IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Dreamfall
Dreamfall

Ko padajo sanje, Navi pod nočnim nebom razprostre odeje in jim pusti, da se vtkejo vanje.

Čakali smo ga kot zmešani. Vzdihujoč ob napovedih neslutenega napredka in zbrcanju avantur z od moljev razžrtega kavča, vsled katerega so imele že kvadratne riti. Lačni sprememb, opogumljeni s Fahrenheitovo smelostjo, lebdeči na krilih neslutenega uspeha in kultnosti prvega Najdaljšega potovanja. Gotovi, da bo po Dreamfallu vse drugače. Pa je? V starkoidni resničnosti, ki vame bolšči skozi prava okna v zidu in virtualnega na mizi, niti ne. A ponovno snidenje z April Ryan, ki je kot osemnajstletnica šest let tega pomagala vzpostaviti ravnovesje med soobstajajočima svetovoma znanosti in magije, se prileže kot čvek z dolgo odsotnim prijateljem. Z njim se neizbežno spričkaš, vendar ga začneš pogrešati, še preden odide.

Liv je gusarsko nenadkriljiva in se bavi s senčnostmi vseh sort. Umetni ljubljenčki s sfriziranimi možgani so še najmanj.

Medtem ko je v stvarnem svetu minilo pol ducata let, jih je v vesolju serije The Longest Journey pretekla deseterica in namesto April se pod sojem žarometov znajde še kanec bolj zmedena mladenka Zo‘. Mula je pravkar pustila tipa in faks, se preselila nazaj k očetu in ne ve dobro, kaj bi sama s sabo. Ryanova je po drugi strani ostala v deželi čarovnije in se kot zagrenjeno odslužena rešiteljica sveta vrgla v gverilske boje proti okupatorski rasi Azakijev, ki so se usedli na iz enice znano glavno severnjaško mesto Marcurijo. Iz njihovih vrst prihaja tretja od nadzorljivih oseb, versko podžgani ašašin Kian. Sprva so tokovi treh junakov ločeni, vendar se zlagoma stekajo vse bliže in se med sabo zvrtinčijo v nekaj prav zanimivih scen. Ker Kian in April stojita na nasprotnih bregovih ideoloških brzic, občutek navzlic relativni zapostavljenosti bojevnika in samodejnemu dodeljevanju likov spomni na Fahrenheit, kjer smo izmenično nadzorovali preganjanca in policijo. Glavnino časa preživiš v vlogi Zo‘, ki z izginotjem prijatelja in motečimi videnji na povsod prisotnih ekranih v vrtinec neprilik cepne podobno nepripravljena kot April. (Tudi glede tekanja okrog v spodnjem perilu.) Z domačih, nasičeno svetlih ulic maroške Casablance jo pot vodi na mnoge nove in že znane, a v desetletju spremenjene kraje v Starku, Arcadiji ter nekje vmes. Povezava z izvirnikom je močna in brez poznavanja slednjega ostane prezrtih mnogo za vzdušje ključnih pomenljivosti. Zlasti veliko vlogo imajo osebe in stari gardi se pridruži povečini marvelozna kopica novih, med katerimi izstopata Zo‘jina hekerska prijateljica Liv in umetnopametni plišasti gorilček Wonkers. Ta je kardinalni primer ljubezni ustvarjalcev do podrobnosti, saj brunda z istim glasom (Jack Angel) kot Medo iz Spielbergove Umetne inteligence.

Prikazujoče se deklice so strašansko priljubljen medij za pokonci postavljanje kocin, četudi so te vzorno depilirane.

Tudi sinhronizacija ostalih likov je kljub pretiravanju s kletvicami nenadkriljiva in omili neugodni prvi vtis ob, z izjemo luštne Zo‘, nekam lesenih ter grobo iztesanih snovnih pojavnostih. Relativno povprečen videz pa Dreamfalla resneje ne kazi, saj so vizualije ob že prav strašljivo močni zgodbi drugotnega pomena. Mnoge resne teme, ki se tičejo tako vsakdanjih nadlog kot večnih vprašanj morale in vere, umejo seči globoko v razmišljujočo bit odraslega, zrelejšega občestva. Čez lužo so igri, tako kot Fahrenheitu, prisolili oznako M (za starejše od 17 let), dasi v nasprotju z njim ne vsebuje spotakljivih prizorov in ni bila podvržena cenzuri. Je pa poudarek na pripovedi tako močan, da ostane komaj kaj prostora za samo igranje. To je moč ponazoriti matematično: dvogovorov, ki so glavno orodje podajanja štorije, je bojda za več kot devet ur, medtem ko konec ugledaš po kakih štirinajstih. Oznaka interaktivni film, podobno kot pri 'Heitu, tudi tu ne udari mimo, čeprav manjka spektakularnih, razgibanih animacij, v katere smo bili tamkaj s poblaznelim klikotanjem nadmočno posrkani. Dolgotrajne seanse statičnega čebljanja, kjer oko kamere lenari na ne prav ekspresivnih obrazih, pomenijo nihajočo pozornostigralca.

Dreamfall
založnik: Funcom
objavljeno: Joker 154
maj 2006

84
zgodba, vredna lastne bukve
preplavljajoče vzdušje
vmesnik za čisto desetko
povezave z izvirnikom
tekoče, neproblematično igranje
pretepanje
linearnost
gomile neinteraktivnih dialogov
leseni frisi
par muh pri ugankah

 
 
 
sorodni članki