IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Worms 4: Mayhem
Worms 4: Mayhem

Sneti se po deževniško zdruzne sam vase, ko se zave, da bo kmalu opisoval še ene Črve.

S Črvi so povezani nekateri moji jako lepi mladostniški spomini. V tistem simpl svetu, ki še ni bil poln skrbi glede hipotek, dece, politike in krute usode bavarskega pingvina, je legendarni izdelek prodorne amigaške skupine Team17 (Alien Breed, Body Blows) predstavljal fantastično večigralsko izkušnjo, ob kateri

Prazgodovinski nivo? Kako dober odsev zasnove, ki se ni spremenila že deset let. Malo dolga je vseeno.
so rasla ter se utrjevala prijateljstva. Tako kot danes Pro Evo (ne, Jure?), Tekken (ne, SmrK?) in spletne frpjke (ne, UnknownKoreanFreak83?). Nekaj časa se jih ni mogel naveličati nihče, saj so spodnjice trgajoča potezna zasnova, ROTFL-humor v predpripravljenih sekvencah pa luštkano-krute animacije njihovih poškodb in crkotov kot sveža sapica veli skozi zaštofano čumnato vedno istih streljank ter realnočasovnih strategij. A žal živimo v svetu kapitala, v katerem je treba po kravatarskih načelih vsako stvar, ki se količkaj dobro prodaja, ožeti do zadnje kaplje, nakar jo scuzano zavreči v bližnji jarek ter se nanjo obilno, kadeče se poscati. In Worms so nevarno blizu tej usodi. Mayhem je četrti po cifri, a dejansko so to nič manj kot deveti Deževniki. Prištejmo pakete v slogu Worms United in pridemo do ducatne cifre, kar je hudo celo za deset let staro franšizo. V kateri se ne spreminjajo več niti finese, kaj šele temelji (oziroma, če se, kot v primeru Forts! Under Siege, je rezultat katastrofa). Ko štirico, tako kot vaš zvesti opisovalec, igraš par dni, se vprašaš: kaj sem v bistvu novega izkusil glede na prejšnje dele, za katere sem zapravil par 10 K SIT? Nič kaj dosti. Ali, če mi je vse na dom dostavil stric Tor Rent Mula in sem tako vse kasiral zastonj: čemu tratim čas z nečim, kar je prežvečeno kot čigumi? Eh, brez razloga. Saj je do neke mere fajn, ampak vse to sem že zaužil. Večkrat. Kajti Mayhem je navaden pošraufan Worms 3D, ta pa je bil v tri razsežnosti zadegan klasični Worms s problemi zavoljo poligonske dimenzije. Jasno, nekomu, ki Črvov še ni igral, bo zadeva simpatičnejša. Ampak treba je videti širšo sliko, ki upošteva nategovanje založnika, in podati informacijo ljudem, ki imajo nekaj igričarske kilometrine ter ne padejo vznak ob vsem, kar se nariše na monitorju.

Ko se zgodi razčefuk, deževniki frčijo povsod, dočim eksplozija pokaže lepoto grafike.

Saj ne, da bi bili Worms 4 ostudni na pogled, daleč od tega. V bistvu so najlepši tride-mehkužneži, saj je Team17 pod okriljem Codemasterjev pogon izpilil, tako da je zadeva sedaj čista risanka s precej šarma. Črvi se na rogalno smešen, posrečeno animiran način podjebavajo, si kažejo osle, se mrščijo, se privoščljivo nasmihajo, se skorajda podelajo od strahu, ko vanje meri orožje ... Ne da onomatopoetičnih štosov nismo že videli, a je zdaj vse zloščeno do obisti. Tudi okolica je doživela kozmetično prenovo in je bolj zglancana kot v W3D, zlasti pa raznolikejša, dasi na dosti krajih reciklirana. Če se spomnite pokopališke stopnje, je ta bogatejša s podrobnostmi, isto velja za prazgodovinsko in kavbojsko, dodane pa so tudi nove, na primer arabska iz Tisoč in ene noči. (Ali je prej samo jaz nisem ugledal? Dou.) Prav tako so nivoji v splošnem bolje oblikovani, predvsem v tem pogledu, d

Večigralstvo je tista plat, iz katere je moč potegniti največ užitka. Vendar pretiranega interesa na spletu ni.
a je več kopnega in s tem manj priložnosti, da sovražnega črva na cenen način z eno potezo nabiješ v vodo. Sem hkrati spadajo debelejša tla, saj je treba za prihod do H2O pod njo vreči kar nekaj eksplozivnih sredstev, in destruktibilnejša okolica, kar malce spremeni tempo in taktiko. Dalje, kampanja je zastavljena solidno, saj gre za serijo luštnih puzel, v katerih mnogokrat ni treba zgolj usmrtiti vseh sovragov, temveč moramo popokati dovolj tarč, ubežati vodi, minirati buldožerje, sabotirati stavbe, se prebijati skozi ploščadni labirint, vaditi ostrostrelstvo in poskakovanje po oblakih daleč nad tlemi ter slično. Je pa po drugi strani res, da je bil v Worms 3D štos enak, le da so v Mayhem naloge zastavljene kanec bolje, čeprav so lažje (kljub tečnosti so bili W3D kar izziv). Kampanja je s svojima ducatoma misij tu kratka in lahka, saj sem jo z zelo malo truda obrnil v kakih petih uricah in nemalokrat iz prve naredil bonusno časovno omejitev za več cekina. S tem kajpak nabavljamo nove zvoke, oblačilce, nivoje in te reči. Mimogrede, tokrat je izgovor za štorijalni način izlet črvov-učencev z norim profesorjem in njegovo časovno mašino. Ta jih popelje skozi raznotera okolja in prispeva na nekaj mestih res smešne animacije ter z motorčkom narejene vmesne sekvence, kjer obiluje britanski humor v navezi s sprevrženimi deževniškimi gestami.

Stvaritev lastnega krepela (zlega, če se da!) je močno oglaševana opcija, ki pa bo v končni fazi ostala na dnu soda.

Worms 4: Mayhem
založnik: Team17 / Codemasters
demo: natlačenka/tlačenka 144
objavljeno: Joker 146
september 2005

64
tisto, kar bi morali biti Worms 3D
fino grimasno in britansko komedijanstvo
raznoliki izzivi v kampanji
v večigralstvu prav nemarno seka
nesmrtna zasnova ...
... ki pa ji sesajo kri z recikliranjem vsebine in izboljševanjem košček za koščkom
premikanje v 3D še vedno ni zloščeno
zblojena umetna pamet
kamera se hitro zmede
prelahka kampanja
spletno udejstvovanje brez lestvic
celo zanesenjaki jih imamo poča