IGROVJE
stranka » igrovje » pc » World of Warcraft: Warlords of Draenor
World of Warcraft: Warlords of Draenor

Aggressor, poguba vseh šefov, na učni uri alternativne zgodovine Azerotha.

Ob misli na Warcraft se najstarejšim veteranom serije pred očmi narišejo zelene in rjave planjave, na katerih se vitezi v srditem naskoku udarijo z mišičastimi gorostasnimi orki. Sekire zapojejo, silaki renčijo in poraženci se s kriki zdruznejo v krvavo žolco. Ja, Warcraft je bil nekoč povest o junaštvu soldatov Azerotha nasproti krvoločni orkovski hordi, ki je pustošila po deželi in ljudi natikala na kole. Ne o polnagih plešočih vilinkah. Ne o pandah. In gotovo ne o dvobojevanju veveric s papagaji. Zato pa pripoved o enookih vračih in vojščakih s sabljami namesto rok.

Četudi je zaplet, ki v WoW vrne slovite orke iz prvih Warcraftovih strategij, čuden, je Blizzard z idejo zadel v črno. Svet znova preveva surovo vzdušje, ki si ga zasluži. Orke, kot je Blackhand na sliki, seveda preizkusiš v boju!

Skoraj natanko deset let po izidu World of Warcrafta, ki je v Združenih državah na nič hudega sluteče kasnejše odvisnike padel 23. novembra 2004, skuša njegov peti dodatek serijo vrniti v te prvinske čase. Njegove ikone so prav tisti orkovski bojevniki, ovešeni z lobanjami premaganih sovragov, ki so nekoč dirjali po bojiščih Warcrafta 1 in 2. Kargath Bladefist. Kilrogg Oneeye. Ner'Zhul. Blackhand. Orgrim Doomhammer. Grommash Hellscream. Gul'Dan. Durotan. Warlords of Draenor je slogovna vrnitev h koreninam Warcrafta, pred Thrallom in novejšo druščino. Hkrati pa je igralno ne samo za stopnjo nad prejšnjimi ina­či­cami WoWa, marveč v nekaterih elementih pošola vse ostale naslove v žanru.

V dodatku resda prevladujejo pordečeni odtenki v slogu Železne horde. Vendar ne izostanejo barvita področja s turkiznimi gobami, ki jih je imel že Outland.

Vroča kri
Razlog za vrnitev legendarnih vojščakov je blizzardovsko iz trte izvit. Garrosh Hellscream, dežurni negativec pandarijske razširitve, po volji višjih sil skozi časovno luknjo zbeži pred roko pravice. (Magija in to.) Pristane na planetu Draenor ravno v času pred prvo orkovsko invazijo skozi Dark Portal v Azeroth. A če so v prvotni zgodbi napad zrežirali demoni, ki so orke zasužnjili, Garrosh peklenščke brcne v tazadnjo in se na čelo orkov postavi sam. Rodi se Železna horda, ki v Garroshevi maščevalni sli ni nič manj nevarna za Azeroth kot originalna. No, tokrat smo tu mi, veterani mnogih bitk, krvniki Lich Kinga, Illidana, Deathwinga in na oko še ducata raznih božanstev. Nas nea bo anben zajebaval, čuj!
Prvo presenečenje: Warlordi te dejansko jemljejo kot legendarnega heroja, ne zgolj 'heroja', ki mora kurirčkati za neke višje inštance! Načeluješ izgradnji štartne postojanke na Draenorju, ki postane tvoja lastna domača utrdba (garrison). Poveljuješ spisku podanikov in naokoli usmerjaš stotnijo peonov, ki ob­vezno brundajo "work, work." Ob boku Thralla, Durotana in ostalih brezčasnih Warcraftovih likov jezdiš v boj in osebno kresneš po čebru največje sovražnike azerothske civilizacije. Ko greš skozi mesta ali se ustaviš v krčmi, te mimoidoči pozdravljajo ali salutirajo. Tule ne odgovarjaš nikomur višjemu, marveč drugi odgovarjajo tebi. V mmorpgjih, pa tudi obi­čaj­nih frpjih, česa takega skoraj ne vidiš.

PvP-cona Ashran je kljub veličini trenutno še dokaj neuravnotežena, kar se pokaže pri boju na strežnikih z zelo nesorazmernima frakcijama. A Blizzard jo jemlje resno in jo posodablja.

Ljubo doma, kdor ima
Tudi kvestanje je rahlo spremenjeno. Velik del dogajanja izhaja iz tvojega prebivališča, ki je hkrati pomem­bna vojaška baza. V njem postavljaš stavbe, ki ti okrepijo sposobnosti ali dodajo povsem nove. Z vojašnico lahko v boj na planjavah Draenorja prikličeš oddelek vojakov, z goblinskim izumiteljem pa robotskega robavsa. War Mill ti omogoči boljše možnosti za izplen epskih sekiric iz kvestov ter raidov. In tako dalje - trenutno je različnih bajtic kar dvajset.
Morda najpomembnejši del utrdbe so tvoji pribočniki (followerji). Gre za vojščake, ki jih pošiljaš na samodejne kveste, na primer zbiranje obrtniškega materiala ali plenjenje. Z uspehi plezajo po razvojnih stopnjah in se morejo lotevati težjih kves­tov. Imajo pa tudi veščine, namenjene spopadanju s točno določenimi sovragi. Zato si velja oblikovati širok spisek pomoč­ni­kov - naenkrat jih imaš lahko dvakrat deset.
Stavbe v trdnjavi gradiš z materialom, ki se usiplje iz nagrad za kveste in elitnih beštij ter izpod lopat peonov, moraš pa zanje najti načrte. Tu pride na vrsto nova mreža nalog v Draenorju, saj se njihovo izpolnjevanje močno odraža na tvoji postojanki. Prej si v WoWu in drugih masovščinah sledil verigam nalog zavoljo štorijalnih zaključkov ali meganagrad. V Draenorju pa se zanje od­lo­čaš v veliki meri glede na to, katere pribolj­š­ke za svoje naselbine boš prejel. Govorim v množini, kajti v štirih od osmih novih provinc planeta Draenor postaviš outposte, ma­­le podaljške tvojega garrisona, ki jih je moč nekaj malega nadgrajevati. 
Skratka, Blizzard je vzel elementa, ki sta v mmorpgjih že prisotna - prebivališče in podanike -, in ju v svoji tradiciji izpopolnil tako kot nihče drug. Podobna sta becirk v Wildstaru in pomočniki v Star Wars: The Old Republic, toda Garrison je odlično vpet v tematiko in dogajanje, bolje kot katerakoli bajta doslej. Le eno kaprico ima: opravila moraš odrejati na licu mesta, ne iz menija kjerkoli v svetu, kar te sili, da nenehno gledaš v igro in svoj plac.

Mech je le eden od priboljškov, ki ti jih odpro nadgradnje utrdb. V njih se lahko okrepiš z močnimi napoji in napravami, ki pa so ponavadi omejene na eno provinco.

Pod kamnom oger
Kot bi to ne bilo dovolj, je Warcraft iz Wildstara pobral še nekaj drugega: nabitost pokrajine z naključnimi dogodki in skrivnostmi. Jezdiš na vepru z desetimi sveže odrtimi kožuhi, kar se na karti izriše minišef in že si s čisto drugimi nameni do kolen v črevih sov­­ražnikov. V divjini se skriva kopica sk­rinj, spomenikov z zakletvami in sličnim, če te z uhojene poti ne zvabijo že običajne rokodelske surovine. Warlordi te bolj kot vse raz­ši­ritve doslej zasujejo s tolikšno vsebino na vsakem koraku, da ne veš, kaj bi z njo.
Toda ko smo pri kvestanju, je najbolj markantna še vedno mehanika, ki smo jo videli že pred šestimi leti, le da so jo Blizzardovci z vsako posodobitvijo prignali dlje. Govorim o phasingu, prijemu, ki posameznemu ig­ral­cu priredi okolico glede na njegova dejanja. Nekdo, ki je v določenem rajonu izpolnil vse kveste, utegne zaradi njega videti krepko drugačno podobo od tistega, ki je frišno zakoračil vanj. V Lich Kingu je phasing znal spremeniti nekaj detajlov in oseb, v Warlords of Draenor pa se maličijo celotne pokrajine. Sovražne citadele ogrov recimo padajo, ko fentaš njihovega šefa in se sam zarediš vanje. To botruje res impozantnemu vtisu, da spreminjaš svet, in je ključna toč­ka odlično zrežiranih, dolgih verig nalog v Warlordih. V njih naskakuješ utrdbe Železne horde in ji kos za kosom odrekaš nadzor nad Draenorjem.
Phasing sicer ima šibke točke. Kolegi, ki so na drugem členu verige, denimo stežka kvestajo s teboj. Ob tem je spreminjanje sveta še vedno bolj kot ne iluzija, saj razliko vidiš le ti. Ne gre za pravi peskovnik, kakršen naj bi bil EverQuest Next. A primerjalno je stari način igranja iz originala videti prazgodovinski. Kajpak se posredi najde veliko zadatkov, ki ti velijo upleniti deset dvoglavih zveri in podobno; Warlordi tovrstni tlaki ne ubežijo. A tempo je tako navit in izzivi raznoliki, da se ne bodo upehali niti tisti bolj naveličani.

Vmesnik kakšne poživitve ni doživel. Ko se spustiš v težje temnice, je zmodana podoba z vsakovrstnimi dodatnimi opozorilniki obvezna.

Bolj po starem
Ostali elementi WoWa niso toliko napredovali. Osmerica novih temnic, od katerih so nekatere predelane legende, na primer Upper Blackrock Spire, so narejene po že videnem receptu. Zakurblaš samodejni iskalnik so­igralcev, ki ti pripoji še štiri kamerade, in hajdi v boj. Pehar šefov ima specialke, ki se jih moraš dobro naučiti, sicer druščina stori krvavi konec. Spopadi so spet težji kot v Pandariji, nekje na ravni Cataclysma, kar je super, ker mora druščina dobro sodelovati. Ko ti osnovna raven postane zeh, imaš še herojsko in novo mitično. In ko si še tamkaj od glave do peta opremljen z najhudejšim železjem, je čas za raide z desetimi ali petindvajsetimi sotrpini. Prvi, Highmaul, je že odprt, v kratkem otvorijo še težjo Blackrock Foundry.

Mlatenje s šefi v ječah ima znano podobo. V glavnem moraš gledati, da ne stojiš v ognju in da odgovarjaš s pravimi veš­či­­nami. Naprednosti, kot sta izmikanje iz Guild Wars 2 in za­pletene cone bolečine iz Wildstara, v Warcraft še niso priš­le. Ne le to, pri plezanju od devetdesete do nove stote stopnje uzreš le tri mogoče nove veščine na poklic, in sicer v talentih, kar pomeni, da si lahko izbereš samo eno. Nekaj starih se jakostno nadgradi, pa kupček statistik, recimo parry, se je umaknil nekaterim frišnim, kot je multistrike, ki povzroča skupinsko bolečino. A v glavnem boš stiskal po­dobne knofe, kot si jih poprej. Takisto ni novih klas. 
Na štartu se bodo muzali tudi ljubitelji boja med igralci, PvPja, kajti dodali niso niti enega novega battlegrounda ali arene! Le stare so izboljšali v tem smislu, da ponujajo boljše nagrade, med drugim epsko opremo. In potem bodo našli svetlo točko PvPja, odprto provinco Ashran. To je ogromno bojišče za stotnijo igralcev na stran, torej gigantska verzija Alterac Valleyja, Tol Barada ali Wintergraspa. Dobesedno naphano je z beštijami, ki se jih mora lotiti več igralcev, trdnjavami in oblegovalnimi napravami. V tem trenutku sem cono šele dobro popraskal, priznam.

V menijih boš preživel več časa kot prej, saj je veliko dela s podaniki in oporiščem. Kvesti pomočnikov trajajo kveč­je­mu nekaj ur in ko jih imaš pod sabo dvajset, je treba nenehno ukazovati. Tudi garrison ima tri stopnje, takisto hiške.

WoW živi!
Blizzard dokazuje, da spremlja konkurenco, saj je Wildstaru, Guild Wars 2 in kompaniji speljal kopico mehanik ter jih odlično priredil Warcraftu. Vzel je na primer igralčevo prebivališče, ki ga mmorpgji poznajo že lep čas, in iz njega napravil središče ofenzive proti impozantnemu sovražniku. Jedro je brez dvoma v vzdušni vrnitvi med staroste orkovskega izročila, ki legendarni sloves več kot upravičijo, dočim bodo kompulzivni izpolnjevalci stopenj izdihnili od dela.
Ta hip težko rečem, kako se bodo garnizije razvile, saj obstaja mož­nost, da bodo postale dolgočasne kot Facebookovi špilčki, jih bodo pa verjetno širili z obliži. Pri dinamiki boja so me Vojskovodje malo razočarali, a ne dvomim, da se bo studio temu elementu posvetil v enem prihodnjih dodatkov. In po svoje skopiral naprednejše mlatenje od kjerkoli že, hehe. Posebej se jim ne mudi, saj Warlords kot najboljši dodatek doslej kažejo, da je WoW daleč od mrtvega, saj je spet presegel deset milijonov naročnikov. Bojnemu klicu Doomhammerja in druščine se je težko upreti.

World of Warcraft: Warlords of Draenor
založnik: Blizzard
objavljeno: Joker 257
december 2014

izjemno vzdušje
orkovski velmožje
garnizon
ogromno opravil
zahtevne temnice
PvP-provinca
boj stagnira
brez novih bojišč in aren