IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Cuban Missile Crisis: The Aftermath
Cuban Missile Crisis: The Aftermath

Še en Blitzkrieg?! Aggressor se zaklene v jedrski bunker.

Kubanska kriza, s katere vedežem si lahko postrežete prav v tej cifri, bi kaj lahko imela bolj spektakularen finale, denimo tistega z vzponom radioaktivnih gljiv kot prevladujoče življenjske vrste na Zemlji. Na srečo se to ni zgodilo, a tu imamo špil, s katerim je moč podoživeti neudejanjeno. The Aftermath odvandra v smer, kjer ameriški bombniki vendarle poletijo in ima od žura nekaj tudi preostali svet - natančneje, jedrsko zimo. Izoblikujejo se štiri sprte strani, ki se namenijo v starem slogu zavladati razvalinam: ZDA v španoviji z Britanci, Sovjeti, Kitajci in nemško-francoska naveza. Jedrsko orožje je omejeno na pisani uvod, saj nihče ni tako debilen, da bi ga uporabil dvakrat zapovrstjo, tako da so pokalice konvencionane narave, s T-55, centurioni, migi in podobnim. Žal pa je reč z zgodovinskega in strokovnega stališča izpeljana amatersko, zato na vzdušno politično ozadje pozabite, saj več logike premorejo teoretiziranja na mn3njalniku.

V taktičnem boju sovrag praviloma poganja korenine, razen ko je napad njegova naloga. Pri tem nosi plašnice in ga ni problem predelati v golaž.

Igralno je CMC klasičen skupek dveh pristopov: poteznega strateškega na karti večjega ozemlja, kjer porivamo tankece sem in tja, ter realnočasovnega, ko postane nek košček ozemlja pretesen za dva. Pomudimo se najprej pri slednjem, saj ga nekako že poznamo, ker je pogončič z vmesnikom vred licenciran iz Blitzkriega 1. Če vam je opise Blitzkriega in dodatkov zanj senilna stara mama pospravila v peč, vedite, da gre za pedantno špilanje brez gradnje baze, pri čemer so poglavitnega pomena oprezno izvidništvo, topniška podpora in prava smer napada. V paketu z vsemi slabostmi, torej zastarelim vmesnikom, invalidnim premikanjem enot in nekam statičnim sovražnikom. V času Blitzkriega 2 in roja ostalih WW2-strategij, ki so dogajanje poživile s skriptami, je boj v Cuban Missile Crisis starinarski, četudi to pomeni, da žrtvuje manj realizma. Največji problem je, da se začnejo naloge kmalu ponavljati. Prvič zato, ker nabor kart ni baš obsežen, in drugič, ker je spopadov na strateški malodane več, kot imajo Rusi jedrskih konic. Igranje z različnimi stranmi ne prinese odrešitve, saj so razlike med njimi zanemarljive.

Pravzaprav edina resna razlika pri boju glede na Blitzkrieg so protioklepne rakete, s katerimi lahko pehota tankom pošteno zamori dan. Nič več brezbrižnih dirk čez okope in nazaj, uh oh.

Potezni strateški del je dobrodošla novost, ki smo si je zanesenjaki slinasto želeli od dni, ko smo v Dune 2 žrli zaplate peščenega planeta. Škoda le, da je za tako resen špil preveč poenostavljen. Po karti so razmetani strateško pomembni objekti (rafinerije, tovarne, radarji), ki prinašajo surovine in druge važne reči, ter bojne skupine, s katerimi kolovratimo po mreži kvadratkov in brcamo sovraga v zadnjo plat. S surovinami kupujemo nove enote in hkrati oskrbujemo obstoječe, kar je nadvse pomembno, saj boji požrejo ogromno streliva in goriva. To pa je v bistvu tudi vse. Na mestu bi bil vsaj še pomen cest in transporta ter nemara bolj dodelano izvidništvo oziroma zbiranje informacij. Strateški neprijatelj je jako napadalen, a mu gre očitati čudne poteze in preveliko razdrobljenost divizij. Predvsem pa jih ima veliko več kot mi, kar se odraža v nešteto bitkah. Avtomatsko reševanje bojev ne deluje dobro, saj sem za zmage potreboval huronsko premoč in še tedaj sem izgubil večino enot. Ker boste pri stalnem držanju enot za rokico zaradi ponavljanja in pustih kart slejkoprej zadrnjohali pred ekranom, bo kar hitro prišlo na vrsto večigralstvo čez mrežo ali Gamespy. Tu pa čaka neljubo presenečenje, saj si omejen na taktično udejstvovanje.
Preberite raje vedež ali kako knjigo na temo hladne vojne. Več boste izvedeli in se bolj zabavali.

Ozemlja v CMC so nastala tako, da je Bog prvi dan na prazno širjavo na slepo zabrisal mesto ali most, nakar mu je postalo dolgcajt in je šel raje na pir.

Cuban Missile Crisis: The Aftermath
založnik: 1C / G5 Software
objavljeno: Joker 151
februar 2006

58
dobrodošel strateški način
dolga in kar zahtevna
omg, hladna vojna!
puste karte in ponavljajoče se naloge
ne dovolj pristna
zastarel taktični boj
čudna umetna pamet