kar najprvo pade v oči, je namreč odličnost grafičnega dizajna. Vemo, da je srčika Unreal Engine 3 izredno zmogljivo orodje, a znano je tudi, da taka postane šele v rokah sposobnih programerjev, ki natanko vedo, kaj od nje hočejo. Ročnih kovačev Midwayu, kot kaže, ne primanjkuje. Epicov motorček je pisan na kožo izdelavi srednje velikih stopenj pretežno urbanega tipa, ki so, glej naključje, idealna prizorišča za streljaške scenske okvirje mojstra Wooja. V prvem od sedmih okolij, ki se delijo na poglavja z več snemalnimi točkami, se inšpektor Tequila recimo znajde med stojnicami hongkongške (itak) tržnice, pot do finalnega obračuna pa ga vodi še skozi kolibarsko obmorsko naselje, pristanišče, revno mestno četrt, par muzejev, orientalsko restavracijo, vilo ter slične polzaprte, linearno zastavljene lokacije. Teksture so ostre, osvetljevanje je pristno, modeli likov prav tako, animacija je med boljšimi, češnja na torti pa je izredna destruktibilnost gradnikov stvarstva, ki nas obdaja. Naj gre za betonske stebre, kovinske buče, lesena vrata, steklena okna, divane, kontejnerje z živili in ostale predmete - po srečanju s svincem se vse kruši, žene proti oblakom, lomi, poka in polni zrak s perjem ter ostalimi vrstami delcev. Dodaten faktor k verodostojnosti digitalnega sveta je fizika po najnovejšem Havokovem zakoniku, ki skrbi, da trupla nesrečnih mafijozov v realistični, čeprav holivudsko zapretiravani maniri polzijo čez ograje ter se bučno limajo na zidove. Rezultat tako ne more biti nič drugega kot po surovi predstavitveni plati eden bolj zadovoljujočih naslovov zadnjih mesecev.

Nepogrešljivo polzenje po vrvi. Ob sovragih ali v notranjosti stavb seveda ne morejo manjkati ekspolozivne buče in jeklenke.

Stranglehold
založnik: Midway
demo: natlačenka 171
objavljeno: Joker 171
oktober 2007

74
hitro se ga privadiš
občutek pri streljanju
odlična grafika
pod kroglami krušeča se okolica
dobra raba metek-časa
hitro se ga naveličaš (streljaj, streljaj, streljaj!)
neustrezno nagrajevanje truda
dokaj kratek
slab govor
osnovno večigralstvo