IGROVJE
stranka » igrovje » pc » Divinity: Original Sin
Divinity: Original Sin

Quattro izkusi Rivellon na malodane pozabljen način: kot kraj, kjer nič ni pribito, niti štorija. Kako bo rešil deželo, je odvisno od njegove domišljije!

Stari prdci se z nostalgijo spominjamo nekaterih naslovov iz polpretekle zgodovine. Ultima VII, Baldur's Gate, Fallout ... To so imena, ki jih izgovarjamo s spoštovanjem in se pridušamo, da tako kompleksnih, uživaških ter globokih frpjk ne delajo več. Morda bo kdo porekel, da nanje gledamo skozi rožnata očala in bi danes izpadle bedno. A ravno nova izdaja Baldurja dokazuje, da gre celo po petnajstih letih za vrhunsko igro. Ni čudno, da je belgijski studio Larian kot zgled za Divinity: Original Sin vzel ravno naštete - in na Kickstarterju našel več kot dvajset tisoč podpornikov.

Akoprav slika tega ne pokaže zadovoljivo, so mesta v Rivellonu polna življenja. Žal pa manjka cikel dneva in noči, ko bi raja šla spat. Baje niso zmogli še tega.

Lovca na coprnjake
Izvirni greh je izometrična frpjka s poteznim bojem, kronološko umeščena kako stoletje ali dve pred Divine Divinity, prvo igro v seriji. Nikjer ni sledu o znamenitih zmajskih jezdecih in Rivellon je videti kot generična fantazijska dežela, kjer pravo renesanso onemogočajo neprestani spori med sedmimi rasami. Polna je magije, tudi nečedne. Za red na coprniškem področju skrbijo tako imenovani source hunterji, ki praktikante prepovedanih modrosti za stalno utišajo.
Ravno njim pripadata osrednja protagonista, ki sta oba v glavni vlogi. Vodja gilde ju pošlje v mestece Cyseal bogu za hrbet, da bi raziskala umor mestnega svetnika, pri katerem je bila skoraj zagotovo uporab­lje­na prepovedana sorta coprnije. Toda kar je videti kot banalna naloga, hitro preraste v ekspedicijo epskih razsežnosti. V njej se pod vprašajem znajde ne le obstoj Rivellona, ampak mnogih vzporednih vesolj.
Mesto na eni strani oblegajo orki, na drugi pa armada nemrtvih. Ob tem, ko se junaka trudita preživeti, zmedeta velikopotezne načrte nevarne sekte in potegne ju v vrtinec dogodkov. Tako sta prisiljena sklepati nenavadna zavezništva, v druščino pritegniti voljne posameznike in marsikatero nalogo opraviti samo zato, da dobita košček informacije, ki bi jima pomagal razkriti, kaj se v tem kosu dežele dogaja. Vsak odgovor pa prinese nova vprašanja ...

Bojevanje temelji na naprednih taktikah, kot so formacije, veščine za nadzor množic in podporne coprnije. Tempo diktirajo akcijske točke posameznih likov.

A bi lahko bilo preprosto?
Cyseal je šele prvo območje od štirih, ki jih bosta obiskala. Toda že v njem je skritih na ducate nalog, ki jih zastavljajo vsi po vrsti, od senilnega župana do prodajalke rib na tržnici. V dnevniku sproži zapis celo na pesku ležeče truplo. Ribičem, ki jim je pogorela barka, moraš denimo najti novo zaposlitev z izpraševanjem desetin ljudi. Poveljnik garde ti ne bo kaj dosti pripravljen pomagati pri raziskovanju umora, če mu prej ne pomagaš ugotoviti, kaj se je zgodilo z njegovimi vojaki, ki jih je poslal raziskovat pojave zombijev. Tu vsaka od lokacij sproži par novih nalog. Skratka, dogajanje je kompleksno in konkretno povezano na več nivojih. Vseskozi pa ga spremlja na trenutke obeše­njaš­ki humor, ki mestoma preraste v pravo satiro frpjskih stereotipov. Bi nosil smrdljive ženske spodnjice za dodatno točko karizme? Izvoli!

V pogovor in trgovanje se lahko zapleteš s čisto vsakim inteligentnim bitjem. Se splača, saj ima včasih čisti statist v žepu kako dragocenost.

Ravno ta vseobsegajoči gordijski vozel zna botrovati začetni zmedenosti. V prvih nekaj urah sem dostikrat vprašal, kaj pravzaprav počnem, ko sem tekal od ene­ga meščana do drugega, misleč, da sem nekaj spregledal. V enem takih poskusov sem v malho slu­čaj­no dal sliko s stene. Že sem jo hotel zavreči, nakar sem opazil, da je vredna petsto cekinov, kar v danem trenutku ni bilo malo. Zanjo sem dobil soliden lok! Zaradi takih detajlov sem začel na Cyseal gledati z drugačnimi, lakomnimi očmi in kovati zlobne načrte. Ko se je moj čarodej zapletel v pogovor s stražarjem, sem s tatico pobral vse, kar ni bilo pribito.
Ko sem dojel še, da špil pričakuje vzporedno opravljanje več kvestov hkrati, saj novo sled nemalokrat odkriješ med opravljanjem nečesa čisto drugega, zmede ni bilo več. Podatki so namreč v dnevniku lepo urejeni in z branjem dobiš dovolj namigov, kam bi bilo smiselno vtakniti nos. Hkrati pa te špil noče voditi za rokico. Pogruntaj si sam, kaj in kako, ne bom ti zabadal markerjev na zemljevid. Res je le, da si lahko sam oz­na­čiš točko za kasneje. Na srečo karte niso ogromne, tako da je moč na nov dokaz naleteti po naključju, če si vesten.

Uh oh, kako je velik! Gotovo gre za šefa! Nak, dotični trol je civilist, ki hoče le mostnino. A tega ne boš vedel, če ne boš našel slovarčka trolovskih fraz.

Divinity: Original Sin
založnik: Larian Studios
objavljeno: Joker 253
avgust 2014

89
dogajanje je prepuščeno igralčevi izbiri
hkraten nadzor dveh samosvojih likov
konkretna dolžina in velika vrednost ponovnega igranja
večrešljivi kvesti
zgodba je povprečna 6 nemalo hroš­­­čev, čeprav niso kritični
nihajoča težavnost
okvirčki:

Larian in Rivellon