IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Condemned: Criminal Origins
Condemned: Criminal Origins

Sneti se zazre strahcu naravnost v oči - in ga trešči okrog kepe z železno palico.

Včasih se življenje odloči, da bo posnemalo igro. Tako sem med igranjem Condemneda, v katerem je itak na kupe srhljivih zvokov in mrtvih ptičev, izza okna svoje čumnate poslušal praske, škripe ter prhute, za katere se je sčasoma izkazalo, da jih povzroča nek zblojen golob. Mati narava, hvala ti za dodatno trdenje telesnega dlačevja. Vendar pa bi šlo komot brez te pomoči, saj so mi lasje že čisto dovolj stali pokonci. Ja, fizično, z onim hladnim občutkom mrščavice na skalpu, ki ga sproži ostudno masten pajek, ki se ti plazi po roki, ali prosojen otroški frisek na družinski fotografiji. Criminal Origins je namreč strašljiva zadeva, čeprav njena impresivnost žal bolj temelji na tem kot na dejanski kakovosti igranja.

Fearov pogonski motor se zopet dobro znajde ob prikazovanju otipljivo srhljivih, brljavo osvetljenih scen. Manj navduši fizika.

A to ni prvo, kar opaziš, zakaj najprvo te vase posrka samosvoj digitalni strahec. Kjer se špilavne groznobalke za dosego učinka rade bavijo z nadnaravnimi pojavi, od kjer črpajo duhove in monstrume, gre Condemned v smer hollywoodskih trilerjev o serijskih morilcih, ki so zenit popularnosti dosegli z nepozabnim Ko jagenjčki obmolknejo. Glavni junak je FBIjev agent Thomas, ki nadvse uspešno rešuje serijske umore. Novi, ki ga v opusteli stavbi žalostnega velemesta obravnavamo na začetku, ni videti nič posebnega: očividno je delo ubijalca, ki nastavlja prizore z ljudmi in izložbenimi lutkami. Ampak raziskava se izrodi v dramo, ko začne Thomasa vsled suma, da je ubil sodelavca, preganjati policija, tako da nima niti trenutka miru. Za njim dovčerajšnji kolegi, pred njim blaznež, ki ga stalno izziva. Kot bi želel, da mu sledi. Jasno je, da je vse skupaj povezano z agentovo sposobnostjo videnja stvari, ki so se pripetile v nekem prostoru. Toda kakšno? Kaj se dogaja s ptiči, ki so krepavajoč

Špil te skozi aparatusno analizo prizorišč umorov vodi za rokico, kot bi imel stalno ob sebi vsevednega Horatia Caina.
razmetani širom prizorišč? Jim je zavdala ista stvar kot ljudem, ki postajajo nasilni in nepredvidljivi? In od kod so Thomasova videnja, ki v obliki zrnatih črnobelih sekvenc prekinjajo dogajanje ter kravžljajo dojemanje? Nič bati, vse to boš ugotovil, a do tja vodi zložen spust v norost. Vse bolj razdejana, lepljivo usrana in temačna je okolica, ki zajema kanalizacijo, razsuta nakupovalna središča, mrakobne galerije in smeti polne stranske ulice. Tvoje edine stalne spremljevalke so baterijska svetilka, žalobna muzika in bela smrt. Groza, ki te prežema, ni taka kot v hudičevskem Doomu 3, niti ni zares sorodna Fearu, čeprav so avtorji, Monolith, isti ter uporabijo nekaj sličnih prijemov. Ni zobatih pošasti, ni punčke z bazeni teme namesto oči, ki bi nenadoma planila nadte in potem izginila kot kafra. So le žalost nad tem, česa so sposobni ljudje, ko jih zapusti človeškost; pretresenost nad stanjem, v katerega lahko zapade civilizacija; adrenalin; in cmok v grlu. Med dokaj počasnim premikanjem - Thomas ubira zložen tempo in lahko teče le omejen čas, preden se zadiha - prisluškuješ praskanju, šuštenju, pokanju, za katerega si skoraj gotov, da ga ne pozvroča nič onostranskega. Prav tako skoraj veš, da boš v boju zmagal, saj si močnejši in spretnejši od

Strelna orožja imajo malo nabojev, kar spodbuja mlatenje s hladnimi. Je pa nelogično, da ni moč nositi obeh vrst krepel.
vsega, kar ti špil servira. Med drugim zato, ker si oborožen z žičnim elektrokutorjem, ki bolj ali manj onesposobi slehernega nasprotnika. Kasneje dobiš celo ojačano verzijo! A vseeno zacvikaš, ko svetlobni snop oplazi v kotu čepečo postavo, ki tiho počne neizrekljivosti, in ti zastane dih, ko se obrneš, pred tabo pa že stoji nek iznakaženec. BU! In ko te v najbolj običajnem trenutku strese flashback, poln motečega obupa in grozodejstev, je treba s trdno voljo obvladovati strah. Ta ti pod kožo zdrsne tudi po zaslugi izredne zvočne podlage (tako glasbe kot učinkov ter tišine, ki je dostikrat najbolj efektna od vsega) kot solidne grafike. Ker so naslov v prvi vrsti razvili za xbox 360, je podoba taka, kot se spodobi, od natančnih tekstur prek naravnih učinkov do otipljivosti oseb ter objektov. Zlasti navdušijo baterijska svetilka, katere snop ni vedno enako močan, in drugi viri svetlobe, ki izzovejo preteče sence. Svetilke ni treba ugašati, da bi se napolnila, za kar postaneš hvaležen, če jo v kakem temačnem kotu za hec izklopiš sam. Tedaj ti koža šele prav zagomazi.

Condemned: Criminal Origins
založnik: Monolith / Sega
demo: (na)tlačenka 153
objavljeno: Joker 154
maj 2006

71
izvirno, brutalno bojevanje
trilersko tesnobno vzdušje
solidna podoba in mojstrski zvok
srh se izgublja v rutini igranja in blodnjaških stopenj
malodane samodejno zbiranje dokazov
premagovanje ovir le z natanko določenimi krepeli
enolični sovražniki
kratka in lahka

 
sorodni članki