IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Civilization IV
Civilization IV

Luni postane nedeljski imperator in po lastni podobi ustvari civilizacijo zavaljenih neandertalcev. Ko mu jo znukajo, ni nikomur žal.

Si vrhovni poglavar nekega naroda. Dobesedno, ne lutka, ki jo iz ozadja usmerjajo kapital ali prostozidarji. Niti vlečeš samo ti in tvoje odločitve so dokončne. Tvoja naloga je posrkbeti za blagostanje svojega ljudstva in iz njega narediti najvplivnejšo civilizacijo na planetu. Za to si lahko vzameš vso zgodovino, saj si nesmrten, neranljiv, večen. Svoje izbrance boš iz neandertalskega plemena, ki poseljuje nekaj blatnih kočic, gledal odrasti v skupnost velikih umetnikov, bleščečih inženirjev in neprekosljivih znanstvenikov. Spotoma boste družno udomačili divjino, gradili veličastne metropole in trgovska omrežja med njimi, odkrili tako lončarstvo kot cepljenje atomov ter postali nekaj prelepega. A pazi! Tvoja pot ne bo lahka, niti nisi edini tovrstni voditelj v stvarstvu. Svet je posejan z drugimi poglavarji, ki imajo enake želje in cilje. Tvoji presoji je prepuščeno, ali se boš z njimi spoprijateljil ali pa jih boš poskusil pokoriti. V vsakem primeru bodi pripravljen na vrhunsko diplomacijo - vključno z njeno spletkarsko stranjo ...

Religija je po novem pomembna tako v razvoju lastnega imperija, saj prinaša določene bonuse, kot v diplomaciji. Ako napadalnemu sosedu vaša vera ne diši, je za to pripravljen napovedati vojno!

Ne sliši se slabo, kajneda? In tudi ni, kajti sestavčič ni nič drugega kot skrajšani recept za eno od najvplivnejših igričarskih franšiz vseh časov, legendarni Civilization. Serijo, ki se je porodila v glavi Sida Meierja, bi moral poznati vsak miške in tipkovnice vešč posameznik. Navsezadnje je lastnoročno ustvarila podžanr takoimenovanih imperijskih strategij, v njem dočakala nemalo posnemovalcev in njim navkljub do danes dosegla naklado več kot šestih milijonov kosov. Gre za čisto zgodbo o uspehu, ki vsled dejstva, da so Civilizacije umirjene, očesno ne preveč privlačne in do možganskih vijug zahtevne igre, pomeni tolikanj več. Za razliko od ostalih podobno uspešnih špilavnih družin, katerih nadaljevanja založniki štancajo kot po tekočem traku, pa Cive niso na dnevnem redu vsako leto. Od zadnje so recimo minila kar štiri, zato je izid vsakega novega poglavja za ljubitelje praznik. In glej no glej, znova je napočil čas za slavje, kajti Meierjev Firaxis je končno izpljunil svežo inačico, četrto po vrsti. Največja sprememba v primerjavi s predhodnicami je težko pričakovano

V poznejših obdobjih nepremišljeni napadi ne prinašajo rezultatov. Po sovragu je treba udariti z vode, iz zraka in s kopnega!
romanje v trirazsežnost. Priznati je treba, da so stvaritelji postopek, ki je na kolena spravil toliko priznanih iger in celo žanrov, opravili z odliko. Odločili so se za nekoliko omejeno privzetje 3Dja, saj pogleda ni moč obračati, temveč ga le približujemo in oddaljujemo. Poteza, ki se sprva zdi omejujoča, je v resnici premišljena, kajti količina podatkov na zaslonu je gromozanska in bi v navezi s sukanjem povzročala zmedo. Zumiranje je po drugi strani docela spuščeno z vajeti. Privzeta stopnja zaobjema podoben kos površja, kot so ga kazale kamere predhodnikov, vendar je pogled možno oddaljiti tako, da kaže celoten planet, ali ga približati do te mere, da so razvidne vse pomembne stavbe v mestih! Vsaka stopnja povečave ima svoj namen: v globalnem pregledu laže ocenite razsežnosti imperijev, sredinski nudi navpični pogled iz enice, medtem ko z nadaljnjim približevanjem kamera postaja vse bolj nagnjena, kar bo ustrezalo ljubiteljem druge in tretje Cive. Čeravno se pogon ne ponaša z neverjetnim senčenjem ali spektakularnimi svetlobnimi učinki, je C4 daleč od grde igre. V oblikovanje terena so vložili ogromno truda, kar je

Trirazsežna srčika polepša igro in je tudi praktično uporabna. Pogled lahko približate tako, da se vidijo vse stavbe v mestu.
poplačano s podrobno in barvito podobo. Posebej velja izpostaviti številne drobne animacije, ki neverjetno popestrijo dogajanje in ustvarijo pristen vtis živega sveta. Štirinožci postopajo in mulijo travo s polj, iz pravkar zgrajenega rudnika se kotalikajo vozički, vrtijo se žage, ob morski obali se igrajo peneči valovi, pri večjih oddaljenostih se po nebu lenobno sprehajajo oblački ... Podobno ozaljšane so enote, ki si zdaj lastijo vsaka svojo bojno animacijo. Ko pride do spopada, se ta ne odvije v posebnem okvirčku, temveč ste dejansko priča jurišu konjenice ali preletu radarsko nevidnega bombnika. Pohvaliti je treba še en vidik tehnične posodobitve, in sicer zvok. Civilization 4 je ena redkih iger, katere zvočna spremljava je vredna samostojnega poslušanja. Fantastični uvodni komad vas skoraj magično spravi v pravo vzdušje za zidanje imperija, medtem ko posamezna obdobja igranja popestrijo čudovite skladbe. Podobno bogata je učinkovna kulisa, vključno z zvoki okolice in enotami, ki čebljajo v maternem jeziku vašega naroda. Še poslastica: spremljevalni tekst ob odkritju novih tehnologij bere nihče drug kot Leonard Nimoy, Spock iz Zvezdnih stez (g33ki v en glas: toooooo!), ki je delo opravil naravnost odlično. Škoda, da ga niso ponucali še za kaj drugega.
Novi grafični srček pa ne rabi le zadovoljitvi vizualnih fetišistov, temveč so ga avtorji pridoma izkoristili za prevetritev uporabniškega vmesnika. Ta je enostavnejši in bolj spominja na izkušnjo, ki smo je vajeni iz hitrih realnočasovnih strategij. Privzeta akcija izbrane enote je recimo vezana na desni mišji uhelj in se spreminja glede na to, kam tiščimo pokazatelj. Če je pod njim prosto površje, bo nadzorovanež odpotoval tjakaj, v primeru nasprotnikove enote ali mesta bo napadel. Dasi je preglednost starega 2D ozemlja privzeto boljša, so se Firaxisovci potrudili z informativnostjo nove obleke. Podržanje miške nad poljem botruje pojavu natančnih informacij o vrsti površja, tamkaj nahajajočih se dobrinah ter stavbah, ki jih potrebujemo za njih izkoristek. Sličen prelet enot je nagrajen z njih natančnimi specifikacijami, kjer zlahka razberemo moč in možne nadgradnje. Hkrati je na prvi pogled jasno, kako poškodovani so vojaceljni, saj so premikastene skupine manj številčne in vozila ustrezno naluknjana. Za lažji razvoj mest in načrtovanje širitve je moč vklopiti filtre, ki kažejo le določene vrste dobrin, ali iskati posamezne enote, tipe vere in druge dejavnike. Vse skupaj naredi četrto Civo bolj dostopno in lažjo za začetnike od prejšnjih, četudi je zaradi natančnega vpogleda v številčno zaledje v bistvu še kompleksnejša.

Znanstveno drevo vsebuje precej slepih ulic. Tako se lahko zgodi, da satelite iznajdete pred letenjem. Wrighta, požrita se.

Civilization IV
založnik: Firaxis / Take2
objavljeno: Joker 148
november 2005

86
odlično izpeljan prehod v 3D
globok verski in državnoupravni sistem
fantastično večigralstvo
prijaznost do začetnikov
klasična civilizacijska zasvojljivost
čudovita glasbena podlaga
v bistvu enak špil kot leta 1991
strojna zahtevnost
prehiter potek zgodovine
okvirčki:

Imperatorstvo v ve^