IGROVJE
stranka » igrovje » pc » World of Warcraft: Legion
World of Warcraft: Legion

Aggressor se na poti na fronto zamudi s kovanjem meča in učenjem metanja neviht.

“Pozor, junak! Dežela Azeroth je v resni nevarnosti, kajti demonski podaniki Ognjene legije so se zopet usuli iz portalov in pretijo, da bodo skurili vse in vsakogar. Celo kokoši, murloce in pande. Pojezdi zato na hipogrifu v boj in pošlji s silnimi udarci smrdljive nakaze tja, od koder so se vzele!”
“Čakaj malo, to je že tretjič, ane? Bi si mislil, da so že dobili sporočilo. Ni nam do tega, da bi se cvrli pri živem telesu.”
“Res je, že tretjič molijo žveplene riti v našo smer. Ampak tokrat je vse čisto drugače! Kralj Varian in poglavar Horde Vol'jin sta bridko smert storila in trda nam prede, ako ne primakneš svojega rezila k obrambi!”
“Ma daj no, vselej, ko se kak peklenšček ali zblojeni polbog spomni nekaj težiti, me takole novačite, kot da sem edina rešitev. Nakar dospem na bojišče in vidim, da je takih še par milijonov.”
“Zate imamo lepe epske sekirice in absurdno predimenzioniran ramenski oklep. Z levjo glavo. In okrancljan z zmajevimi čekani.”
“Okej, podpišem!”

Z Legionom so Viharniki dizajnerje spustili z verige in demonska svojat vseh oblik rogovja in krempljev te trumoma naskakuje na vsakem koraku. Če sta ti bila Burning Crusade in Lich King tematsko blizu, ti bo tudi ta.

Hudički ne odnehajo
Šesti dodatek za najuspešnejši mmorpg vseh časov že z imenom nakazuje, zakaj morajo heroji Azerotha spet poprijeti za kladiva in coprniške bukle. Burning Legion, pangalaktična demonska uničevalna sila, spet steguje parklje po enem redkih planetov, ki si jih še ni podredila. Taista Legija, ki je deset tisoč let pred prvim srečanjem ljudi z Orki že harala tod in so jo druidi usekali po čebru. Taista Legija, ki si jo koncem Warcrafta III namahal v drugo. In točno tista Legija, ki v bistvu po malem sili iz raznoraznih portalov na oko vsak peti WoWov kvest. Toda zdaj gre zares. Legendarni zli warlock Gul'dan, ki tudi nikakor noče krepniti za vedno, je odprl novo režo v demonske dimenzije in naskok rogatih gnusob je Hordo ter Alianso zalotil spuščenih gat.  

Blizzard je bil pred zahtevno nalogo, kako prepričati igralce, da ima tole smisel in da deželi dejansko preti karkoli omembe vrednega, ko pa smo v preteklem desetletju nagarbali že vse mogoče bogove in zmaje. Zato po zgledu Igre prestolov uvodoma pobijejo kup ikoničnih likov, s katerimi smo igralci rasli skozi leta. Trol Vol'jin je kaput in na čelu Horde ga nasledi zombijasta Sylvanas Windrunnerjeva, česar si še pred dvema dodatkoma ne bi nihče upal predstavljati. Varian Vrynn, sin kralja iz filma in fotr priesta iz Hearthstona, Gul'danovi zlobi podleže še posebej nagravžno. In to je samo začetek; več ne povem, a vsekakor si pripravi škatlico robčkov.
Kaos je otipljiv na vseh ravneh: poveljstvi obeh frakcij sta v razsulu in vsi se poslužujejo skrajnih ukrepov, da bi zajezili plamenečo ofenzivo. Sklenejo denimo zavezništvo z illidarijskimi demon hunterji, enoto lovcev na spake, ki ji je nekoč poveljeval Illidan, eden naslovitejših likov Azerotha. To je, preden se mu je sfecljalo in smo ga morali v Black Templu ubiti. Demon hunterji so tako po death knightih še druga frakcija nekdanjih zlobnežev, za katero se izkaže, da sploh ni tako slaba in se priključi silam dobrega. S tem pa postanejo imeniten frišni igralni poklic.

Tako je videti odklepanje bonusov skozi artefakt. Nekateri so mimogredni, kot je nekaj odstotkov več možnosti za kritične zadetke, drugi pak veščinam dodajo povsem nove funkcije. Taki seveda koštajo več pik.

Z mečem in strelo
Demonski plenilci so dvanajsti WoWov poklic po vrsti. Kakopak so ustvarjeni po Illidanovi podobi in nalašč za tiste, ki niso mogli preboleti njegovega padca, radi hodijo naokrog z zavezanimi očmi in tulijo “YOU ARE NOT PREPARED!” Da bi okolico začutili na višji ravni, se namreč ritualno oslepijo, predvsem pa so pristaši ideje, da se proti demonom lahko učinkovito boriš zgolj z njihovim lastnim orožjem – demonsko magijo. Nova klasa je zategadelj navdušujoč spoj ognjenih in nasploh grozljivih coprnij, ki po temačnosti pelje scat celo death knighte. Obenem so hibridi, saj vešče sučejo zakrivljena rezila. Igralno so zato med najbolj mobilnimi, kajti njihove veščine vključujejo ogromno bliskovitega teka in prečenja bojišča. Mikastenje izgleda tako, da napraviš tri kroge okoli sovraga, nabildaš DHjev vir moči fury in mu v fris spustiš ognjeni pljunek. Ker si pač napol peklenšček. Po takisto mobilnem monku je tole drugi Blizzardov poskus, da bi v igro vnesel nekaj več akcijskega boja. Ker si ne upajo oziroma ne morejo predrugačiti celotnega bojnega sistema, dobimo take drobce v nekaterih poklicih.

Legion ima novo-staro mestno središče, saj so zanj reciklirali leteči coprniški Dalaran, ki ga Khadgar s sodelavci teleportira nad novi kontinent. Tudi tu moraš letanje odklepati skozi dolg postopek.

A tudi obstoječe klase so deležne mnogih sprememb in če igre nisi povohal od lani, se boš prve ure praskal po glavi. Samo za vzorec: hunterjeva specialnost marksmanship lahko povsem odstrani zverskega kompanjona v zameno za natančnejše streljanje, dočim survival učinkuje samo še od blizu! Še večja sprememba glede poklica se zgodi po vz­duš­ni plati, z uvedbo Class Orderjev, kar so nekakšna združenja posameznih profesij. Vsaka dobi svoje zbirališče in rogui se recimo zapro v kanalizacijo, dočim druidi kakopak objemajo drevesa v hosti. Tamkaj si deležen cele rajde kvestov, prirejenih tvoji zbirki sposobnosti. Obenem dobiš silicijske zaveznike, ki jih pošiljaš širom sveta izpolnjevat naloge, po­dobno kot tiste v garnizonu iz Warlordov. 
A to je šele polovica Legionove prilagoditve kvestanja klasi. Razen tega se z vsakim likom spustiš v lov na artefakte, legendarno močna orožja iz Warcraftovega izročila. Brez heca: kot shaman se polastiš Thrallovega kladiva Doomhammerja, kot paladin pa meča Ashbringerja. Vsaka od treh specialnosti ima lastnega, kar skupaj nanese šestintrideset artefaktov, plus ribiško palico (smeh). Hec teh potentnih krepalic je, da napredujejo s tabo, kajti vsaka je izkustveno drevo v malem, ki ga prirejaš glede na svoj stil igre. Class Orderji in artefakti so torej Legionova inačica sekundarnega napredovanja lika, podobno kot je bil garnizon v prejšnji razširitvi. Žal je Blizzard precej jasno povedal, da se ti sistemi tičejo samo po enega dodatka. Tako igralčeva utrdba v Legionu nima več bistvene vloge, dočim je artefakti bržkone ne bodo imeli v naslednjem. Toliko, da veš.

World boss Kosumoth the Hungering stoji na koncu dolgega in sprva povsem tajnega zaporedja kves­tov, katerega miselne orehe so trli celotni strežniki. Vsekakor si želimo več takšnih skupinskih izkušenj.

Čez drn in strn
Sleherni izgoreli veteran WoWa bo ob napisanem pričel zehati. “Kup vijolične opreme in mlatenja demonov, vse to sem že videl. Pa je v Legionu kaj takega, kar bi nazaj privleklo vsega vajenega znalca?” Ja, je! Na novem kontinentu Broken Isles so Viharniki spet predrugačili kvestanje. Peterica provinc tokrat sploh nima zapovedane igralčeve stopnje, ki v Legionu s sto narastejo na sto deset. Večino kvestov namreč pobiraš povsem spontano, v Class Orderju ali skozi dolge verige zadatkov za artefakte. Nič več ne zakorakaš v mesto in stoično zbereš vseh petnajst nalog pri lokalcih, ki nekaj potrebujejo, marveč po deželi potuješ z določenim, običajno grandioznim namenom. WoW že od Cataclysma premore noro dolge verige napetih kvestov, Legion pa jim dejansko uspe dati globlji smisel. Skoraj sleherna prigoda ima dodelano pripoved in je vezana na katerega od slovitih likov sveta, ki je vešče govorjen. Dosti samotarskih frpjk se lahko nekam pobere, ker jih WoW prehiteva.
To da toku dogajanja močan privlak in čeprav World of Wacraft igram enajst let, me je kolovratenje po novih deželah ponovno zvleklo vase. Kvesti so raznoliki in zabavni, kar Blizzard že dolgo zna, toda zdaj dejansko bereš tudi spremni tekst. Najlepše je, da se štorije ne ustavijo, ko dingneš 110, marveč se takrat šele prav razvijejo. Odprejo se 'world questi', veliki grupni zadatki, s katerimi so nadomestili že precej osov­ra­že­ne dnevne iz preteklih let. Namesto da bi jih kot delavec za tekočim trakom vsakodnevno izpolnje­val na tone, je world questov manj, a nosijo boljše nagrade, saj dostikrat vključujejo mlatenje ogromnih beštij in celo miselne uganke. Vsekakor pohvalna sprememba. 

Po izročilu so demon hunterji lahko samo vilini. Če doslej nisi maral za te manekene, boš moral hočeš nočeš spremeniti okus. Pri obraznem okrasju so takisto nekam omejeni.

Na nove podvige
Endgame je še v povojih, saj raidi dospejo 20. septembra. Toda jasno je, da naslov ne bo obrnil na glavo svoje najstarejše strategije: pridobi si modro sekirico, da natepeš šefa, ki ti da vijolično sekirico, da lahko natepeš močnejšega šefa  ... Legion je še vedno najbolj prijazen tistim, ki se radi spuščajo v temnice, in zanje ima na štartu kar deseterico brlogov z elitnimi nasprotniki. Ti so podobne ba­že kot v Cataclysmu in Warlordih in so za znalce bolj mimogrednost, a vseeno terjajo pozornost. Če te bolj mami boj med živimi igralci (PvP), moraš vedeti, da Legion spremeni napredovanje. PvP-oprema je šla srečoma papa in ti je ni treba več grindati! Nadomesti jo še eno poddrevo talentov, ki so vezani samo na tovrstno mlatenje. Tudi to je dobrodošel premik, vendar je za njega oceno še prerani čas. 
Priznam: ob najavi Legiona sem menil, da bo Blizzard z blesavo razširitvijo samo še usmrtil WoW. A sem se motil. Moža­karji iz Kalifornije znajo iz navidez najbolj plehke vojne s hudiči napraviti privlačno popotovanje. Glede na slabe izkušnje z Warlordi, ki so po solidnem začetku zgrmeli po tleh zaradi manka obli­žev, ne bom sodil, kakšna bo Legija čez eno leto. A pustolovščina je zazdaj vredna vrnitve v Azeroth! 

Množičnih bojev je celo pri samotarskem pohajkovanju obilo, saj igra s phasingom skrbi, da imaš ob sebi ravno pravšnje število zaveznikov. Je pa smešno, ko jih sistem včasih nenadoma samodejno odstrani.

World of Warcraft: Legion
založnik: Blizzard
objavljeno: Joker 278
september 2016

res privlačno kvestanje
štorijalna plat
demon hunter
world questi
mnogi popravki klas in PvPja
boj v splošnem ni dosti napredoval
kup neuravnoteženosti
bo spet sle­di­lo premalo patchev?