IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Cossacks 2: Napoleonic Wars
Cossacks 2: Napoleonic Wars

Aggressor ob ropotu bobnov popelje grenadirje na inhaliranje smodnika.

Napoleonova popotovanja so bila, podobno kot dogodki ameriške državljanske vojne, dotihmal v glavnem predmet resnejših strateških špilov. Saj veste, tistih z jako neoriginalnimi imeni v stilu 'tapata-bitka-plus-letnica-plus-verzija'. Ali položaj na bojiš ... khm, tržišču se kani spremeniti. Če se bo Imperial Glory kmalu zgledoval po seriji Total War, drugi Kozaki padejo nekam v čorbo posnemovalcev Age of Empires, kar ne preseneča, saj je bila podobne baže že enica (J94, 65). Špil je glede na predhodnika deležen ne le novega mejkapa, ampak tudi liftinga, celoten stajling pa zaokroži še nekaj glamuroznih modnih dodatkov. (Ma sej ne pišeš tega za E+! -Sneti).

V vizualnem smislu špil premore veliko podrobnosti, a je v splošnem povprečen, predvsem pa je nadzor nad kamero precej omejen.

Soldatje so organizirani v formacije po 120 pešakov oziroma 45 konjenikov in se reda za razliko od enke dejansko držijo - se pravi, da ne pobezljajo, ko pride do borbe na nož. Razbiti nasprotno formacijo hkrati postane glavni cilj, kajti posamezni pešaki so proti organiziranemu nasprotniku močni nič sploh in jih lahko kar odmislite, dokler poklapano ne prikolovratijo nazaj na zborno mesto, koder jih je moč ponovno uporabiti. To na trenutke najeda, saj ni moč organizirati nove skupine iz manj kot zapovedanega števila borcev in 'neformirani' posamezniki so zaradi tega precej nebogljeni, dokler jih ne naberete zadosti. Ključno vlogo pri sejanju razdora igra morala, ki raste z izkušnjami (količino pobitih nasprotnikov) in pada s številom padlih soborcev, utrujenostjo ter zvitimi naskoki v bok ali hrbet. Glavni način, da kar najhitreje položimo čimveč nasprotnih vojakov, je prefinjena izbira razdalje, iz katere

Ob spodnjem robu se stalno vrtijo majhni video posnetki vojakov v elementu, kar naj bi pričaralo pristnejšo izkušnjo. Fino, a ne za dol past.
spustimo salvo. Učinek puškinih krogel je razdeljen na tri cone in če uspete ustreliti iz rdeče (uber kaputt), lahko sovražno vrsto kojci pošljete v brezglav beg. Seveda skuša nasprotnik storiti isto, kar pripelje do napetih in dostikrat smešnih izigravanj na eni in drugi strani. Posredi je namreč pomemben hakeljc: polnjenje pušk poteka obupno počasi in če zagonite salvo na preveliki razdalji, je sovrag v veliki prednosti. Izjema je, ko se formacija 'utrdi', kar stori spontano, če je nekaj časa pri miru. Tedaj postane že kar nečloveško odporna in dostikrat prenese strele iz neposredne bližine, kar sicer ni realistično, a izpostavi pomembnost pravilne predhodne postavitve enot. Te imajo poleg linijske na voljo še kvadratno formacijo za obrambo pred konjenico (medtem ko imajo konjeniki na tem mestu klin) ter pohodno. Slednja je zelo pomembna, ker v njej skupina avtomatsko sledi cesti, pri čemer se ne utrudi. To napravi varovanje cest za pomemben in dobrodošel element. Konjenica je po drugi strani žal frontalno prešibka in tudi pruski kirasirji se ob liniji mušketirjev vse prevečkrat ustavijo kot ob betonski pregradi, zaradi česar jih je smiselneje uporabljati v navezi z drugimi enotami ali pa, če vam uspe najti kako žrtev v pohodni formaciji oziroma samoten kanon. Kar niso osamljeni primeri, saj ima umetna pamet dostikrat popadke in pošilja enote natanko pred sovražne cevi, za nameček pa je videti, da imajo sovražne formacije težavo pri postavitvi nasproti več kot eni sovražni. A glavna zamera gre na račun popolne odsotnosti kakršnihkoli nastavitev obnašanja, ko ne bdimo osebno nad enotami. To pomeni, da moramo venomer ročno odrejati streljanje in gibanje, če hočemo biti uspešni. Vsled tega bo tipka za dejavni premor postala vaš intimni prijatelj, pri čemer vas v večjih bitkah niti to ne bo obvarovalo frustracije, ker je tam praktično nemogoče pestovati čisto vse soldate.

Igra v poteznem načinu ne ponuja avtomatskega računanja izida bitk, po drugi strani pa samodejno računa obrambo ozemelj.

Cossacks 2: Napoleonic Wars
založnik: GSC Game World / CDV
demo: natlačenka/tlačenka 142
objavljeno: Joker 142
maj 2005

72
cone streljanja
vasi in ceste kot strateški elementi
premore taktični izziv
večigralstvo z ocenami
ni poštene osrednje kampanje
pavziranje je obvezno
luknjava umetna pamet
posamezni vojaki so ščiš